Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Diversen - Mooie Verhalen
Bijzondere ontmoetingen

Bijzondere ontmoetingen

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 02-03-08, 20:09   #1
Volwaardig Lid

Johannes P.'s avatar

Nationaliteit:
Bijzondere ontmoetingen

Ik heb mensen ontmoet in Tsjechie waarvan ik in Nederland nooit had kunnen dromen.
Gewoon een "bijzondere ontmoeting met een bijzonder mens"
Wie heeft een leuk verhaal hierover, ik zal volgen...
Johannes P. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-03-08, 21:00   #2
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Sorry, Johannes P.
Kom eerst even, met een eigen Verhaal!!!...

Makkelijk meesurfen op het net!!!...

Char.
char is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-03-08, 21:20   #3
Geroyeerd Lid

Nationaliteit:
Een bijzondere ontmoeting was dit verhaal; http://www.tsjechie.net/board/f65/lekke-band-16393.html
Rijk& is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-03-08, 13:35   #4
Lid

Jeleuw's avatar

Nationaliteit:
Inderdaad, we zijn nu wel benieuwd naar jouw verhaal.
Ik heb niet echt een leuk verhaal ofzo. Kan alleen maar vertellen dat de mensen waar wij het pension van huren heel erg gastvrij en vriendelijk zijn, iets wat ik in Nederland eigenlijk nooit zo heb gezien. We hebben toch een bijzondere band met hen gekregen, we kunnen ze wel als vrienden beschouwen.
Jeleuw is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-03-08, 13:39   #5
Actief Lid

Jan57's avatar

Nationaliteit:
Kom op met jou verhaal.
Wat dacht je intussen van onze ontmoeting met de burgemeester in dit verhaal http://www.tsjechie.net/board/f65/on...ank-15910.html
Jan57 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-03-08, 16:03   #6
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Na twee dagen rijden in de bloedhitte (46 graden op de autobaan) belanden we in Tsjechië.
We hebben heel wat kilometers omgereden en het humeur is niet wat het zijn moet.

We zijn allemaal kriegelig.
Eindelijk rijden we Jindrichuv Hradec binnen.

Een hele mooie stad, maar ik heb er helemaal geen oog voor.
Ik wil naar Chlum U Trebone.
Op dat moment heb ik Jindrichuv Hradec van alle kanten gezien, er komt geen eind aan deze stad.

Steeds weer die rotonde met het ziekenhuis.
Volgens Ronald moeten we richting Wenen, o.k. richting Wenen dus.
Het maakt me allemaal niet meer uit, als ik er maar kom. Weer verkeerd, geen enkele plaats op de kaart komen we tegen.

Om moedeloos van te worden. Natuurlijk geven we elkaar de schuld. Ik word het gedool helemaal zat en zie ineens een man aan de andere kant van de weg. Wat kan mij het schelen? Ik stap uit en stap op de man af.
Thuis had ik al wat woordjes geleerd dus ik kon beginnen met :"Goeden dag, ik kom uit Holland", in het Tsjechisch.
Daarna ging ik verder in het Engels. De man kon Engels, Duits en heel goed Tsjechisch, hij had nog humor ook, dat was lekker.
Ik liet hem de kaart zien en wees de plaats waar we naartoe moesten. Schuin keek ik achterom maar in de auto bleef het stil, ze hoorde niet meer bij me. Met veel handgebaren maakte hij me duidelijk hoe we moesten rijden.
Ik was eruit en snapte woord en gebaar. Ik nam afscheid van de man, bedankte hem en liep richting auto.
Halverwege riep hij me terug en achter zijn rug vandaan haalde hij een prachtige bloem, Madame, zei hij en gaf hem aan mij. Zo, die had ik binnen en met kaarsrechte rug liep ik naar de auto.
Ronald mompelde wat, Jaimy moest lachen en ik groeide een paar centimeters. Want als je, als 47 jarige, na twee dagen rijden, verfromfraaid, haren alle kanten op, bijna uit de auto valt en je krijgt dan een prachtige bloem van een net zo'n prachtige man, dan kan niets meer stuk. Trots leg ik de bloem naast de pook en zwaai nog even.
De man kan zich de ontmoeting waarschijnlijk niet meer herinneren, maar ik wel! Niet alleen die dag, maar ook vele dagen daarna teerde ik op deze bijzondere ontmoeting. De bloem werd in een leeg flesje Gambrinus gezet en bloeide 3 weken lang.
Oud 04-03-08, 16:18   #7
Lid

Jeleuw's avatar

Nationaliteit:
Wat leuk! Kijk, dat heb ik nog nooit gezien in NL. Wil niet zeggen dat het helemaal niet gebeurt, maar in Tsjechië is iedereen veel meer begaan met elkaar en ook met vreemden, dat blijkt wel weer uit het verhaal van mayca. Kan me goed voorstellen dat je dag weer helemaal goed was! Een klein gebaar, maar toch zo groots
Jeleuw is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-03-08, 19:40   #8
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Het blijft 'n mooi verhaal Mayca, je eigen bloemenman.
Oud 04-03-08, 21:54   #9
Actief Lid

Jan57's avatar

Nationaliteit:
Na deze ben jij nu echt aan de beurt Johannes
Jan57 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-03-08, 22:26   #10
VIP Lid

Ho we hebben al zoveel biezondere ontmoetingen gehad,maar deze is van vorige zomer
We stonden op de camping in Lodin,en zoals iedere vakantie moeten we op zoek naar honing voor de buurtjes die op ons huis letten als we ribbedebie zijn
Ziet mijn ventje in het dorp nechanice ,een huis met een mooie houten plaat boven de deur,waarop staat dat er medu te koop is
Ok wij ernaartoe en aanbellen,er doet niemand open maar er komt een man en een gehandicapt kind naar ons toe ,en wat wij ervan begrepen was dat we ff moesten wachten,en dat deden we ook
Ff rond gekeken,ernaast was een bloemenwinkel,ni echt veel soeps maar ja
Komt een stokoud vrouwke op ons af met bijna het halve dorp achter haar aan en gehandicapt kereltje voorop en hij wees ons aan
Ons tsjechis is heeeeeeel miniem,zodus wij duidelijk gemaakt dat we honing wilde kopen
Het vrouwke nam ons mee naar binnen,en onze mond viel gewoon open in wat voor mooi huis woonde ze,buiten leek het op niks maar binnen ni te filmen zoooooo mooi
Ok ze had onze auto zien staan en dacht dat we bulgaren waren,wij duidelijk gezecht dat we belgen zijn,steekt ze de beide armen in de hoogte en begint brussel te roepen,blijkt dat ze er nog familie wonen heeft,het halve dorp weet het nu ook ze stonden erbij
Koop ik daar 6 potten van een kilo en ook 3 half litertjes honingwijn,krijg ik nog honingkaarsjes kadoo ook
De volgende dag rijden we naar het suppermarktje en je wil het ni wete ,ik had tranen in men ogen en men man zen onderlip trilde,iedereen kende ons ,een zwaai hier een groet daar,we waren er ni goed van maar gaan volgende zomer zeker weer honing kopen daar
Dat is het toch,daar ga je voor terug
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed