|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Ziektekostenverzekering in Nederland EN Tsjechië
mijn vriendin wil graag een ziektekosten verzekering in tsjechie en in nederland,ze is tsjechies,werkt en verblijft in nederland.
is dit mogelijk,wie weet hier meer over? |
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Geroyeerd Lid
|
Bart, ze zou bij het Tsjechische ziekenfonds een EHIC (http://www.ehic.nl/web/default.aspx) kaart kunnen aanvragen, volgens mij is ze dan hier gewoon verzekerd.
Ik zou er zeker naar informeren omdat het best veel geld kost dubbel verzekeren. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Geroyeerd Lid
|
Zolang ze hier verblijft met een tijdelijke status, Dus nationaliteit en woonadres in Tsjechië volstaat volgens mij de Tsjechische verzekering, informeer gewoon, informatie kost niets, hooguit wat inspanning!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
Het mag niet, je mag maar eenmaal verzekerd zijn. De plek waar je werkt, daar hoor je verzekerd te zijn.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
|
Precies, en in Tsjechie moet je dan aan je verzekaar melden, dat je in het buitenland verzekerd bent en dan hoef je geen premie te betalen daar.
|
|
|
#8 |
|
Geroyeerd Lid
|
Ik zou toch maar eens goed informeren op b.v. een ambassade.....
één verzekering is duidelijk, maar er is ook zoiets als 'een voordeelregeling' en dan denk ik dat het zomaar kan, afhankelijk van de verblijfstatus, dat het voordeliger is om in Tsjechië verzekerd te zijn. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Volwaardig Lid
|
Bart, als je vriendin hier maar tijdelijk verblijft en werkt, dan mag ze in Tsjechie verzekerd zijn (werkgever hier betaalt ziekefonds hier), maar als zij hier een verblijfsvergunning heeft, moet zij de verzekering in Tsjechie opzeggen en hier zich verzekeren. indien mag je maar eentje hebben, in het land waar je verblijft en werkt for lange termijn.
|
|
|
|