|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Nieuw Lid
|
Ik heb mijn fruitbomen 3 jaar geleden in Jaromer gekocht en die doen het heel erg goed. Ik zou er wel een stukje voor omrijden als ik jullie was.
Groet Immo |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Actief Lid
|
Wij hebben vorig jaar fruitbomen gekocht in Hradek Kralove.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Legende
|
Heb je de naam van de firma niet meer coosje ? Of het adres ?
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Super Lid
|
In Vrchlabi tegenover de Lidl/naast de Plus zit een winkel(tje)/bloemist, die ook boompjes verkoopt. Ik heb ook nog een aantal peren/appel/pruimenbomen. Na de meeting kun je wel een paar meenemen, want op dit moment beginnen ze overal te groeien.
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
VIP Lid
|
Is dit wat? Liberec:
http://www.dike-centrum.cz/prodejna.htm Mlada Boleslav (iets verder weg) http://www.zahradnictvi-eden.cz/ Lomnice nad Popelkou: http://www.zahradnictvi.wz.cz/ |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
Hoi Gorit, heb je al nagedacht over de aanleg van je tuin?
Wij zijn helemaal gek van tuinieren en ik kan het niet laten ongevraagd advies te geven. Wij hebben zelf de eerste jaren alleen struiken en bomen gepland, zodat we in de vakantie niet meer hoefden te doen dan gras maaien en een beetje snoeien en natuurlijk mesten. We hadden wel al een idee hoe het later (fut) zou moeten worden als we meer tijd zouden hebben voor de tuin en hebben daar een beetje rekening mee gehouden. Het geeft een leuk beeld als je met de bloei van de struiken rekening houdt zodat je het hele jaar bloemen hebt en zelfs in de winter al met een hamamelis. Ook groenblijvende struiken afgewisseld met bladverliezende geven net iets extra's in de winter en dan is het ook leuk om op de bladkleur te letten en er af en toe een met roodblad of wit/geel blad tussen te zetten. Inmiddels zijn we futters en is onze tuin uitgeroeid tot een (is onze mening) paradijsje. Nou ja, in ieder geval veel succes met de aanleg van je tuin. |
|
|
|
|
|
#18 | |||
|
Moderator
|
Citaat:
Daar gaan we zeker even kijken ![]() Jan, hoe groot zijn je fruitboompjes? Citaat:
Met advies ben ik altijd blij. Ik heb namelijk geen groene maar dorre vingers.. Heb je iets van tekeningen of een beplantingsschema gemaakt?? Beter goed gekopiëerd dan slecht gemaakt toch ![]() Citaat:
![]() |
|||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
We hebben wel een schema gemaakt maar daar is inmiddels al zo veel en zo vaak aan veranderd. Hoe groot is jullie tuin en is hij vierkant of langwerpig, staat jullie huis er midden in etc. Als je dat wilt kan ik wel wat ideetjes geven hoor en volgens mij zijn er nog veel meer tuinliefhebbers op het forum maar dit staat onder de titel boomkwekers gezocht, dus misschien kan je een ander topic openen? Ik weet dat Mila de vrouw van Semabyt ook een tuinierfreak is en we wisselen graag informatie en stekken uit. Informatie kan je niet genoeg krijgen want het klimaat in Tsjechië is zo anders dan in Nederland dat wij al veel geld hebben verspild door het kopen van planten en struiken die niet tegen vorst kunnen.
Als ik weet hoe groot je tuin is kan ik wel een opzetje maken, voor een leuke makkelijk te onderhouden tuin. Dat vind ik wel leuk. Groeten Carla |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Moderator
|
We hebben inmiddels een paar Tsjechische kwekerijen en tuincentra bezocht en zijn ons werkelijk kapot geschrokken van de prijzen. Een kleine rekensom leert dat planten en bomen meenemen uit NL in een grote aanhanger de moeite zeker loont.
|
|
|
|