![]() |
|
|
#191 |
|
VIP Lid
|
Punk, mijn ouders zijn verzot op Rotterdam en Schiedam, en gaan er dan ook zeer regelmatig heen met hun camper vanuit belgie: en elke keer als ze terugkomen is het met een karrevracht levensmiddelen, die VEEL GOEDKOPER ZIJN DAN IN BELGIE(en ik spreek nu nog maar over vb instantsoep van knorr enz)..... .
Ik kom elk jaar minimum 3x in Tsjechie, en heb al verschillende berekeningen gedaan online, en heb ook al ticketjes van de tsjechische lidl bijgehouden en vergeleken, echt veel scheelt het niet hoor(vanuit Belgie gezien!!!),zeker niet die grote massa hoor, waarvoor jij met Jacqeus eens wil gaan winkelen.... .Bespaar je die moeite. Voor nederlanders is het mss nog zeeeeeeeer voordelig, voor wij Belgen, is het vet van de soep hoor in een winkel zoals de Lidl.... . Als er een massa tsjechie de grens oversteken naar duitsland,om daar boodschappen te doen, jij hebt er persoonlijk mss niks aan, maar is toch iets om bij na te denken, of je het nu wil of niet. |
|
|
|
|
|
#192 |
|
Moderator
|
Stef: Duitsland is goedkoper dan Nederland. Tsjechië is goedkoper dan Nederland. Wat zal ik me dan druk maken over Tsjechen die gaan winkelen in Duitsland als ik naar Tsjechië op vakantie wil?
![]() |
|
|
|
|
|
#193 |
|
VIP Lid
|
Ook al ben je moderator, jij bent als forumlid ook MAAR een deeltje van het forumgebeuren
,dus als het jij je er zich niet druk om wil maken, laat het de andere het dan doen. De Tsjechen en hun winkelgedrag op zich, horen mss ook thuis op een tsjechieforum... nu ja is mijn mening maar hoor.Jacqeus bv, heeft een huisje aan de grens met cz/d(en woont in belgie ook aan de duitse/nl grens): in primda, dus kan het voor hem wel van belang zijn om in duitsland te gaan winkelen of niet? dan is discussie niet afgesloten omdat dit voor jouw niet van tel is. Dus dat narekenen hoef je ook niet meer te doen |
|
|
|
|
|
#194 |
|
Moderator
|
Van mij mag iedereen zich zo druk maken als hij of zij wil. Dat staat helemaal los van mijn mening.
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
VIP Lid
|
is idd zo, en laat het dan ook zo.
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Volwaardig Lid
|
ben ik mee eens Punk het gaat om het land zelf,maar als het gaat om de prijzen dan is het voor ons (bewoners uit nederland) intressant dat het in Tsjechie goedkoper is dan hier (holland) en niet ergens anders in europa.
Groeten Gerard |
|
|
|
|
|
#198 |
|
Volwaardig Lid
|
Wij wonen nu twee jaar in Tsjechië en het is behoorlijk duurder aan het worden, prijzen stijgen en koersverschil maakt het er niet beter op. Het enige dat hier echt nog VEEL goedkoper is dan in België en in nederland is het uigangsleven : met name GAAN eten en een GLAASJE gaan pakken. Als je 's middags ergens een dagschotel kan eten voor pakweg 70 kronen, nou ja daar kan ik het zelf niet voor klaarmaken. Zolang dat goedkope aspect er is, dan blijft Tsjechië een aantrekkelijk vakantieland, want dat is toch wat je als vakantieganger plezant vindt : dingen gaan bezoeken, eten en drinken.
Maar het leven op zich hier scheelt steeds minder hoor. En inderdaad ik ken zelfs mensen die over de grens is Zittau bier gaan kopen (goedkoper) en hier de flesjes inwisselen omdat ze hier meer geld terug krijgen voor het leeggoed! |
|
|
|
|
|
#199 |
|
VIP Lid
|
HaaHHaha, Karolina. Ik moet opeens aan vroeger denken. (het heeft dus niets met jou, persoonlijk, te maken). In 1987 was een halve liter bier, in de winkel, goedkoper dan het (zoals wij dat noemen) statiegeld voor de lege flessen. Bier: 1,8 kroon--- Statiegeld: 2 kronen!!! Maar als je bier ging kopen,... wel even, elke fles op z'n kop draaien. Om te kijken of er geen "vlokken" in zaten. A- er stond geen houdbaarheidsdatum op. B- vaak werden hele partijen flessen niet goed afgesloten door het kroondopje.
" Vlokken " betekent: bedorven bier. En in die tijd, stonden er nog minstens 2 winkelbedienden, achter het luik, om de lege flessen in te nemen. Of het nou een grote winkel was, of een kleine, dat maakte niet uit!!.. Char. Laatst aangepast door char; 29-02-08 om 09:31. |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Pfff, ik denk dat ik maar niet meer ga
...Altijd leuk, zulke discussies... Ik weet niet of het al eerder gemeld is, maar ik moet het toch even kwijt: Als je een goede vergelijking tussen landen wilt maken moet je dat wel eerlijk doen. Natuurlijk is de Aldi of Lidl in Tsjechië niet veel goedkoper dan in Duitsland. Dit zijn namelijk Duitse winkels, dus de producten zullen ook grotendeels daarvandaan geïmporteerd moeten worden. Voor een goede vergelijking tussen landen (of dat nou tussen Tsjechië en Duitsland is, of tussen Tsjechië en Nederland, of tussen Tsjechië en België, etc., etc.) neem je de prijzen van bijvoorbeeld gemiddelde supermarkten uit beide landen en dan ook alleen van vergelijkbare producten die in dat land geproduceerd zijn. Als dan de verschillen nog steeds klein zijn, heb je wat dat betreft een punt... Gelukkig is iedereen het over eens dat de horeca in Tsjechië nog steeds goedkoop is, dus dan zullen we helaas maar alleen uit eten moeten... ![]() |
|
|
|