Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Kamperen
Honden op de camping

Honden op de camping

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 14-03-08, 21:56   #1
binkie
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Honden op de camping

Hallo,

Wij hebben een hondje en worden honden wel gemakkelijk op campings
toegelaten?

Kan je in Praag gemakkelijk fietsen?

Alvast bedankt voor Uw reactie.
binkie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-03-08, 22:04   #2
Marika
Nieuw Lid

Nationaliteit:
fietsen in Praag?

Nou nee, in Praag is niet echt goed te fietsen. Ik bedoel helemaal niet. En dat geld trouwens in bijna heel Tsjechie, hier zijn echt geen fietspaden zoals je in NL kent. En wat je hondje betreft, echt even van te voren uitzoeken, het zou jammer zijn om teleurgesteld te worden. Bij ons in de buurt worden honden zonder moeite toegelaten, maar ja, we wonen wel wat verder weg van Praag.
Marika is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-03-08, 22:08   #3
Rijk&
Geroyeerd Lid

Nationaliteit:
IDD even goed navragen of honden toegelaten worden, Wees als hondenbezitter zo alert om wel een muilband of korf bij je te hebben, het wordt niet gewaardeerd als je met een ongekorfde hond in de stad rondstapt, ook loslopend in natuur gebied is korven niet onverstandig.
Rijk& is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-03-08, 22:14   #4
jan nijdam
Super Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Bij ons op de camping zijn honden gewoon toegestaan. Voor de kippen van de buurman is het misschien veiliger als ze een muilkorf zouden hebben. In het pension is het lastiger en zijn honden niet toegestaan.

Over het algemeen zijn honden geen probleem in Tsjechie. Zelfs in de dierentuin van Dvur Kralove worden honden toegelaten. Het muilkorven in de stad zie je soms wel, maar in de natuur heb ik het volgens mij nog nooit gezien.

Echt fietspaden zoals in Nederland zie je erg weinig. Bij ons in de buurt ( Dolni Lanov, Reuzengebergte ) zie je wel steeds meer fietsroutes.
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-03-08, 22:26   #5
Rijk&
Geroyeerd Lid

Nationaliteit:
In een natuurgebied korven hangt ook een beetje van het seizoen af, zelf doe ik het in de periode van de 'bronst' en de periode van jong wild.

Gewoon uit respect voor de natuur, in de stad is het puur fatsoen omdat niet iedereen gesteld is op een ongekorfde labrador, laat staan drie!
Rijk& is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-03-08, 22:38   #6
loura
Actief Lid

loura's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben nog nooit meegemaakt dat onze honden op een camping werden geweigerd. Eerder integendeel.
Maar een stad als Praag vind ik niet geschikt voor honden. Daar doe je een hond geen plezier mee.
loura is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-03-08, 22:41   #7
jolanda berben
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Wat de camping betrefd zou ik inderdaad eerst even informeren. Wij hebben onze honden nog nooit gemuilkorfd, maar het is maar net wat voor honden je hebt.

Fietsen in Praag lijkt me niet echt slim. In Tsjechie heb je zowiezo 'n mountainbike nodig maar die kun je op veel plaatsen huren.En er zijn niet net als hier fietspaden maar wel prachtige fietsroutes.
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-03-08, 07:37   #8
barend
Actief Lid

barend's avatar

Nationaliteit:
Mij is verteld en ik heb het al diverse keren gezien dat elke hond een muilkorf MOET dragen in het openbaar vervoer en in openbare gebouwen.
Fietsen in Praag ????? Zou het niet doen.

Barend
barend is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-03-08, 08:07   #9
ida
Lid

ida's avatar

Nationaliteit:
Ook op onze camping zijn honden toegestaan. Honden mogen niet altijd mee naar binnen in musea, kastelen enz. Ik heb hier in de buurt nog nooit een hond met een muilkorf zien lopen maar wij zitten in Zuid Bohemen.
Fietsen gaat hier prima over secundaire wegen maar in Praag zou ik ook niet gaan fietsen.
ida is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-03-08, 12:04   #10
Henricus
Actief Lid

Nationaliteit:
honden mogen op bijna alle campings, als ze maar aan de lijn zitten en bij het uitlaten op de juiste plaats de poot optillen
Henricus is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed