Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Onroerend Goed
Winstbelasting over verhuur?

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 18-03-08, 14:03   #1
Actief Lid

barend's avatar

Nationaliteit:

Wie kan iets meer vertellen over evt. winstbelasting over de verhuur van je woning in Tsjechie, geen sro, gewoon op naam????
barend is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-03-08, 19:13   #2
VIP Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
Inkomsten uit verhuur is geen winst belasting maar ook over verhuurinkomsten moet inkomstenbelasting betalen, maar je mag ca.30 % in mindering brengen voor kosten (zoals water,electriciteit, verwarming . . . . .). De betaalde belasting kan weer in mindering gebracht worden met je opgave wereldinkomen in NL.

(Winst bealsting ikomt om de hoek kijken als je je OG verkoopt)
semabyt is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-03-08, 19:21   #3
VIP Lid

Nationaliteit:
Als je een paar weken per jaar je tweede woning verhuurt, dan zul je van de Nederlande belasting geen hinder ondervinden. Wel je inkomsten uit verhuur bij laten schrijven op een Nederlandse bankrekening.

Winstbelasting is inderdaad bij verkoop van je OG en is voor 2007 24%!
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-03-08, 19:40   #4
VIP Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
En van de tsjechische belastingdienst? Het is in CZ belastbaar inkomen!

(Ik denk dat het voor een paar weken niet zo'n vaart zal lopen maar het gaat om de regel, of je die nakomt is een ander verhaal)
Oud 18-03-08, 20:06   #5
VIP Lid

Nationaliteit:
De Tsjechsche belastingdienst doet dan niet ter zake, hier ( in Nederland) zijn de inkomsten uit verhuur van een tweede woning onbelast. Mits gestort op je Nederlandse bankrekening uiteraard en zonder SRO en de tweede woning opgegeven in box drie. Volkomen legaal dus. Ik zal het voor de zekerheid nog even nakijken Pieter.
Oud 18-03-08, 20:24   #6
VIP Lid

Nationaliteit:
Het was even zoeken, maar hier staat het dan:

Citaat:
Overige fiscale aspecten:
Welnu de hypotheekrente voor de tweede eigen woning is niet fiscaal aftrekbaar, ook niet als deze (deels) is gefinancierd uit de overwaarde van uw hoofdverblijf. Daar staat tegenover dat de verhuuropbrengsten ook niet fiscaal belast zijn.
Oud 18-03-08, 21:12   #7
Actief Lid

Yvonne Roelofsen's avatar

Nationaliteit:
dit las ik net op het internet "wilgenhaege" advies:

" Belasting over huurinkomsten?
Huurinkomsten verkregen uit de tweede woning zijn in Tsjechië belast. Het tarief ligt tussen de 15 en 32%. Nederland en Tsjechië zijn overeengekomen dat er geen sprake zal zijn van dubbele heffing. Over het geld dat u netto overhoudt, betaalt u in Nederland niet nog eens belasting".
Yvonne Roelofsen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-03-08, 21:21   #8
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Hangt er maar net vanaf waar je je inkomsten geniet. Als je je in Tsjechie laat uitbetalen dan ben je idd in CZ belasting verschuldigd. Wilgenhaege vergeet m.i. een stukje informatie mee te geven dat van belang is, want het gaat over een SRO volgens mij.

Dit stukje 'advies' lijkt me verre van volledig.
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-03-08, 21:35   #9
VIP Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
Het was even zoeken, maar hier staat het dan:

Citaat:
Overige fiscale aspecten:
Welnu de hypotheekrente voor de tweede eigen woning is niet fiscaal aftrekbaar, ook niet als deze (deels) is gefinancierd uit de overwaarde van uw hoofdverblijf. Daar staat tegenover dat de verhuuropbrengsten ook niet fiscaal belast zijn.
Lina,
Als je de link leest is het niet geheel duidelijk maar volgens mij slaat je aanhaling op tweede woningen in NL. Immers, de NL-se belastingdienst kan geen uitspraak doen over regels die in andere landen gelden. Wel kan er een verdrag ter voorkoming van dubbel belasten zijn.

Citaat:
Yvonne Roelofsen schreef:
Bericht bekijken
dit las ik net op het internet "wilgenhaege" advies:

" Belasting over huurinkomsten?
Huurinkomsten verkregen uit de tweede woning zijn in Tsjechië belast. Het tarief ligt tussen de 15 en 32%. Nederland en Tsjechië zijn overeengekomen dat er geen sprake zal zijn van dubbele heffing. Over het geld dat u netto overhoudt, betaalt u in Nederland niet nog eens belasting".
Dit slaat nmm niet op sro maar op inkomsten belasting, inderdaad de laagste schijf was 15 en de hoogste 32 procent. Per 1-1-2008 geldt er een falt-tax syteem, geen schijven meer.
Oud 18-03-08, 22:33   #10
Geroyeerd Lid

Nationaliteit:
Ik ben geen fiscalist, maar ik begrijp hieruit; dat wanneer ik inkomsten hebt uit een woning in Tsjechië, die ik niet in Tsjechië maar in Nederland laat uitbetalen dat deze inkomsten niet belastbaar zijn. maar dat ik ook niet de kosten van die tweede woning kan verrekenen. tot zover duidelijk, maar nu ik kan mij niet voorstellen dat de Tsjechische fiscus dit over zijn kant laat gaan. (onbelast laat zijn)

Die zullen ongetwijfeld iets van OZ. of baatbelasting kennen.
Rijk& is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed