Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Attracties & Bezienswaardigheden
Ceske Budejovice e.o.

Ceske Budejovice e.o.

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 17-06-07, 09:50   #41
Lid

mezilesi's avatar

Citaat:
chiel schreef:
Bericht bekijken
Hallo, wij gaan in juli/augustus 2 weken vakantie vieren in Picina, een dorpje, ongeveer 10 km verwijderd van Ceske Budejovice. ..... Wij huren ons huis via happyhome (vakantiewoning ZB-530)
Dit huis is van onze Tsjechische vrienden. Als het goed is ligt er een boekje/schrift met dagtripjes, etc.
Met vriendelijke groet,
Mary van der Maas
Mezilesi
mezilesi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-06-07, 11:35   #42
VIP Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
chiel schreef:
Bericht bekijken
Bedankt voor de leuke tips die jullie tot nu toe hebben gegeven. Wanneer jullie leuke kindvriendelijke restaurantjes weten rondom Ceske Budejovice......we horen het graag!
het pension bij pistin is wel leuk. gelegen langs de weg naar pisek. +- 10 km rijden.
Oud 10-08-07, 13:09   #43
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Wie weet meer over deze steen in Èeské Budìjovice ?

Naar aanleiding van een vraag van Miss CZ in de fotogalerij heb ik het volgende gevonden.

The ceramic pavement on square designed by architect Pavel Janák was laid between 1937 and 1939. The only reminder of the previous cobbled pavement is the so-called Erratic Boulder, which you can find several steps away from the Fountain in the direction of the Zvon (Bell) Hotel. It is one of Èeské Budìjovice’s peculiarities associated with the popular legend; apparently this was the spot of the gallows where the lives of ten young men were cut short in 1470 at the hand of the executioner for opposing the village magistrate. Whoever unconsciously crosses the Erratic Boulder after 10 o’clock at night will never find his way home again.

Das keramische Pflaster des Hauptplatzes wurde in den Jahren 1937-1939 nach einem Entwurf des Architekten Pavel Janák gelegt. Als einziges Relikt der vorherigen Pflasterung aus „Katzenköpfen“ wurde hierbei der sog. Irrstein belassen, den wir nur wenige Schritte vom Brunnen in Richtung zum Hotel Zvon (Zur Glocke) finden. Er ist eine der Budweiser Besonderheiten, an die eine bekannte Sage geknüpft ist; angeblich soll sich gerade hier die Hinrichtungsstätte befunden haben, an welcher im Jahre 1470 durch die Hand des Henkers dem Leben von zehn Burschen wegen des Widerstandes gegen den Richter ein Ende bereitet wurde. Wer angeblich unbewusst den Irrstein nach der zehnten Abendstunde überschreitet, findet nicht mehr den Weg nach Hause.

De steen staat ook op de cover van dit boek.

Bericht 10-08-07 om 13:17 aangepast door Freddy2005.
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-08-07, 08:19   #44
Nieuw Lid

Nationaliteit:
hallo
ik ga eind september met 4 vrienden vissen in ceske budejovice, vissen en stappen. wie weet daar nog leuke uitgaansgelegenheden en heb je voor mijn nog een paar tips om ons te vermaken?
alvast bedankt
aad
aadwijsman is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-03-08, 13:34   #45
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Citaat:
mayca schreef:
Bericht bekijken
Er is niet zover rijden van Èeské Budìjovice een prachtige ruïne. Dat is Dívèí Kámen (meisjessteen). De ruïne ligt in een prachtige natuur, met beekjes en lekker klimmen en klauteren. Echt een aanrader, bij droog weer!
het lijkt me onwijs mooi om hier heen te gaan
wij gaan 2 augustus 3 weken naar dobronice toe en nu was mijn vraag hoe ver het rijden is en in welke plaats he licht?

groeten irene
Oud 19-03-08, 14:19   #46
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Bekijk deze website eens: divci kamen
Pelhøimov is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-03-08, 16:16   #47
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
bedankt voor de website

hey freddy

even een vraag he weet jij ook waar je een grote boottocht kan maken van een uurtje ofzo in de buurt van dobronice?

kanoen gaan we namelijk in bechyne doen heb je daar ook sites van?

groeten irene
Oud 20-03-08, 09:40   #48
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
mulder schreef:
weet jij ook waar je een grote boottocht kan maken van een uurtje ofzo in de buurt van dobronice?
Op het Orlik meer kan je boottochten maken. Dit zou je samen kunnen doen met een bezoek aan het kasteel van Orlik nad Vltavou. De boottochten schijnen namelijk daar te vertrekken. Dit is zo'n 40 km van Bechyne.

lodnidopravaorlik.cz/boottochten
Orlik nad Vltavou
Oud 20-03-08, 14:44   #49
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
owk dankjewel

ik ben heel erg druk met van alles en nog wat regelen,want mijn vriend en ik hebben een huis gekocht en moeten dus van alles omzetten enzo

dus de vakantie schiedt er een beetje bij in,maar wij maken meestal een planning wat we gaan doen enzo

groeten
Oud 21-03-08, 19:34   #50
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Freddy2005 schreef:
Bericht bekijken

Naar aanleiding van een vraag van Miss CZ in de fotogalerij heb ik het volgende gevonden.

The ceramic pavement on square designed by architect Pavel Janák was laid between 1937 and 1939. The only reminder of the previous cobbled pavement is the so-called Erratic Boulder, which you can find several steps away from the Fountain in the direction of the Zvon (Bell) Hotel. It is one of Èeské Budìjovice’s peculiarities associated with the popular legend; apparently this was the spot of the gallows where the lives of ten young men were cut short in 1470 at the hand of the executioner for opposing the village magistrate. Whoever unconsciously crosses the Erratic Boulder after 10 o’clock at night will never find his way home again.

Das keramische Pflaster des Hauptplatzes wurde in den Jahren 1937-1939 nach einem Entwurf des Architekten Pavel Janák gelegt. Als einziges Relikt der vorherigen Pflasterung aus „Katzenköpfen“ wurde hierbei der sog. Irrstein belassen, den wir nur wenige Schritte vom Brunnen in Richtung zum Hotel Zvon (Zur Glocke) finden. Er ist eine der Budweiser Besonderheiten, an die eine bekannte Sage geknüpft ist; angeblich soll sich gerade hier die Hinrichtungsstätte befunden haben, an welcher im Jahre 1470 durch die Hand des Henkers dem Leben von zehn Burschen wegen des Widerstandes gegen den Richter ein Ende bereitet wurde. Wer angeblich unbewusst den Irrstein nach der zehnten Abendstunde überschreitet, findet nicht mehr den Weg nach Hause.

De steen staat ook op de cover van dit boek.

In het Nederlands (uit een reisgidsje)
Citaat:
In het midden van het plein staat de immens grote Samson Fontein, gebouwd tussen 1721 en 1727. Vlakbij deze fontein staat de "verdwaal steen", met zegt dat wie na 9 uur 's avonds over deze steen loopt zal verdwalen in de kleine steegjes van de stad. De steen ligt op het zuidoostelijke gedeelte en is te herkennen aan een kruis.
Moet eerlijk zeggen dat ik 2x heb lopen zoeken naar deze steen, maar kon 'm niet vinden....

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed