![]() |
|
|
#221 |
|
VIP Lid
|
uiteraard denk je wel even na, in zes zeven jaar tijd van 32 naar onder de 25 Kc.... maar ik ben niet het type die daardoor het land links laat liggen, zou ik niet kunnen. Het positieve is, tsjechische vrienden komen nu sneller en makkelijker en betaalbaarder naar hier. Uit alles het positieve halen dus.
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Super Lid
|
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Moderator
|
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Actief Lid
|
Dacht het niet he! Ik worstel en kom boven. Als EU burger heb ik EU klanten en van mij wordt verwacht dat in euri offreer. Ik NIET blij! En ik ben burger van dit land...
Laatst aangepast door Liesje; 01-03-08 om 01:01. Reden: spelfout |
|
|
|
|
|
#225 |
|
Geroyeerd Lid
|
Laten we nou ophouden met zeveren dat Tsjechië duurder wordt en gewoon genieten van het land, haar bewoners, de natuur, cultuur en rust.
Zo'n combinatie is onbetaalbaar! |
|
|
|
|
|
#226 |
|
Moderator
|
Waarom ophouden, Anke? Er worden op dit forum zoveel Tsjechische onderwerpen uitgebreid besproken, bijvoorbeeld winterbanden, gewoontes, sro's, campings, skivakanties, enzovoort. Daarvan zeg je toch ook niet dat het gezever is en dat we daarmee moeten ophouden?
![]() Ik vind het prijspeil een wezenlijk onderdeel van Tsjechië, wat overigens losstaat van het genieten als ik daar ben (al dragen de lage prijzen daar uiteraard wel toe bij!). En dat mag net als elk ander onderwerp best besproken worden als daar behoefte aan is. ![]() |
|
|
|
|
|
#228 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Prijzen zijn in CZ de laatste 5 jaar onmiskenbaar gestegen, waar je dan verder de appreciatie van de Kc tgo de euro moet bijtellen. Daar kan je gewoon niet omheen.
Over 't algemeen denk ik dat er vooral in de horeca nog grote verschillen blijven bestaan ivm NL, B, F,... Zelfs in metropolis Praag kan ik nog heel wat kroegen vinden waar je voor min 25Kc bier hijst maar het is niet meer zo evident als vroeger. Uit eten is wezenlijk goedkoper dan in Belgie en overnachten kan je ook voor 40-50 euro in een 3*hotel, tenminste buiten Praag, terwijl je daarvoor in een provinciestad in B, NL, D, I,... al snel tegen 80-100 euro aankijkt. Maar het verandert.... Kijk even naar de Plzenske-instituten in Praag. Half jaren negenig tapten de beste kroegen (U Jelinku, U zlateho Tygra, U dvou Kocek, U Rudolfina, U Hrocha) nog aan 17-18 Kc. Nu niet of nauwelijks meer onder de 30Kc, zowat een verdubbeling en dan moet je nog rekenen dat we half jaren 90 ongeveer een 34Kc kregen voor 1 euro. Het blijft nog altijd een smak goedkoper dan hier, maar tegen dit tempo..... hoelang nog? |
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Geroyeerd Lid
|
Citaat:
|
|