![]() |
|
|
#201 |
|
VIP Lid
|
Char, ik ken deze (voormalige) stadscamping in Decin.
Die bestaat niet meer, dank zij de overstromingen in, ik dacht, 2002. En gelukkig maar. Het was de goorste camping, die we ooit bezocht hebben. We hadden in 1998 een afspraak daar met kennissen, en moesten op hen wachten. Maar om 11.00 uur 's morgens lag de kots van de vorige nacht nog in de wasruimtes en omdat het water in de toiletten niet werkte kun je nagaan hoe die eruit zagen (en roken). We zijn na 1 nacht opgelucht vertrokken. Wij stonden er met regenweer en heb ik geen daktoeristen gezien ![]()
|
|
|
|
#203 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Char. |
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
VIP Lid
|
De camper
Ik ken een kennis. Al een flinke tijd,.. Zo'n jaar of 10... We kennen elkaar uit Tsjechie, ..verder hebben we geen kontakt met elkaar, hier in Nederland... Hij heet Ruud.
Ruud is een echte, goudeerlijke, handelaar. Ik weet niet hoe hij het voor elkaar krijgt, maar hij weet op de een of andere manier, overal wat aan te verdienen!!... Meestal dus... Ik zal hem nu, verder even aan het woord laten:..( het is 2003 ). Char, wat denk je, wat mij gebeurt?.. ik koop, 8 jaar geleden, heel goedkoop een aantal campers, drie stuks en alle drie moeten ze een beetje opgeknapt worden. Mooie handel, voor de verkoop of de verhuur. Dus ik knap ze helemaal op, en na 7 maanden zet ik een advertentie: Te Huur, camper. etc. ... Ik word na een dag al gebeld, door een wat oudere heer. Hij wil wel even komen kijken, met zijn vrouw... Jut en Jul dus...Maar goed, ze willen de camper wel huren, voor drie weken zelfs!!...Nog twee van die klanten, en dan heb ik mijn investering van deze camper er uit!!.. Waar gaat de reis naar toe?..vraag ik... Naar Tsjechie.. is het antwoord. Ik vind dat een goed idee van die mensen, want ik kom daar ook graag... Bent U daar al eens eerder geweest?.. Nou, nee dus. Ze halen de camper op vrijdagmiddag op, en vertrekken op zaterdag naar Tsjechie. Gaat helemaal goed!!.. De volgende vrijdagmiddag, word ik gebeld...Jut aan de lijn... Beetje paniek!!!!...: Mijnheer Ruud, we ruiken, een beetje, een gaslucht..Kan dat kwaad?..Er schieten allerlei gedachten door mijn hoofd!!.. ik zal toch geen fout gemaakt hebben, met die nieuwe gasleiding?... Dat kan toch niet!.. Gewoon even de camper goed luchten.. probeer ik nog... Dat gaan ze doen!!.. Na twee uur word ik weer gebeld!!..Ze weigeren om de camper nog een keer binnen te gaan, en willen een oplossing. Ja, wat moet je dan... Ik zeg: neem een taxi naar een hotel, op mijn kosten, en ik ben over 24 uur bij jullie... Jut en Jul zitten dus wel even, heel erg dicht bij de grens met Slovakije!!!..Ik stap in een andere camper. En na 28 uur ben ik bij ze. De campingbaas had al een rood-wit lint rond de camper gespannen. Ze hadden in ieder geval mooi weer, het was de hele week al een graad of 30. Enfin, Jut en Jul van het hotel opgehaald... Naar de camping toe. En ik maak de camper voorzichtig open, nadat ik de gastoevoer had afgesloten... Inderdaad!!!.. een enorme gaslucht daarbinnen! Ik neem geen enkel risico en zet alles open,.. deuren, ramen en bovenluik. Na een half uurtje ga ik naar binnen. Ik doorzoek de camper... En, Ja Hoor!!.. in een keukenkastje onderin, naast de 10 kilo aardappelen, lag een half open plastic zak, met 3 kilo rottende uien. Ruud. Sorry, Char dus. __________________________________________________ Char. ...geeft tegengas... |
|
|
|
|
|
#206 |
|
Actief Lid
|
497 berichten blijft het op deze manier...welweer een mooi verhaal!
