Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Diversen
Tsjechische Kroon/Tsjechië inmiddels even duur als andere landen?

Tsjechische Kroon/Tsjechië inmiddels even duur als andere landen?

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 29-02-08, 15:31   #211
Nieuw Lid

kreidlerruud's avatar

Nationaliteit:
Tsjechie over het algemeen wel goedkoper

:lache: Wat het levensonderhoud betreft moet ik het eens zijn met P'stein. Dit is bij ons (Tyn nad Vltavou) zeker goedkoper dan in Nederland Echter heb ik in 2007 een abonnement gehad bij de Baumax in Ceske en moet helaas toegeven dat het prijspeil hier nagenoeg net zo hoog ligt als bij bouwmarkten in Nederland. Ook aanstaande mei neem ik een afzuigkap mee van de gamma. Maar uiteindelijk moeten we zowel in Nederland als in Tsjechie eten en drinken en als ik moet kiezen geef ik het geld hiervoor liever in Tsjechie uit. Ik realiseer me dat ik makkelijk praten heb omdat mijn verblijf op jaarbasis weinig kost.
Ruud
kreidlerruud is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-02-08, 15:34   #212
Geroyeerd Lid

Nationaliteit:
Ik wil even reageren en punk een steuntje in de rug geven;

Hier in Nederland kost mijn medische behandeling ca. 2800 eurootjes, exact dezelfde behandeling in Tsjechië )met een vele male betere , vriendelijkere zorg' nog geen 1500 euro, Ik ben blij met de aandacht die ik er krijg en mijn zorgverzekeraar met de rekening. In mijn optiek is Tsjechië nog steeds een voordelig aangenaam land!!!!!
Rijk& is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-02-08, 15:42   #213
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Mee eens. Ik ga ook nog steeds naar de tandarts in Tsjechie (zoveel ik kan). Voor een kroon betaalt man in NL honderden euro en in Tsjechie kost het maar 40 - 50 euro. Een wereld van verschil.
Petra3h is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-02-08, 17:20   #214
Nieuw Lid

Nationaliteit:
als je in holland of belgie een avondje gaat stappen waar je gemiddeld 1.80 betaald voor 25 cl
dan geef mij maar sTsjechië daar heb je nog op veel campings 17 kr voor een halve liter
zelfs tegen praag op een camping 13 kr voor een halve liter
de camping is niks apparts wel proper en je staat met je neus tegen praag
de rondtrekkers is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-02-08, 18:31   #215
Geroyeerd Lid

Nationaliteit:
Biertje of eten in een restaurance , wandeling in een prachtige omgeving, vissen op forel, Fietsen op je mountainbike...in vele opzichten is Tsjechië stukken voordeliger dan in Nederland.
Rijk& is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-02-08, 18:32   #216
Volwaardig Lid

Fera's avatar

Nationaliteit:
Wij zijn in het laatste jaar (v.a. de zomer van 2007) al 5x in CZ geweest en nog elke keer verbazen wij ons over de prijzen.
De benzine is goedkoper in CZ.
Een overnachting met groots ontbijt is goedkoper in CZ.
De boodschappen die wij er gedaan hebben in Interspar, Hypernova bijvoorbeeld, waren een lachertje in vergelijking met supermarkten in NL.
Uit eten, voor nog geen 20 Euro met z'n tweeën.
We zijn een grote bouwmarkt binnengewandeld om (alvast) wat ideeën op te doen en ook daar zagen we prijzen die ver onder Nederlandse prijzen liggen. Natuurlijk hebben we ook vergelijkbare prijzen gezien, maar over de grote linie lagen de prijzen beneden die van vergelijkbare artikelen in NL.

Het zal denk ik in de nabije toekomst echt wel gaan veranderen, maar Tsjechië zal ons altijd weten te bekoren!
Fera is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-02-08, 19:43   #217
Actief Lid

Jacques's avatar

Nationaliteit:
Ben dit item begonnen en wil het nu ook echt, voor mijzelf, afsluiten.
Tsjechie zal best wel voordelig blijven op een aantal fronten, maar ik ervaar het gemak waarmee dit geroepen wordt te groot en ook gewoon niet meer feitelijk.
Het heeft naar mijn bescheiden mening geen zin om te eenzijdig en niet-verifieerbaar achter elkaar aan te hollen in een soort "dronken" polonaise , der lofzang van het belachelijk goedkope Tsjechie.
Ik wil geenzins negatief doen over dit machtig, mooi en prachtig land , waarmee ik letterlijk een bloedband heb.
Prijs is slechts een in mijn ogen een klein argument om een land als vakantieland links te laten liggen. Wat, waar en hoeveel je uitgeeft bepaal je immers zelf.
Het is wel goed om "kritisch" te blijven en objectief te zijn voor jezelf en anderen
Tsjechie is in de vaart der volkeren een normaal EU-land geworden, waar de levens-onkosten snel vergelijkbaar zijn geworden met de onze. De burgers van het land ,gun ik uit het diepste van mijn hart een koers van 20 Kc op 1 euro, hiermee zullen ook hun lonen met de onze helemaal vergelijkbaar zijn.
En dat is maar goed ook.
Jacques is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-02-08, 19:51   #218
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Jacques schreef:
Bericht bekijken
Ik vraag me met deze prijzen wel meer en meer af, wat voor een "superkleine" winstmarges de Tsjechische restaurants dan wel hebben?????
Dat vroeg ik me vanmiddag inderdaad ook af toen ik dit topic doorlas.
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-02-08, 19:51   #219
Lid

bakbeest's avatar

Nationaliteit:
Maar eigenlijk baal je als een stekker dat Tsjechië duurder is geworden??
bakbeest is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-02-08, 19:58   #220
Volwaardig Lid

Fera's avatar

Nationaliteit:
Zolang dit Tsjechië èn haar bevolking ten goede komt, is daar niks mis mee.
Fera is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed