![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Honden op de camping
Hallo,
Wij hebben een hondje en worden honden wel gemakkelijk op campings toegelaten? Kan je in Praag gemakkelijk fietsen? Alvast bedankt voor Uw reactie. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nieuw Lid
|
fietsen in Praag?
Nou nee, in Praag is niet echt goed te fietsen. Ik bedoel helemaal niet. En dat geld trouwens in bijna heel Tsjechie, hier zijn echt geen fietspaden zoals je in NL kent. En wat je hondje betreft, echt even van te voren uitzoeken, het zou jammer zijn om teleurgesteld te worden. Bij ons in de buurt worden honden zonder moeite toegelaten, maar ja, we wonen wel wat verder weg van Praag.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Geroyeerd Lid
|
IDD even goed navragen of honden toegelaten worden, Wees als hondenbezitter zo alert om wel een muilband of korf bij je te hebben, het wordt niet gewaardeerd als je met een ongekorfde hond in de stad rondstapt, ook loslopend in natuur gebied is korven niet onverstandig.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Super Lid
|
Bij ons op de camping zijn honden gewoon toegestaan. Voor de kippen van de buurman is het misschien veiliger als ze een muilkorf zouden hebben. In het pension is het lastiger en zijn honden niet toegestaan.
Over het algemeen zijn honden geen probleem in Tsjechie. Zelfs in de dierentuin van Dvur Kralove worden honden toegelaten. Het muilkorven in de stad zie je soms wel, maar in de natuur heb ik het volgens mij nog nooit gezien. Echt fietspaden zoals in Nederland zie je erg weinig. Bij ons in de buurt ( Dolni Lanov, Reuzengebergte ) zie je wel steeds meer fietsroutes. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Geroyeerd Lid
|
In een natuurgebied korven hangt ook een beetje van het seizoen af, zelf doe ik het in de periode van de 'bronst' en de periode van jong wild.
Gewoon uit respect voor de natuur, in de stad is het puur fatsoen omdat niet iedereen gesteld is op een ongekorfde labrador, laat staan drie! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Super Lid
|
Wat de camping betrefd zou ik inderdaad eerst even informeren. Wij hebben onze honden nog nooit gemuilkorfd, maar het is maar net wat voor honden je hebt.
Fietsen in Praag lijkt me niet echt slim. In Tsjechie heb je zowiezo 'n mountainbike nodig maar die kun je op veel plaatsen huren.En er zijn niet net als hier fietspaden maar wel prachtige fietsroutes. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
Mij is verteld en ik heb het al diverse keren gezien dat elke hond een muilkorf MOET dragen in het openbaar vervoer
en in openbare gebouwen. Fietsen in Praag ????? Zou het niet doen. Barend |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lid
Nationaliteit:
|
Ook op onze camping zijn honden toegestaan. Honden mogen niet altijd mee naar binnen in musea, kastelen enz. Ik heb hier in de buurt nog nooit een hond met een muilkorf zien lopen maar wij zitten in Zuid Bohemen.
Fietsen gaat hier prima over secundaire wegen maar in Praag zou ik ook niet gaan fietsen. |
|
|
|