het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 02-03-08, 09:48   #241
Geroyeerd Lid

Het is maar hoe je reactie's interpreteert, op vakantie gaan kost geld, alleen 'thuis' is de hamburger en friet 'goedkoper' tenminstte als jehet zelf bakt.
Anke& is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-03-08, 10:02   #242
Super Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Ik vind mijn reactie niet kinderachtig. Ik vind het alleen een beetje hard om te zeggen dat vakantie geld kost en dat je anders maar thuis moet blijven. Niet iedereen heeft het ruim en kan op vakantie veel geld uitgeven. Deze mensen zijn blij dat er goedkope vakantielanden zijn.
Als jij mijn reactie dan kinderachtig vindt, dan mag dat van mij.
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-03-08, 11:02   #243
Super Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Anke& schreef:
Bericht bekijken
Het is maar hoe je reactie's interpreteert, op vakantie gaan kost geld, alleen 'thuis' is de hamburger en friet 'goedkoper' tenminstte als jehet zelf bakt.
Tsjechië inmiddels even duur als andere landen? Is de titel van dit topic Anke. Een vakantie kost altijd geld, maar het gaat dus om diverse vergelijkingen en niet wat een hamburgertje met friet thuis kost. Als die hamburger 4 euries had gekost hadden onze kinderen het ook gekregen, omdat wij ons dat toevallig kunnen permiteren. Maar ik ben me er heel erg van bewust dat dat lang niet voor iedereen geldt en dat het budget, zeker met kinderen, eerder op is dan verwacht.
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-03-08, 16:21   #244
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Ik vind het ook 'n beetje lichtzinnig om zo te denken, Anke.
Vakantie kost inderdaad geld, maar het is voor vooral gezinnen misschien wel belangrijk om van te voren te weten wat ze nu eigenlijk kunnen verwachten wat de prijs betrefd als ze op vakantie gaan.
De meeste mensen zeggen dat Tsjechie nog steeds goedkoop is om op vakantie te gaan, en in mijn ogen is dat ook nog steeds zo.
Maar het ligt eraan waar je naar toe gaat, waar je je boodschappen doet en waar je uit eten gaat.
Dat is in Tsjechie niet anders dan hier.
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-03-08, 17:41   #245
Geroyeerd Lid

Nationaliteit:
Mijn Lief is wellicht wat kort door de bocht, maar ze heeft wel gelijk.

Op vakantie ga je als je budget het toelaat, hoe je de vakantie invult is natuurlijk afhankelijk van het budget, Maar als je 'valt' over een hamburger friet van € 4,50 kan je beter thuis blijven en het zelf bakken, stukken voordeliger.

Natuurlijk zoek je naar een goedkoop vakantieland, maar gelet op de huidige economische ontwikkelingen vindt je die nog maar moeilijk in een straal van pakweg 1200 Kilometertjes.
Rijk& is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-03-08, 17:48   #246
Super Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Als ik heeeeeel eerlijk moet zijn, vind ik dit ook wel een heeeeeeel klein beetje kort door de bocht, maar misschien vergis ik mij. Dat hoop ik tenminste.
Ik lees namelijk uit het berichtje : niet zeuren : te duur, dan maar niet op vakantie, want dat kost geld en dat moet je budget wel toelaten.
Ik hoop toch echt dat ik nu te kort door de bocht ben. Mocht dit zo zijn, dan alvast mijn excuses voor deze reactie.
Oud 02-03-08, 18:04   #247
Geroyeerd Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Rijk& schreef:
Bericht bekijken
Op vakantie ga je als je budget het toelaat, hoe je de vakantie invult is natuurlijk afhankelijk van het budget, Maar als je 'valt' over een hamburger friet van € 4,50 kan je beter thuis blijven en het zelf bakken, stukken voordeliger.

Natuurlijk zoek je naar een goedkoop vakantieland, maar gelet op de huidige economische ontwikkelingen vindt je die nog maar moeilijk in een straal van pakweg 1200 Kilometertjes.
Het lijkt me toch meer als duidelijk, als je low budget op vakantie wil, wordt het lastig, 'vakantie houden'.
Rijk& is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-03-08, 18:06   #248
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
volgens mij is lidl al niet de goedkoopste supermarkt. bekijk misschien is een keer de aanbiedingen van de tesco ofzo. dan zul je wel anders praten. of kijken bij de kaart van restaurantjes. waar zie je dat in NL
noekie14 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-03-08, 18:09   #249
Super Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Rijk& schreef:
Bericht bekijken
Het lijkt me toch meer als duidelijk, als je low budget op vakantie wil, wordt het lastig, 'vakantie houden'.
Klopt helemaal en dan is het voor degenen die daarvan afhankelijk zijn vervelend dat de kroon zo hoog is, terwijl ook de prijzen stijgen.
Oud 02-03-08, 19:01   #250
Super Lid

Maria's avatar

Citaat:
Rijk& schreef:
Bericht bekijken
Hoho, ik val er helemaal niet over hoor, of bedoel je niet mijn bericht? Ik had er nog een heel stuk ondre getypt maar dit is verdwenen in een ander topic (onbeschoft gedrag). Ik wilde alleen maar zeggen dat er ook prijsverschil is waar je bent, zoals overal, meer/minder toeristisch.
Ik vind: als je zelfs de prijzen in CZ niet kunt veroorloven, en daardoor je toevlucht neemt tot eigen brood eten in een restaurant, 1 skipas delen met z'n allen, je dan maar niet moet gaan. Dit is broodroof en niet eerlijk.
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels