|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Burgerlijke aansprakelijkheid
Hallo,
Ik heb een vraagje over de burgerlijke aansprakelijkheid bij de aanschaf van een huis in Tsjechie. Ben je als buitenlander, eventueel met een aansprakelijkheidsverzekering in het buitenland, ook verzekerd in je Tsjechisch huisje? Of moet je in Tsjechie zelf zo'n verzkering regelen, hoeveel kost dan en wie kan me daarmee helpen? Groetjes, |
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
Wat bedoel je met een aansprakelijkheidsverzekering in je tsjechische huisje?
Een Aansprakelijkheidsverzekering slaat meer op wat jij (mis)doet / een ander aandoet. Met je eigen huis bedoel je mischien een imnboedel/opstal verzekering? Kan je anders een voorbeeld van gewenste dekking geven? P |
|
|
|
|
|
#3 |
|
VIP Lid
|
Ik denk dat een dergelijke verzekering alleen nut heeft, wanneer het huis verhuurd wordt. Gasten kunnen schade oplopen. Los kleedje boven aan de trap, waterleiding die boven of beneden spontaan kapot gaat, kapotte stroomstekker, onvoorziene schade door lekkages in het dak, etc... Ik ben er voor verzekerd, voor 2 miljoen kronen. Vraag mij niet, wat het kost... Misschien 40-50 Euro per jaar?.... En of ze ooit zullen uitbetalen?.... De toekomst, zal het uitwijzen...Hoewel ik hierop, natuurlijk, niet zit te wachten...
Char. __________________________________________________ ______ Char. ...geeft ook geen zekerheid... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Volwaardig Lid
|
Stijntje,
De verzekering is geldig in het land waar je de polis afsluit (in het buitenland alleen bij tijdelijk verblijf - k denk niet dat je je huisje daar in kan onderbrengen). Burgerlijke aansprakelijkheid bij Ceska Pojistovna: http://www.ceskapojistovna.cz/bezny-zivot.html Bedrag is flexibel naar gelang je behoeften. Ik geloof niet dat rechtshulp in het pakket zit. Er wordt een voorbeeld gegeven van 412Kc/jaar, maar dat is waarschijnlijk voor een beperkt pakket. Burgerlijke aansprakelijkheid bij Kooperativa: http://www.koop.cz/cs/pojisteni/poji...macnosti.shtml Ze hebben verschillende formules. Hun Optimum bij Pojištění majetku a odpovědnosti občanů lijkt het meest in de buurt te komen van wat je nodig hebt (vastgoed + burgerlijke aansprakelijkheid). Rechtshulp zit erbij. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
. Hier mee bedoel ik geen kapotte kleiding maar meer gebroken botten door het vallen in niet afgedekte put, door het struikelen over bouwmateriaal in donker en dergelijke. Je kan voor zijn medische kosten opdraaien. Ook gevallen dakpannen, muren en andere onderdele van je paleisje in aanbouw kunnen schade bij derden veroorzaken. Je kan soortelijke verzekering samen met je opstalverzekering afsluiten Rena |
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Actief Lid
|