|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Grootwarenhuizen en/of supermarkten in Javornik?
Hallo,
In juli gaan wij 1 week naar Javornik in vakantiehuis van familie Portegies. Graag had ik enkele namen geweten van grootwarenhuizen, zoals Aldi of Lidl of iets dergelijke? We plannen nl. altijd ons weekmenu, in combinatie met dagtrips, dus zou het leuk zijn te weten hoever we moeten rijden om een supermarkt/grootwarenhuis tegen te komen, of zelfs nog kleiner voor het dagelijks brood dat we zullen moeten kopen 2 jaar geleden in Frankrijk moesten we 25 min rijden met de auto en da's niet zo leuk . alvast bedankt voor jullie reacties en nu tsjechisch beginnen leren hahahaha Bericht 26-03-08 om 10:20 aangepast door Gorrit. Reden: Privégegevens (emailadres) verwijderd |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
|
Van harte welkom!!
Over winkelen (maar ook andere activiteiten) in en om Javornik (Rudnik) is her en der op dit forum veel geschreven. Probeer ook eens de
zoekfunctie
.Een bakkertje/klein supermarktje zal daar zeker zijn maar voor de grotere winkels moet je al naar Trutnov en dat is ongeveer 25 min rijden ![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nieuw Lid
|
of je gaat in vrchlabi boodschappen doen
daar is een plus een lidl een delvita enz. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Forum Freak
|
Beste Brasyl,
Leuk dat jullie van de zomer naar Javornik komen, het eerste supermarktje in de buurt is een potraviny in Rudnik, perfect om s'morgens je verse broodjes te halen, dit is ongeveer 6 km rijden. Grote supermarkten vind je in Trutnov en in Vrchlabi, beide ongeveer 15 km. Er is inderdaad al aardig wat geschreven over Javornik en omgeving. Mocht je na dat gelezen te hebben nog vragen hebben, vraag maar raak. Veel plezier alvast ![]()
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
he Es... waar zit deze potraviny dan eigenlijk , ik ben toch al vele malen door Rudnik gereden maar zou hem niet zo kunnen aanwijzen.
Zit hij op de driesprong op de hoek??? (ik dacht dat daar een gereedschapszaak zat) Tja wij hoeven in Javorink alleen maar aan te schuiven en dan is het brood al gehaald. De Supermarkten waar wij in onze vakantie komen zijn de Lidl, de Kaufland en de Hypernova in Trutnov. (volgens mij is er ook nog een Plus )Volgens mij is dat het snelst rijden vanaf Javornik. Ik denk dat Vrchlabi verder weg is. (maar dat kan ook mijn gevoel zijn hoor) Wanneer in Juli zijn jullie in Javornik? wij zijn van 19 juli t/m 9 augustus in de buurt. wie weet kunnen we nog naar elkaar zwaaien ![]()
|
|
|
|
#6 |
|
Forum Freak
|
Clowntje, op de eerste 3 sprong bij de gereedschapswinkel ga je rechtdoor, en op de volgende 3 sprong zit'tie aan de linkerkant, tegenover de fabriek Texlen, net voor Pension Zamek (het kasteel)
Trutnov en Vrchlabi liggen ongeveer op deze afstand van Javornik, maar het is makkelijker aanrijden naar Trutnov, recht toe recht aan, dus lijkt veel korter. De weg naar vrchlabi is berg op, berg af en slingerweggetjes. Tenminste dat is mijn mening. De Hypernova (Ahold) is idd het dichtste bij.
|
|
|
|
#7 |
|
Nieuw Lid
|
Zwaaien!
Hey,
bedankt iedereen voor de tips. Het stelt me al zeer gerust dat het geen half uur rijden is om een broodje EN te horen en lezen dat we in een mooie rustgevende streek zitten. We zullen zeker kunnen zwaaien , want wij zitten van 19 tem 26 juli in het huis in Javornik. Dat wordt een leuk onderonsje ! Vooral onze kinderen zullen zich amuseren. Hoewel ze met zijn 3en zijn, leven ze onder het motto "hoe meer zielen, hoe meer vreugd!" De ouders kunnen dan gezellig aperitieven met een glaasje wijn? Enfin, ik blijf het forum zeker volgen hoor! Ik ga me nu weer wat focussen op het werk en dan in het weekend mijn kinderboekenreeks wat verder uitwerken, zodat ik met de illustratrice alles vlug kan afronden! tot schrijfs! |
|
|
|