![]() |
|
|
#41 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo Newbee, vanuit Apeldoorn naar Baldovec 's avonds om 22.00 vertrokken, met zn tweeen gereden, kids achterin, 's nachts gereden door Duitsland, in alle rust en op zn gemakkie, elkaar afwisselend, en niet te hard jagen. Voldoende rust nemende 's middags om 3 uur op de camping. Mooie reis, grotendeels autobaan, deels hobbelweg(Tsjechie) waar onderdelen van bestek etc in de keuken van de vouwwagen na aankomst een andere plek hadden ingenomen. Maar een goede reis. Neem de tijd, je moet ook genieten(ook 's nachts) gr. Rob
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Volwaardig Lid
|
ik denk dat we het gewoon in twee dagen gaan doen want we komen met twee auto's mijn vrouw en ik (met de kinderen)in de ene auto dus zouden we elkaar kunnen afwisselen,maar onze andere dochter en haar vriend rijden in de tweede auto en aangezien onze schoonzoon alleen zou moeten rijden wagen we het er niet op.
Dus gewoon twee dagen ![]() |
|
|
|
|
|
#43 |
|
VIP Lid
|
Hallo Rob, welkom op dit forum.
Je hebt helemaal gelijk. Mijn vrouw zegt het altijd op een treffende wijze. De vakantie begint als ik de voordeur op slot doe!!!! Kijk als je 6 keer per jaar op en neer naar Tsjechië moet omdat je daar dingen te regelen hebt is het een ander verhaal. dan scheuren ook wij lekker over die Duitse autobaan, maar anders ook zeker niet. |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Ik ben niet uit onderwijs maar mischien wel op leeftijd, desondanks rijd ik ook nog steeds motor (nou ja, is een JAWA een motor in jou ogen?) P |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Volwaardig Lid
|
Nou, nou. Wat mijn reactie al niet teweeg brengt.
![]() De orginele vraag was: Hoe lang rij je erover? Ik heb aangegeven dat we er afgelopen zaterdag 9 uur over hebben gedaan. We hadden alles mee. Goed weer, geen files, niet druk en uitgerust op pad (daarom 1x gestopt). Ook onze vakantie begint wanneer we de voordeur achter ons dicht trekken. Door bovengenoemde feiten duurde de reis deze keer slechts 9 uur (met volle aanhanger zeer zeker langer). Dat bijna niemand zich aan de max. snelheid hield bij de (niet aanwezige) wegwerkzaamheden was voor mij een reden om met de stroom mee te gaan ipv de boel op te houden. Dat ik te hard heb gereden ivm de aanhanger is een feit (hoewel ... als hij geremd was geweest had ik een ontheffing voor 100km/u kunnen krijgen). Ieder heeft zijn/haar eigen rijstijl. Laten we elkaar daar niet op veroordelen. Wel moet we elkaar aan kunnen spreken op geconstateerd wangedrag. groeten Ben |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Nieuw Lid
|
Hoy wij rijden van uit westerlee (Groningen )via Hanover /Magdenburg /Halle /Dresden naar Hradec nad Nisou ( camp Kristina) boven in tsjechie in een rustig tempo met een caravan :vertrekken om 5uur in de ochtend, zitten om 4/5 uur met een pilsje op de camping .en vandaar uit gaan we verder Tsjechie in.
![]() |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Actief Lid
|
Wij zijn gisteren om 7:15 vertrokken vanuit Jirikov (in het noorden), zijn gestopt om koffe te drinken, een keer om te tanken en weer iets te drinken en waren om 15:00 in Zoetermeer. Op zondag is het rustig op de weg, geen vrachtverkeer en dus kan je lekker doorrijden. We zijn bovenlangs gegaan, dus via Dresden richting Hanover, Enschede. We reden wel zonder aanhanger.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Ook ik wil op dit onderwerp reageren. Boeda is mijn man en ik rij daarom vaak mee. Het klinkt misschien onverantwoord, maar als jullie goed lezen, lees je ook dat we meestal op zondag rijden. Vaak op bijna lege wegen. Daarnaast vind ik dat het gevaarlijker is om in Duitsland NIET met de meute mee te gaan. Ik ben erg kritisch met wie ik meerij, maar Boeda rijdt beheerst, zal nooit een druppel alcohol drinken als hij moet rijden (ook niet de avond voor zo'n reis) en is rustig met een goed reactievermogen. Ik vind werkelijk dat wij relaxed rijden, maar ook wel misschien omdat we intussen wel elke stoeptegel kennen op de rit Almere-Senohraby, gaat het steeds voorspoediger!
Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat vakantie begint op het moment dat je de deur dicht trekt. Vaak overnachten wij ook gezellig op de heenweg in een leuk duits hotelletje, maar als je in je eentje gaat, wil je het liefst toch gewoon zo snel mogelijk naar je huis in Tsjechië....P.S. Boeda is nu met het vliegtuig naar Tsjechië, die gaat nog veeeeeeel sneller!!! |
|
|
|