het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 29-02-08, 21:08   #221
VIP Lid

Nationaliteit:
Citaat:
bakbeest schreef:
Bericht bekijken
Maar eigenlijk baal je als een stekker dat Tsjechië duurder is geworden??
uiteraard denk je wel even na, in zes zeven jaar tijd van 32 naar onder de 25 Kc.... maar ik ben niet het type die daardoor het land links laat liggen, zou ik niet kunnen. Het positieve is, tsjechische vrienden komen nu sneller en makkelijker en betaalbaarder naar hier. Uit alles het positieve halen dus.
stef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-02-08, 21:35   #222
Super Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
stef schreef:
Bericht bekijken
uiteraard denk je wel even na, in zes zeven jaar tijd van 32 naar onder de 25 Kc....
Was vanmiddag 25,42 bij een wisselkantoor in Vrchlabi.
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-02-08, 23:29   #223
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Jacques schreef:
Bericht bekijken
De burgers van het land ,gun ik uit het diepste van mijn hart een koers van 20 Kc op 1 euro, hiermee zullen ook hun lonen met de onze helemaal vergelijkbaar zijn.
En dat is maar goed ook.
Lang nog niet, Jacques!
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-03-08, 01:00   #224
Actief Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Dacht het niet he! Ik worstel en kom boven. Als EU burger heb ik EU klanten en van mij wordt verwacht dat in euri offreer. Ik NIET blij! En ik ben burger van dit land...

Laatst aangepast door Liesje; 01-03-08 om 01:01.
Reden: spelfout
Liesje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-03-08, 01:32   #225
Geroyeerd Lid

Laten we nou ophouden met zeveren dat Tsjechië duurder wordt en gewoon genieten van het land, haar bewoners, de natuur, cultuur en rust.

Zo'n combinatie is onbetaalbaar!
Anke& is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-03-08, 07:20   #226
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Waarom ophouden, Anke? Er worden op dit forum zoveel Tsjechische onderwerpen uitgebreid besproken, bijvoorbeeld winterbanden, gewoontes, sro's, campings, skivakanties, enzovoort. Daarvan zeg je toch ook niet dat het gezever is en dat we daarmee moeten ophouden?

Ik vind het prijspeil een wezenlijk onderdeel van Tsjechië, wat overigens losstaat van het genieten als ik daar ben (al dragen de lage prijzen daar uiteraard wel toe bij!). En dat mag net als elk ander onderwerp best besproken worden als daar behoefte aan is.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-03-08, 08:17   #227
Actief Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Idd Anke, waarom ophouden? Overigens staat in jouw profiel dat je woonplaats irrelevant is, vind ik gezien de aard van dit topic nou net ff niet
Liesje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-03-08, 12:26   #228
Volwaardig Lid

Dybbuk's avatar

Nationaliteit:
Prijzen zijn in CZ de laatste 5 jaar onmiskenbaar gestegen, waar je dan verder de appreciatie van de Kc tgo de euro moet bijtellen. Daar kan je gewoon niet omheen.
Over 't algemeen denk ik dat er vooral in de horeca nog grote verschillen blijven bestaan ivm NL, B, F,... Zelfs in metropolis Praag kan ik nog heel wat kroegen vinden waar je voor min 25Kc bier hijst maar het is niet meer zo evident als vroeger. Uit eten is wezenlijk goedkoper dan in Belgie en overnachten kan je ook voor 40-50 euro in een 3*hotel, tenminste buiten Praag, terwijl je daarvoor in een provinciestad in B, NL, D, I,... al snel tegen 80-100 euro aankijkt.

Maar het verandert....
Kijk even naar de Plzenske-instituten in Praag. Half jaren negenig tapten de beste kroegen (U Jelinku, U zlateho Tygra, U dvou Kocek, U Rudolfina, U Hrocha) nog aan 17-18 Kc. Nu niet of nauwelijks meer onder de 30Kc, zowat een verdubbeling en dan moet je nog rekenen dat we half jaren 90 ongeveer een 34Kc kregen voor 1 euro.
Het blijft nog altijd een smak goedkoper dan hier, maar tegen dit tempo..... hoelang nog?
Dybbuk is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-03-08, 12:26   #229
Geroyeerd Lid

Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
Waarom ophouden, Anke? Er worden op dit forum zoveel Tsjechische onderwerpen uitgebreid besproken, bijvoorbeeld winterbanden, gewoontes, sro's, campings, skivakanties, enzovoort. Daarvan zeg je toch ook niet dat het gezever is en dat we daarmee moeten ophouden?

Ik vind het prijspeil een wezenlijk onderdeel van Tsjechië, wat overigens losstaat van het genieten als ik daar ben (al dragen de lage prijzen daar uiteraard wel toe bij!). En dat mag net als elk ander onderwerp best besproken worden als daar behoefte aan is.
Natuurlijk kan dit besproken worden, maar het zal aan mij liggen dan, dat ik een beetje 'negatieve ondertoon' lees in deze berichtgevingen. En dat Terwijl Tsjechië zoveel meer heeft dan alleen de koruna waarde....
Anke& is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-03-08, 12:58   #230
VIP Lid

Nationaliteit:
negatieve of realistische ondertoon?
stef is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels