Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Computer & Techniek
Satellietontvangst Tsjechische zenders

Satellietontvangst Tsjechische zenders

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 25-02-04, 18:29   #11
maartenv
Actief lid

maartenv's avatar

Re: Benodigheden voor satelliet ontvangst CZ zende

Mooi topic!

Waar kun je het beste terrecht voor algemene sateliet info. Ik bedoel dus: Voor diegene die enthausiast geworden zijn, is het handig om een paar goede sites te hebben met algemene info, die universeel zijn, en niet direct met Tsjechie te maken hebben.

Zoals prijzen, apparatuur keuze en mogelijkheden, algemene tips en adviesen, etc.

Alvast bedankt.
maartenv is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-02-04, 18:39   #12
Jelen
VIP Lid

Jelen's avatar

Nationaliteit:

Dankje wel, Maarten

http://satelliet.pagina.nl
http://www.sat-links.com
http://satpage.favorietje.be
http://www.sat4all.com
http://www.satforum.cz
http://www.parabola.cz
Jelen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-03-04, 13:26   #13
Andy
Volwaardig Lid

Andy's avatar

Nationaliteit:

Even iets extra's over de smartkaart van Czech Link.
Deze kaart kun je inderdaad bestellen bij Trade & Technology. Kaart kost 3290 Kc (Internet prijs).
Deze kun je dan gratis gebruiken. Hij moet dan wel worden geregistreerd op een bewoner van CZ die kijk en luistergeld betaald. Gebeurd dit niet dan stopt de kaart NA 30 dagen.
Het is dus niet zo dat er jaarlijks geld betaald moet worden zoals de 15 Eu/jaar bij Canal+ om te mogen kijken !
Voor Galaxie Sport moet trouwens WEL extra worden betaald !

Heb zelf een schotel van 80 cm met prima kwaliteit. (valt soms weg bij HARDE regenbui
Uitrichten van de schotel is trouwens geen pretje ! Het het opnieuw moeten doen na de storm van een paar weken geleden.

Mocht je van plan zijn een vaste schotel te kopen en je wil naar meer dan alleen CZ (op EUROBIRD 1 - 28.5) kijken. Koop dan geen monoblock LNB. dit is een block met 2 LNB's die op VASTE hoek staat speciaal voor Astra 1 (19.2) en Hotbird (13.0). Als je de LNB namelijk op de Eurobird richt dan heb je NIETS aan de 2e LNB.
De Astra 1 Sat is voor de Nederlandse zenders.

Iedereen Veel Succes en kijkplezier.
Andy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-05-04, 12:02   #14
Jeronym
Lid

Jeronym's avatar

Nationaliteit:

Ha!
Ik heb het nu ook voor elkaar. Alles aangeschaft en geinstalleerd. Uitrichten was inderdaad een staaltje vakmanschap dat ik aan een ander heb moeten overlaten na het zelf een aantal uur tevergeefs te hebben geprobeerd.

In z'n geheel is het wel wat duurder uitgevallen dan oorspronkelijk gepland (ca. 900 euro), maar dat komt omdat ik gelijk van de gelegenheid gebruik wilde maken om de kabel op te zeggen.

Ik heb nu 1 vaste schotel (zo'n ovale) met drie LNB's en kand dus Astra 1, Astra2/Eurobird en Hotbird ontvangen.

Kwaliteit is toppie! Ik kan alleen niet meer het ene kijken en het andere opnemen, de tuner waarmee dat wel kan was me net iets te duur. Daarnaast doen we dat al toch niet zo vaak.

Gisteren genoten van de ijshockeywedstrijd Tsjechië - Verenigde Staten. Helaas wel verloren... Nu hopen dat Slowakije verder komt.

Groetjes!
Jeronym is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-06-04, 15:15   #15
Bijlsma
Actief Lid

Bijlsma's avatar

Nationaliteit:
NL zenders ontvangen in Praag..

Ok, sinds half mei woonachtig in Praag, Chodov.
Erg druk op het werk, en de rustige tijden lijken nu aan te breken.
Heb me laatst geprobeerd wat te verdiept in satelieten bij Datart, maar daar konden ze me niet vertellen of ik ook NL zenders kon ontvangen.
Die verkoper gaf me een briefje met 2 internet adressen:
www.satelit.cz en www.CoDX.com dacht ik, kan fout zijn hoor.
Heb daar gekeken, maar ben er niet wijzer uit geworden.

Dus, iemand met ervaring hier die me wat meer kan vertellen over Nederlandse zenders via de sateliet ?
Welke Sateliet zou het om gaan enz ?
60 cm genoeg ? enz, enz, enz ?

Thx,
Dieter
Bijlsma is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-06-04, 15:51   #16
cor
Super Lid

Nationaliteit:
Re: NL zenders ontvangen in Praag..

kijk eens bij www.satellite.nl volgens mij kun ja daar aardig wat te weten komen.
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-07-04, 08:30   #17
Bijlsma
Actief Lid

Bijlsma's avatar

Nationaliteit:

Gekeken, en alleen gevonden dat waarschijnlijk geen NL zenders te ontvangen zijn behalve nl1, nl2 en nl3.

Heeft verder iemand nog info over welke zenders ik met welke sateliet kan ontvangen in chodov, praag 4 ?
Bijlsma is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-07-04, 14:41   #18
Thijs Wansink
Actief lid

Thijs Wansink's avatar

In Hengelo zit een groote, goede winkel voor vakantiegangers/andere mensen die graat in het buitenland nederlandse T.v. willen kijken. Heb géén internetadres, wel een telefoonnummer: 0742505954.
Je kunt een abb. van geloof 30 euro in het jaar nemen, heb je alle landelijke zenders. mocht er nu wat fout gaan, met de code van volgend jaar e.d., kun je deze lieve mensen bellen, en dan kunnen ze je kaart weer activeren.
Heb het zelf ook, werkt perfect!
Thijs Wansink is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-07-04, 09:02   #19
Andy
Volwaardig Lid

Andy's avatar

Nationaliteit:

Hi Guys.

De Nederlandse zenders zitten op de Astra 1 sateliet, deze hangt op 19.2 graden.
Om alle Nederlandse zenders te kunnen ontvangen heb je een Abo nodig van Canal+ (kost 15 EU per jaar). Natuurlijk kan je ook een "Funkaartje" laten programmeren via bv een kennis. Hierdoor kun je gewoon gratis naar alle Nederlandse zenders kijken (Nog niet de Canal+ Blauw / Rood / 18+ zenders, deze zijn namelijk nog niet gekraakt).

Ook zijn er al Sateliet ontvangers op de markt waar al een ingebouwde smartkaart (ik geloof dat het een Matrix kaartje was) zit, hiermee kun je gewoon naar de zenders kijken zonder enig smartkaartje. De interne smartkaart wordt ook automatisch geupdate via de Sat.

Mog je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel.
Ik kan je in contact brengen iemand die alles voor je kan regelen (Ontvanger/ schotel / kaart / etc.etc.
Andy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-10-04, 12:53   #20
David
Lid

David's avatar

Hoi Andy,

ik vertrek in November 'permanent' naar Praag en als ik het goed begrijp kan ik dus NL tv ontvangen in Praag.
Is het wijs het hele zaakje (schotel/ontvanger/smartcard) in nederland te kopen ? Wat is de noodzakelijke schotelgrootte ?
Je hebt nog wel een nederlands adres voor de smartcard nodig begrijp ik maar dat valt te regelen.

Ik hoor graag van jullie

Grts

Dave Ruzius
David is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed