het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 05-03-08, 19:01   #1
Actief Lid

Nationaliteit:
Parkeren voor inwoners Praag

Onlangs hebben Praag 1, 2 en 3, of althans delen ervan, parkeerzones gekregen. Om nu als bewoner in dit gedeelte te parkeren, moet je een "parkeervergunning" hebben.

Ik ben vandaag op onderzoek uitgeweest. Je moet hebben, als Nederlander, een bewijs dat je in de straat woont waarin je een parkeervergunning wil hebben, bijvoorbeeld je verblijfsvergunning. Vervolgens een (erkende) vertaling van je Nederlandse "technicky prukaz", naar ik aanneem je deel 1, 2 en/of 3. Dan kost het nog 700 kronen per jaar.

Ik ben vergeten te vragen, wat de situatie is indien de Nederlandse auto niet op dezelfde naam staat als de naam in je verblijfsvergunning. Bijvoorbeeld, wanneer de Nederlandse auto "op de zaak staat", zoals in mijn geval.
Bohemian is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-03-08, 18:49   #2
VIP Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Woon jij (geregsitreerd) in een van deze stadsdelen? Begrijp ik dat je een Nederlands kenteken hebt?

Dan kost het "nog 700 kronen paer jaar|" hoort in een ander topic thuis :-) Kom daar in Amsterdam maar ens om met vergunning en al! (Krijg ik toch nog gelijk)

Alle gekheid op en stokje: het is erg moeilijk een vergunning te krijgen, zeker - denk ik - met een niet-Tsjechisch kenteken*. Maar ik kan wel informeren bij een vriend die het mekaar kreeg (wel CZ kenteken) als je wilt.

Een auto hier meer dan x tijd, moet een Tsjechisch kenteken hebben, het bezit van een parkeervergunning geeft wel aan dat de auto voornamelijk hier is.
Liesje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-03-08, 21:03   #3
Actief Lid

A3vW's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Bohemian schreef:
Bericht bekijken
..... Dan kost het nog 700 kronen per jaar.
Wij hebben een auto van de zaak op een CZ kenteken en nog was het heel ingewikkeld om een vergunning te verkrijgen voor Praha 2.

We waren uiteindelijk eerder verhuisd naar Blovice dan dat we de parkeerkaart in huis hadden. Uiteindelijk hebben we een kaart die uitwisselbaar is voor meerdere auto's.

Deze kaart kostte iets van 1000 euro per jaar voor het bedrijf.

Met vr gr Leen (twijfelt wel aan jouw 700 Czk)
A3vW is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-03-08, 19:02   #4
VIP Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Liesje schreef:
Bericht bekijken
Een auto hier meer dan x tijd, moet een Tsjechisch kenteken hebben, het bezit van een parkeervergunning geeft wel aan dat de auto voornamelijk hier is.
x = 6 maanden en soms wordt soms nog beperkt tot 3 maanden, ligt aan je NLse verz maatschappy
semabyt is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-03-08, 11:21   #5
Actief Lid

Nationaliteit:
Ik heb een Nederlands kenteken en de auto staat niet op prive. Ik denk inderdaad dat het nog een heel verhaal wordt, omdat ik geen enkel verband kan aantonen tussen een parkeerplaats in Zizkov en "mijn" auto.

Ja, ik woon geregistreerd in Praag 3 (en in Nederland.)
Bohemian is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels