![]() |
|
|
#1 |
|
Volwaardig Lid
|
Geen aankoopbewijs bij vouwwagen
ik heb een vraagje wij hebben onze 2de handse vouwwagen vorig jaar particulier gekocht,maar nu heb ik gehoord dat we een aankoopbon o.i.d. moeten als we naar het buitenland gaan.
Wat klopt er van dit verhaal moeten we nu wel of geen aankoopbon hebben(die hebben we dus niet)zoja hoe kan ik dan bewijzen dat de vouwwagen van ons is??? Groetjes Gerard |
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
Newbee, jij gaat je wel erg veel zorgen maken, om niets!!.
Een vouwwagen heeft, normaal, het zelfde kenteken als het trekkend voertuig... Je denkt toch niet, met zoveel NL. vakantiegangers, dat iemand van de politie/douane, zich daar druk over gaat maken?... Bovendien,.. in Nl., is het ook niet verplicht om een "aankoopnota" bij je te hebben... En in Tsjechie, volgens mij, dus ook niet... Char. _________________________________________________ Char. ...trekt de kar... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Volwaardig Lid
|
Dank je Char
![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Volwaardig Lid
|
Nou char, het ligt iets genuanceerder volgens mij. Toen er nog geen vrije grensverkeer was en de europese unie niet bestond was het idd een vereiste om de eerste aankoopnota bij de vouwwagen te hebben. Nu geldt dat binnen het verkeer in de EU dit niet meer. Grensoverschrijdend verkeer naar niet-aangesloten landen heeft strikt formeel gezien de aankoopnota wel nodig. (al zal daar bijna nooit naar gevraagd worden.) Tot vorig jaar was dit voor een reis naar Tsjechië wel degelijke een formele vereiste. Boven de 750 kg is het hebben van een kentekenbewijs voldoende.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Super Lid
|
Dat was dan wel zeer formeel. Wij zijn vanaf 1992 met meerdere caravans naar Tsjechoslowakije en later naar Tsjechie en Slowakije geweest. We hebben nog nooit een aankoopbon bij ons gehad en er is ook nooit naar gevraagd.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Forum Freak
|
Wij komen al meer dan 40 jaar met eerst tent, toen vouwwagen en daarna een caravan in Tsjechië.
We hebben van alles aan de grens moeten doen (b.v. vouwwagen opzetten) en laten zien maar ze hebben nog nooit naar een aankoopbewijs gevraagd. Dus ook toen was het een bureaucratische onzin regel zoals er zoveel waren. |
|
|
|