Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Hoe was jouw vakantie in Tsjechië?
Wat is Praag mooi!

Wat is Praag mooi!

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 28-01-08, 13:34   #21
Nathalie L.
Actief Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Citaat:
feertje22 schreef:
Bericht bekijken
Ik heb overigens wel de mening dat Praag in de zomer een heeeel stuk leuker is dan in de winter (zonder sneeuw)
Het was er guur en koud afgelopen week en dat is zelfs met de nodige Becherovka of Glühwwein niet goed te maken.
Misschien ligt het aan mij, maar Praag in de winter (ook zonder sneeuw) heeft voor mij altijd iets magisch. De sfeer van kerst, misteltoo op straat, de geur van steenkool en de kou vind ik zo ontzettend heerlijk! Neemt niet weg dat ik zomers Praag (en Praag in de herfst) ook enorm waardeer, maar Praag in de winter, tja, daar hou ik het meeste van!
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-03-08, 17:17   #22
baret
Actief Lid

baret's avatar

Nationaliteit:
Op mijn oude niet bijgewerkte webpage www.sjorslemberk.cz staan ergens achter een knopje "people" een aantal verhaaltjes, waaronder Winter in Praag.

Een boottocht met daarbij een gigantisch warm en koud buffet is zeker de moeite waard! Speciaal in de winter. Ik was vorige maand even in Nederland en snakte naar een Chineesje. Met twee man 65 euro!

Boottocht Praag incl. 2 uur varen, dus een groot uirgebreid buffet. Een welkomstdrankje en levende muziek € 18.- p.p.
Daar is toch niks mis mee? En dan vaar je ook nog door de prachtige Habsburgse historie van een der mooiste steden van midden-Europa.
De boten zijn toch ook allemaal verwarmd?

SJORS
baret is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-03-08, 18:48   #23
Pelhřimov
Forum Freak

Pelhřimov's avatar

Nationaliteit:
Sjorg, is de sluis in Praag al weer gerepareerd? In de herfstvakantie hebben 2 uur lang hetzelfde korte stukje gevaren omdat we niet door de sluis konden. Het buffet aan boord was wel geweldig.
Pelhřimov is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-03-08, 18:55   #24
baret
Actief Lid

baret's avatar

Nationaliteit:
Een keer per jaar wordt die sluis onder handen genomen en dat duurt dan meestal 2 weken als er verder geen grote gebreken zijn. Jammer dat dit net samen viel met jouw vakantie.

SJORS
baret is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-03-08, 13:49   #25
Nathalie L.
Actief Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Ik was van 28 feb. tot en met 3 maart met mijn beste vriendin naar mijn huis in Senohraby u Prahy geweest, omdat we 25 jaar vriendinnen waren. Ik was weliswaar twee weken geleden ook al geweest, maar gezien de prijzen van skyeurope doe ik niet moeilijk over een weekendje meer of minder... We hebben het heerlijk gehad, combinatie van Praag en Senohraby. Zelfs een nachtje doorgehaald in de horeca van Senohraby (eerst naar de kroeg, daarna naar de music-bar en daarna weer aangeklopt bij de kroeg die eigenlijk al was gesloten, maar voor een vast groepje altijd open gaat). Heerlijk!
Oud 05-03-08, 14:04   #26
jolanda berben
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
En zo heb je telkens weer 'n reden om naar Tsjechie te gaan, slim hoor.Leuk dat het weer gezellie was.
Ik neem aan dat het voor je vriendin ook niet de eerste keer Praag was.
Oud 05-03-08, 14:20   #27
Jeleuw
Lid

Jeleuw's avatar

Nationaliteit:
Ik ben nog maar 1x in Praag geweest, dat was in de zomer van 2006. Het was die dag bloedheet en dus eigenlijk onaangenaam om daar rond te lopen. Ik had nog niet zo'n grote last van de hitte, maar de rest van ons groepje wel. We zijn toen dus maar een half dagje geweest en hebben eigenlijk maar heel weinig gezien. Vooral als ik hoor dat 2 dagen zelfs al te weinig is, wil ik toch nog eens terug om Praag eens goed te bezichtigen
Jeleuw is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-03-08, 14:51   #28
Nathalie L.
Actief Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Citaat:
jolanda berben schreef:
Bericht bekijken
En zo heb je telkens weer 'n reden om naar Tsjechie te gaan, slim hoor.Leuk dat het weer gezellie was.
Ik neem aan dat het voor je vriendin ook niet de eerste keer Praag was.
Nee, maar wel in mijn huis. Praag was voor haar de 3e keer.

Citaat:
Jeleuw schreef:
Bericht bekijken
Ik ben nog maar 1x in Praag geweest, dat was in de zomer van 2006. Het was die dag bloedheet ..... We zijn toen dus maar een half dagje geweest en hebben eigenlijk maar heel weinig gezien. Vooral als ik hoor dat 2 dagen zelfs al te weinig is, wil ik toch nog eens terug om Praag eens goed te bezichtigen
Zeker weten. Wij hebben nu best wel noodweer gehad, bij de buren was er een boom met wortel en al uit de grond gewaaid, maar bij ons slechts twee kleine potjes omgewaaid. Toch kon dit de pret echt niet drukken !
Oud 05-03-08, 14:53   #29
Esthertje
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Nathalie, alleen de volgende keer manlief in Nederland niet zo bezorgd laten zijn hé (Dat is Boeda toch?) Je had vanuit die kroeg hem best even kunnen bellen dat jullie niet weggewaaid waren
Oud 05-03-08, 14:55   #30
Nathalie L.
Actief Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Had ik wel willen doen, maar omdat de electra was uitgevallen, had ik mijn telefoon niet opgeladen. Tja vanuit de kroeg had het wel gekund, volgende X beter!!!
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed