![]() |
|
|
#11 | ||
|
Super Lid
|
Citaat:
Citaat:
) zoals Rijk& het nogmaals beschrijft.Voor alle duidelijkheid, het gaat dan alleen om de inkomsten uit de verhuur, zonder SRO en gestort op een Nederlandse bankrekening, zoals Barend vroeg. De Tsjechische belastingdienst heeft dan geen enkel aandeel in deze. Ik zal vandaag nog eens zoeken naar meer informatie. |
||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Dat is precies wat ik bedoel. Ik wacht af wat er nog gevonden word. Barend ![]() Laatst aangepast door barend; 19-03-08 om 07:23. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Moderator
|
Op vele plaatsen kun je nalezen dat de huuropbrengsten van de tweede woning niet worden belast (mits de tweede woning bij de bezittingen in Box 3 hoort). Het maakt daarbij niet uit of de woning in Nederland of in het buitenland staat
Citaat:
Dit gaat alleen op bij het incidenteel verhuren van je tweede huis tijdens vakanties. Verhuur je het huis permanent of heb je meerdere huizen en verhuur je deze semi-bedrijfsmatig dan wordt het verhaal heel anders Laatst aangepast door Gorrit; 19-03-08 om 07:29. Reden: toevoeging |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Geroyeerd Lid
|
Rest voor mij nog steeds de vraag laat de Tsjechische fiscus de boel onbelast?
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Moderator
|
Je doet in Tsjechië geen aangifte over inkomsten die je in Nederland geniet en waarover je in Nederland ook belasting betaalt. Het zijn geen Tsjechische inkomsten.
De OZB is een ander verhaal |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Super Lid
|
Bedankt voor het zoeken Gorrit.
![]() Je hoeft niet altijd fiscalist te zijn Rijk voor een antwoord, ik ben dat ook niet, maar vooral goed lezen en googlen maakt je een stuk wijzer. Sterker nog, mijn broer (al 30 jaar van beroep fiscalist) zou bovenstaande vraag waarschijnlijk ook nog nakijken/navragen, de regels veranderen ook hier regelmatig. |
|
|
|