![]() |
|
|
#201 |
|
Actief Lid
|
Ach jongens, wat een gezeur!
Je moet het zo zien: je kunt op vakantie, dat is een groot goed. Dat is niet voor iedereen weggelegd. En als je een land 'te duur' vindt, ga er dan lekker niet heen. Wordt het vanzelf goedkoper :-) |
|
|
|
|
|
#202 |
|
Lid
|
Dan winkel je toch niet bij de Lidl?Er zijn zat andere winkels.Eten moet je toch,en of de prijzen dan net zo hoog zijn,dat is dan gewoon zo.Denk eens aan de Tsjechen zelf,die minder verdienen als ons,en toch ook dezelfde prijzen betalen.En zolang de campings in Tsjechië de helft goedkoper zijn als in andere landen blijven wij lekker gaan.
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Super Lid
|
Het is maar net waar je je boodschappen doet dat is hier zo en in Tsjechie al niet anders.
Ga daar maar eens de ene dag bij de albert boodschappen doen en de dag erna bij de spar.De albert is duurder. |
|
|
|
|
|
#204 |
|
Volwaardig Lid
|
het lijkt wel of deze hoog oplaaiende discussies en afsplitsing van onderwerpen zijn invloed hebben gehad op de kroon, die is in vrije val gegaan....
Misschien bang dat al deze forumleden niet meer zouden komen... ![]() |
|
|
|
|
|
#205 |
|
Super Lid
|
De koers op de voorpagina laat dit nog niet zien. Straks even kijken bij de bank in Vrchlabi.
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Actief Lid
|
Jacques, ik geef je in vele opzichten groot gelijk...Het duurt trouwens niet lang meer of we zitten aan 20 kronen voor een euro. ..Wie kan dat tegenhouden he? .
Toevallig weet ik van iemand die inkopen doet voor grote winkelketens (Makro oa) dat de voedselprijzen in CZ reeds op Duitsland afgestemd zijn... Maar afgezien van een duurder wordend vakantieland blijft er voor mij nog ontzettend veel over : de pittoreske dorpjes; het plastische landschap, de rustige plekjes aan de Vlatava, de mooie herinneringen, enkele trouwe vrienden ... |
|
|
|
|
|
#207 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Kom in verschillende landen in de makro <B.Nl,BRD en CZ> en wat ik elders al gezegd hebt het scheelt bijna twee keer niets.Door de huidige koers is dat voor non-food helemaal zo< Tsjechie is daar iets duurder dan de BRD> en voor food blijft de Tsjechische Makro, maar wel voor grote hoeveelheden en winstpakketten , een stukje goedkoper.
Ik vraag me met deze prijzen wel meer en meer af, wat voor een "superkleine" winstmarges de Tsjechische restaurants dan wel hebben????? Laatst aangepast door Jacques; 29-02-08 om 14:38. |
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
VIP Lid
|
soms is de liefde voor het land te groot, en heb je er veel vrienden. Kroon mag nog op 18 staan, daardoor slijten door de jaren heen gesterkte vriendschapbanden niet meen ik. En op men vastte logementplaats zijn er twee dichte winkels toevallig lidl en kaufland.... gelukkiglijk dus.
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Super Lid
|
De wisselkoers van vanmiddag bij een wisselkantoor was 25,42.
Het hoogseizoen van de wintersport is voorbij. |
|
|
|