Welterusten, Doni (van die roestbak) |
|
|
|
|
|
#207 |
|
Forum Freak
|
Ja. zo zie je maar, zelfs een slimme handelaar heeft wel eens pech!!!
Mooi verhaal Char!!
|
|
|
#208 |
|
VIP Lid
|
De camper 2
Ruud is een heel aardige man. Maar zaken, zijn zaken! Het echtpaar in het vorige verhaal, hebben hun borg ( wat echt niet zo veel was ) niet teruggekregen. Het waren tenslotte hun uien die in de camper lagen te rotten. En Ruud was bijna 4 dagen bezig om ze te helpen, plus zijn benzinekosten.... lijkt mij heel logisch, toch?...
Maar het kan nog gekker!!!... Het jaar daarop, verhuurt hij een camper aan een heel leuk stel. Zij vertellen dat ze een boeiende hobby hebben....mineralen zoeken, dus. Ze zijn, in de loop der jaren, al half Europa doorgetrokken, in hun auto, met een tentje. Maar in Tsjechie waren ze nog nooit geweest. Ze hebben enkele voorbeeldjes bij zich... werkelijk prachtig gekleurde steentjes en ook heel mooie kristallen. Ze huren de camper voor drie weken. Ruud heeft altijd een reserve-camper thuis staan, voor het geval er iets met een, van de andere twee gebeurt...Daar is duidelijk over nagedacht, dus!!... Maar, Ruud gaat ook op vakantie. Gewoon met de caravan, naar Frankrijk. Hij geeft het stel, zijn mobiele telefoonnummer,....voor het geval dat..... Het stel is al bijna twee weken weg, en hij staat net 1 week in Frankrijk. Dan gaat zijn telefoon over.... Het is de man van het stel....hij is een beetje, heel erg, pissig. Er is iets met de motor... De camper haalt met veel moeite, op de gewone vlakke weg, de 50 km, net aan. En een heuveltje op, gaat met krap 30 km....maar een wat steilere helling, dat redt ie niet!!!..En ze staan nu midden in de bergen, op een camping, in Tsjechie dus... Wat Ruud daaraan dacht te doen?...Is de boze vraag... Tsja, dat is vanuit Frankrijk een beetje moeilijk!!!..Hij zegt dat hij iemand zal sturen, met een ander camper. Gaat wel even duren, natuurlijk... Dat begrijpt de man van het stel ook wel... Ruud belt een vriend... Die gaat met een forse Jeep, met daarachter een auto-ambulance, waarop de andere camper staat, naar Tsjechie. Op de camping haalt het stel hun persoonlijke spullen uit de kapotte camper. Met veel pijn en moeite wordt de camper op de auto-ambulance gereden/geduwd. De man, van het stel, zegt: Wat een service.. onwijs bedankt!!.. En, oh ja, er liggen nog wat dingen van ons in de camper. Vindt u het erg om die voor ons mee te nemen?.. Die halen we in Nederland er wel uit. Ruud komt thuis... Daar staat de camper, op de oprit van zijn huis. Hij kijkt eens goed...De camper ligt een stuk lager, boven de wielen, dan normaal...Hij zal toch niet door z'n veren gezakt zijn?.. Hij de camper in..In de camper liggen allemaal volle vuilniszakken. Hij maakt er een open!!...Helemaal vol met stenen!!...Dik 900 kilo stenen, in totaal!!.. Dit was het laatste jaar, dat Ruud campers verhuurde... Char. __________________________________________________ _______ Char. ...499... |
|
|
|
|
|
#210 |
|
Legende
|
Maar toen verkocht Ruud sierstenen....
|