Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Onroerend Goed
Belastingteruggave bij hypotheek in Tsjechië

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 08-03-08, 10:29   #1
pavlina1217
Lid

pavlina1217's avatar

Nationaliteit:

Hallo,

Ik ben Tsjechische en woon in Nederland. In Tsjechie sta ik ook nog ingeschreven. In Tsjechie heb ik geen inkomsten, maar alleen uitgaven - ik heb er een huis gekocht en betaal hypotheekaflossingen en daarnaast BTW op fakturen voor het opknappen van het huis.

Weet iemand of ik in Tsjechie belastingteruggave kan vragen?
pavlina1217 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-03-08, 07:28   #2
Josef
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
dat lijkt me lastig, mede omdat je niet op 2 verschillende plaatsen ingeschreven mag staan.
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-03-08, 13:43   #3
semabyt
VIP Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
geen inkomsten => geen belasting => geen teruggave
semabyt is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-03-08, 11:01   #4
Lucinka
Nieuw Lid

Lucinka's avatar

Nationaliteit:
Ahoj Pavlino,

Het heeft vooral te maken met welke Nationaliteit je hebt. Als je NL hebt, betaal je voor je huis in Tsjechie via box 3. Hypotheekrente/aflossing hier aftrekken kan niet, want dat moet op je eerste huis in NL gelden.Tweede huis is standaard box 3.
Tip is je hypotheek in NL verhogen (als dat kan) en hypotheek in Tsjechie afbetalen. Dan kan je hele bedrag in NL afrekken, want geldt je NL woning (mits je kan aantonen dat je de verhoging van Hyptheek gebruikt voor huis in NL, op welke manier dan ook).
Groeten,

Lucie
Lucinka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-03-08, 11:10   #5
Lina
VIP Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Lucinka schreef:
Bericht bekijken
Tip is je hypotheek in NL verhogen (als dat kan) en hypotheek in Tsjechie afbetalen. Dan kan je hele bedrag in NL afrekken, want geldt je NL woning (mits je kan aantonen dat je de verhoging van Hyptheek gebruikt voor huis in NL, op welke manier dan ook).
Dit vind ik niet zo'n goede tip Lucinka. Een verhoging van je hypotheek (tweede hypotheek) hier in Nederland voor een tweede huis in het buitenland is niet aftrekbaar. Zoals je zelf al aangeeft, moet je kunnen aantonen dat je het vrijgekomen geld weer in je huis in Nederland hebt geinvesteerd.
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-03-08, 13:14   #6
pavlina1217
Lid

pavlina1217's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Lucinka schreef:
Bericht bekijken
Het heeft vooral te maken met welke Nationaliteit je hebt. Als je NL hebt, betaal je voor je huis in Tsjechie via box 3. Hypotheekrente/aflossing hier aftrekken kan niet, want dat moet op je eerste huis in NL gelden.Tweede huis is standaard box 3.
ahoj Lucko,

bij ons ligt het heel anders, we hebben namelijk hier in NL geen koophuis maar een huurhuis. Ik ben zelf tsjechisch en het huis in Tsjechie hebben we met onze (in jaaren ) opgesparde geld gekocht.Ik heb daar een lening op lange termijn afgesloten ( tegen het onderpand van het huis ) om de verbouwing van onze huis te laten uitvoeren.
We hebben daar geen inkomen wel hier.Volgens mij hebben we hier in NL geen recht om iets van de belasting terug te vragen maar ik stelde het vraagje toch, want wie weet zit er iemand in een gelijksoortig situatie..
maar goed, bedankt voor je tip.
gr. Pavlina
Oud 10-03-08, 18:39   #7
Lina
VIP Lid

Nationaliteit:
Ahoj Pavlina,

Als jij het huis in Tsjechië hier in Nederland opgeeft in box 3, dan kun je de rente over je schulden ook in box 3 opgeven. Zie hier. Ik heb me jaren moeten verdiepen in belastingdienst-ondernemingen, maar ben van belastingdienst-particulieren veel minder op de hoogte. Exact kan ik je dus niet helpen. Neem anders eens contact op met de belastingdienst.
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-03-08, 08:18   #8
pavlina1217
Lid

pavlina1217's avatar

Nationaliteit:
bedankt voor de tip, ga me zeker in verdiepen...nou liever nog laat ik het aan mn man over (hij is een nederlander)..haha
Ik heb zo hekel aan dat soort zaken eerlijk gezegd..maar bedankt dus, we kijken wel..
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed