Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Tsjechie.net - Het Archief
"Kolaudace" - 10 mei: officieel openingsfeest!

"Kolaudace" - 10 mei: officieel openingsfeest!

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 04-03-08, 07:37   #21
Esthertje
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Gefeliciteerd Sjors en heel veel succes met de zaken!
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-03-08, 13:01   #22
baret
Actief Lid

baret's avatar

Nationaliteit:
Als ik die varkentjes in de oogjes kijk......

Het was vanmorgen. Ik had gisteravond gebeld met de dorpsboer over ons openingsfeest op 10 mei a.s.
We hebben toch wel 2 of drie varkentjes nodig. Varken aan het spit heet dat.

14 van die kleine huppelende, zuigende, slapende, knorrende vleesfabriekjes in een hok. De moeder lag er tevreden bij. Zoek moar uut! De boer sprak een beetje plat Tsjechisch. En hij hoefde niet meer meedoen aan het programma van de KRO. Er liep een prachtige vrouw op het terrein rond die innemend glimlachte. Maar ik kon niet uitzoeken.
Die oogjes. Ik heb hem gezegd dat ik hoop dat er niet zoveel deelnemers komen. Ik vond het echt zielig.

Die oogjes en dat lieflijke geknor. Ze gniffelden een beetje toen ik mompelde dat nog niet zoveel forumleden zich gemeld hadden voor de party.

De boer houd in ieder geval 3 vast. Volgens hem zullen ze ongeveer 25 kilo wegen bij het feest. En er zal ook genoeg bier zijn.
De speech zal worden gehouden door de burgemeester van ons dorp, op z'n Tsjechisch. Voor de Tsjechen en de hardlerende forumleden en de Nederlandse versie van de speech geef ik graag aan Punkenstein, want het valt nog net in de vakantie en hoeft hij dus niet op school zijn.

Geef in ieder geval op wanneer je wilt komen. Of je een bed nodig bent of een standplaats voor tent of caravan. Al is het alleen maar voor de varkentjes!

Sjors
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg chrzin betlehem.JPG (105,3 KB, 6x bekeken)
Bestandstype: jpg professioneel grillen.jpg (66,4 KB, 7x bekeken)
Bestandstype: gif poesie7.gif (55,4 KB, 4x bekeken)
baret is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-03-08, 08:57   #23
baret
Actief Lid

baret's avatar

Nationaliteit:
Tsjechisch Biggenoogjes

Vorige week heb ik een verhaaltje in de verkeerde rubriek gepost over het op handen zijnde openingsfeest met DE HEER PUNKENSTEIN als lintendoorknipper en onze Tsjechische burgervader Rudolf die de opening op z'n Tsjechisch zal verrichten. Omdat ik denk dat dit niemand opgevallen is even dit berichtje. Maar je kunt hem vinden in "Volgende week de kolaudace"

Ik zou graag jullie willen uitnodigen!

SJORS

p.s. er staat geschreven dat de foto's nog op toestemming wachten. Wie geeft die toestemming of was diegene dit weekend in Tsjechie?
Oud 10-03-08, 14:48   #24
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Da's wel apart, Sjors, om een bericht te posten om te berichten dat je een bericht geplaatst hebt. Ik hoop niet dat iedereen dat gaat doen, want dan loopt het forum wel erg snel vol.

Ik zet je mededeling maar hier in het desbetreffende topic; de mensen lezen het echt wel...

O ja, en de bijbehorende plaatjes heb ik ook vrijgegeven.

En ook nog: mijn aanwezigheid is nog steeds onder voorbehoud hoor. Ik laat het zo snel mogelijk weten.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-03-08, 18:00   #25
Maria
Super Lid

Maria's avatar

Zo aan het spit is het wél lekker, maar om ze nou zelf uit te moeten zoeken... Ik ben er niet maar wens jullie wel heel erg veel plezier! Komt vast en zeker goed!
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-03-08, 17:38   #26
Nathalie L.
Actief Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Jee, wat leuk allemaal!
Helaas zijn wij 7 mei weer terug in Nederland; ik doe een opleiding en kan helaas echt niet langer blijven, maar we komen zeker eens langs!!!
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-04-08, 10:03   #27
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
baret schreef:
Bericht bekijken
..... het op handen zijnde openingsfeest met DE HEER PUNKENSTEIN als lintendoorknipper .....
Ik zou graag jullie willen uitnodigen!
Helaas Sjors, het gaat me niet lukken om erbij te zijn. Ik hoop dat je een andere, net zo beroemde hoogwaardigheidsbekleder *kijkt bescheiden* kan vinden voor het lintjesknippen. Succes met je toko
en dat het maar een feestelijke, gedenkwaardige dag mag worden!
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-05-08, 14:02   #28
jan nijdam
Super Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Hoi Sjors, zoals het nu lijkt, zijn wij op 10 mei van de partij. Gaan wij jouw varken ook even proeven. Succes met de laatste voorbereidingen.

Akkelien en Jan Nijdam
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-05-08, 14:25   #29
baret
Actief Lid

baret's avatar

Nationaliteit:
feest a.s. zaterdag

Fijn Jan

Blijf je slapen? Ik bedoel je krijgt ook wat te drinken bij dat varken!

Het begint om plm. 17.00 uur. Maar je mag rustig eerder komen, jij weet tenslotte hoe het moet. (ik bedoel met dat varken.)

SJORS
Oud 05-05-08, 14:30   #30
jan nijdam
Super Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Het varken beheers ik theoretisch. Toegekeken hoe het moet.
Ik denk niet dat we blijven slapen, want we zitten met onze twee honden. We nemen ze wel mee en laten ze in de auto. We nemen gewoon een tasje mee en dan zien we wel.
We willen best eerder komen als je nog hulp nodig hebt. Je zegt het maar.
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed