|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Wonen in of net buiten Praag
Hallo Allemaal,
Plan is ook om te gaan wonen en werken in Praag. Heb via de links al veel inspiratie opgedaan op afstand. En plan is om komende weken een keertje lokaal wat te gaan bekijken. Als er nog ideeën zijn voor de ingredienten, - rustig plekje in of net buiten praag ivm geen auto - ruimte en natuur is zeker niet verkeerd - heb nu iets gezien wat rond de 11000CZK 2+KK 50m2 is - Dus denk in deze lijn op het moment! Groet, Patrick |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lid
|
Patrick,
Zonder auto zou ik als ik jou was dan maar in Praag zelf zoeken, en niet daarbuiten. Hoewel de meeste dorpen goed per bus bereikbaar zijn, is de regelmaat van de aankomende/vertrekkende bussen niet echt groot, met name buiten spitsuren/weekend/feestdagen. Daarbij komt, dat het aanbod van apartementen ook zeer klein is buiten Praag. Dus als je ook werkt (in Praag) en geen auto zult hebben, vooral in Praag gaan wonen! (maar er wellicht anderen die dat met mij oneens zullen zijn.....open deur?? :-))) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Ik heb nog steeds iets in de aanbieding (niet ik maar onze Tsjechische vriend), kijk op deze link! http://www.tsjechie.net/board/f14/wo...ijd-15620.html
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nieuw Lid
|
woonruimte
Als kleine opmerking, persoonlijk denk ik dat die 11.000 kroon behoorlijk aan de prijs is... ik betaal voor een 2+kk 60m2 met plafonds van 3m20 op Holandska straat (vrsovice, 3 tramhaltes van namesti miru) 10.500 en dat is behoorlijk centraal met in de spits iedere 3-4min een tram en zelfs 's nachts ieder kwartier een tram... daar zit ik net een half jaar... goed gevonden via EBI in praag. Dus voor buiten praag lijkt me die 8.000 redelijker maar ook 7 moet kunnen.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Voor deze prijs moet je zeker een leuke flat kunnen vinden. De meeste kennissen van mij wonen allemaal in Praag omdat de reistijden anders uit de hand lopen. Tenzij je een auto aanschaft.
Kijk eens rond op sreality.cz of soort gelijke websites. Het beste is dan om de Tsjechische versie aan te houden, dan heb je meer aanbod. gr. jord
|
|
|
|
#7 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Eerst 1 km lopen naar bushalte, wachten, dan 40 minuten met de bus, dan naar metro - 20 minuten, eruit en dan lopen ... En dan nog de kosten die je kwijt bent aan OV.
|
|
|
|
#9 |
|
Nieuw Lid
|
Thanks allemaal voor alle reactie en eventueel komende reactie, en zeker ook voor alle PM`s.
Komende week ga ik naar Praag en hoop de woonruimte puzzel te volbrengen! En dat is natuurlijk erg ok! Groet, Patrick |
|
|
|