|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Openbare veiling onroerend goed
Wie heeft ervarig met een tsjechische executieveiling.
En hebben huidige huurders ook huurbescherming zoals in nederland. Dus wordt het huis leeg opgeleverd vrij van huur en andere lasten. groeten eva |
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
Waarom deze vraag?
Char. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
|
Prima!!!.. Tenzij,.. je geen Tsjechisch spreekt,.. geen heel goede advocaat hebt,.. het kadaster niet hebt geraadpleegd,..niet hebt onderzocht, of er nog meer "eigenaren"van het pand zijn,..Of er eventueel, na jouw koop, nog een keer beslag gelegd kan worden, op het pand,...je niet precies weet, hoe de bouwkundige staat van het pand is,...En zo kan ik nog wel even doorgaan....
Maar ik mag aannemen, dat mijn bezorgdheid ongegrond is?.. Char. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
oei..ik zou het niet zomaar riskeren ..
Zelfs in B moet je bij openbare verkopen zeer goed op voorhand rekenen en beseffen tot hoe hoog je maar kan bieden ! Naast de gebruikelijke NEVENKOSTEN komen er voor een openbare verkoop specifieke VERKOOPKOSTEN bij . Deze lopen op tot 1/3 van geboden som en moeten uiterlijk 3 dagen na de bieding op het kantoor van de notaris betaald worden !!!of ... je hebt een ROUWKOOP aan je been met heel veel miserie.. Je kan als verkoper maar beter een vraagprijs vooropstellen want enkel de notaris wordt rijker van openbare verkopen ! Dat kan ik u verzekeren .. Weet er trouwens iemand hoe het met de NEVENKOSTEN bij de aankoop van een hui in Tscjechië ? Maw hoeveele centen moet je extra opzij hebben om de aankoop af te handelen ? (Zo weet ik bvb dat de gewone administratieve kosten voor de aankoop van een huis in Oostenrijk al de helft lager liggen dan in ons Belgiqueske..) Bedankt voor het respons |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nieuw Lid
|
Goed de veilingvoorwaarden doorlezen, dan hoeft er niet zoveel aan de hand te zijn. Daarin staan precies de zakelijke lasten en beperkingen vermeld die aan het onroerend goed kleven, dat kan ook huurders betreffen. Je moet o.a. even in de gaten houden of de grond waar het pand op staat deel uit maakt van het geveilde, en of je toegang tot het onroerend goed hebt via eigen weg of via grond van en derde. Veilingkosten staan ook in de veilingvoorwaarden vermeld. Soms, als er niemand komt lopdagen kun je aan het eind van de veiling nog met de veilingmeester onderhandelen om de minimumprijs nog zelfs iets te verlagen.
Succes. |
|
|
|