|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Volwaardig Lid
|
Waar was toch die wandeling over een reuzegrote paardewei?
Wij zijn twee jaar geleden op vakantie geweest in de buurt van Trutnov. Ik weet nog dat we een eindje gereden hebben met de auto, zal misschien een half uurtje geweest zijn, en vanuit een klein dorpje zijn we dan een wandeling gaan maken. Bij het begin van de wandeling moesten we zig-zaggen tussen een paar hekken om zo op een paardewei te geraken. De bochten die je moest maken om tussen de hekken op de wei te geraken, waren onmogelijk te nemen door de paarden. Toen we de wei opkwamen zagen we nog geen dieren maar we zetten onze weg verder en vonden sporen van groepen paarden. Die wei was immens groot. Je moet je voorstellen : een top van een heuvel die ze helemaal afgespannen hebben! Ik denk dat wij zeker een half uur doorgestapt hebben om de heuvel over te geraken en de andere kant opnieuw door een beveiligd poortje, de wei te verlaten. Wij zijn dan ook een twee grote groepen paarden tegengekomen. In het begin was ik zelfs een beetje bang om dat de "leider" van de bende, een groot wit prachtig beest, ons eens kwam inspecteren...Het was een unieke ervaring en dit jaar gaan wij weer naar ginds in de buurt op vakantie en ik zou die wandeling dus nog eens willen doen maar.... ik ben gewoon vergeten waar het was! Wij wandelen ginder ook alle dagen en ik heb gewoon geen idee meer waar het was.
Zitten er hier geen fervente wandelaars op het forum, die bij het lezen van mijn verhaal denken : ah ja ! dat was die wandeling..... Laat het mij dan eens weten? Please? Ik heb mij toen trouwens ook afgevraagd waarvoor die paarden gebruikt werden. Als rijpaard? Dan had je we een ander paard nodig om je paard van de wei te gaan halen en toch ook wat tijd nodig om het te zoeken! Ik heb ook een minder romantische gedachte gehad, nl. dat het wel eens zou kunnen gaan om het vlees ; paardenstoofvlees en biefstukjes.. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Super Lid
|
Ik ben ook benieuwd naar waar het was, lijkt me 'n hele leuke wandeling, ook al ben ik niet echt dol op paarden.
|
|
|
|
#3 |
|
VIP Lid
|
Wij kennen een beetje de omgeving daar, ik zal mijn man eens vragen, weet je toevallig ook nog of je de noordelijke richting van het Reuzengebergte of juist een andere richting hebt aangehouden?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
|
Ik weet het natuurlijk ook niet helemaal zeker. Maar reden jullie op weg nr. 16? Richting Nova Paka. En dan na een km. of 10, links af de spoorbaan over?
Het plaatsje heet Chotevice. Dan na 2km. rechts af, een vrij stijl weggetje op, omhoog dus. Bijna aan de top zijn paardenweiden, en een stukje verder is een soort camping.... Ves Sv Katenny, staat er op mijn kaart. Char.
|
|
|
#5 |
|
Volwaardig Lid
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Super Lid
|
Ik vond de fotos toch iets mooier dan de muziek, maarja, ieder zijn eigen smaak natuurlijk.
|
|
|
|
#8 |
|
Volwaardig Lid
|
De naam Chotevice zei me nog wel iets en ik heb het opgezocht maar dat kan het toch niet geweest zijn. Het was wel dicht tegen Petrovice waar we toen logeerden en daarom zal het mij nog bekend in de oren klinken. Ik heb mijn wandelkaarten eens samengepuzzeld en omdat het er drie zijn van een verschillend merk, valt het stukje met Chotevice er juist vantussen. Kan jij je zo een wandeling herinneren Char?
Vernerovice zou natuurlijk ook kunnen. Maar er is niets bij die foto's dat een belletje doet rinkelen en ik kan ook geen Tsjechisch om op te zoeken of er daar een grote paardenhandel of manège is. Hoe kom je erbij dat het daar zou zijn? weet jij van een wandeling daar zoals ik ze beschreven heb? Vervelend toch die wandelkaarten van verschillende merken! Maar ja, een mens leert uit zijn fouten. Als ik nu ginder aankom, doe ik ze verdorie allemaal weg en koop drie of vier nieuwe van hetzelfde merk! Bedankt al om te helpen zoeken he! |
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik heb geen foto's gemaakt van herkenbare dingen, alleen van de paarden en de weiden. Stom he! Ik weet het. Tegenwoordig let ik erop dat ik al eens een plaatsnaambord fotografeer. Door schade en schande wordt een mens slimmer he...
|
|
|
|