![]() |
|
|
#193 |
|
Super Lid
|
Heeft hij dat bij jou ook geflikt dan Mayca???
![]()
|
|
|
|
#195 |
|
Actief Lid
|
Schitternd verhaal, Char.
![]() |
|
|
|
|
|
#196 |
|
VIP Lid
|
De vogelaar.
Decin, .. Leuke plaats, met een groots verleden. Jammer, dat van dit verleden er nog zo weinig bewaard is gebleven. Het echte verleden staat op een rots. Een imposant klooster met kerk en bijgebouwen....
Onderaan die rots is een camping....Het jaar?.. Eline was 3 jaar, dus nu zo'n 12 jaar geleden...Maar goed, de camping dus...Een heel mooie en ruime camping. Alleen... je moet wel van treinen houden!!..Wij hebben dus nietsvermoedend onze vouwwagen opgezet, om een uur of vijf in de middag. Op zo'n 40 meter bij het spoor vandaan. Alleen, precies daar, zit er een flinke bocht in het spoor. Van gewone treinen, hebben we niet zo veel last. Maar ja, die tergend langzaam rijdende goederentreinen!!... Soms 40-50 wagons lang... En elke wagon schuurt met zijn wielen, piepend en krakend, door die bocht in de rails. Alles went,.. want wij hebben daar, later, nog meerdere keren gestaan. Er zijn drie zwembaden, waaronder een groot Pierenbad, voor de heel kleine kinderen. Bij het "diepe " bad is een hoge duikplank, waar je niet van af mag, omdat het bad daar niet diep genoeg is!!...Vlak voorbij de ingang, rechts, staat een, uit de 70-er jaren stammend, houten gebouw, met allemaal tralies voor de ramen. Aan de achterkant van dit gebouw is een groot, met plastic golfplaten, overdekt terras. Er zijn drie "luiken". Een voor ijs, een voor de drank, en de derde is voor het eten. Een stukje verderop is een wat moderner stenen gebouw, gewoon een verdieping hoog, maar met heel weinig ramen. En gek genoeg, rondom het grote platte vierkante, dak, is een soort balkonhek, van dik een meter hoog. Er staan veel hoge bomen rond dat gebouw. Een stukje bij ons vandaan, staat een wat ouder Nederlands echtpaar. Met een caravan. De man loopt de hele dag met een hele grote verrekijker om zijn nek. Af en toe, tuurt hij naar boven door dat ding. Ik besluit, de volgende dag, om eens kennis te gaan maken. Heel aardige man en een heel aardige, maar verschrikkelijk lelijke, vrouw...Op mijn vraag: Wat doet U met die verrekijker?... Zegt hij, dat hij Vogelaar is... Iemand dus, die graag naar vreemde vogels kijkt. Dat doet hij al jaren...( met zo'n lelijke vrouw, zou ik ook liever de hele dag in de lucht en in boomtoppen turen ). Ik denk, ik maak een geintje, en zeg:...Dus U bent dus geen Navelstaarder, maar een Snavelstaarder... Hij moest er wel om lachen....Wist ik veel!!.... Aan de voet van het klooster loopt een soort bergpad, zo'n 12 meter hoger, dan de camping gelegen is. Het was mooi weer, die middag. Dus wij wandelden rustig naar boven, riviertje over, naar het bergpad. En daar stond ie... met zijn verrekijker... halverwege het pad. Ik vraag: En,.. nog vreemde vogels?... Nou eigenlijk niet, de meeste ken ik wel... was zijn antwoord. Wij liepen verder. De volgende dag... Wij weer naar boven. En ja hoor, daar stond ie weer!!.. op precies de zelfde plek!!!..Hij was zo druk aan het turen, dat hij ons niet opmerkte. Ik ging naast hem staan, en vroeg plotseling:..Mag ik ook eens kijken?..Hij schrok zich rot!!..Hij had het eigenlijk liever niet.. Maar, ik mocht toch even kijken. Ik speurde de lucht af, keek in alle bomen....Geen vogel te bekennen!!..Tussen wat takken door, zag ik een stukje van de camping. Ja, alleen dan een stuk van het lage gebouw, met het balkonhek rond het dak.... Lagen en zaten er allemaal blote mannen en vrouwen op dat dak!!.. Ik zei: HAHA..Vogelaar?...Navelstaarder, zult u bedoelen!!...En we liepen verder. De volgende morgen, vroeg, waren ze van de camping vertrokken!!... Char.
|
|
|
#197 |
|
Actief Lid
|
Hè, hè eindelijk weer eens een "normaal" bericht.
Dank je wel Char. |
|
|
|
|
|
#199 |
|
Actief Lid
|
Leuk, geinig verhaal, even lachen, dank je.
Als je weer eens in Decin komt moet je ook eens naar het gerestaureerde kasteel gaan kijken met de rozentuin. Dit was erg vervallen en slecht onderhouden in de tijd dat de russen hier een soort van kazerne hadden, maar het is nu echt de moeite waard.! Heb je nog meer van dit soort leuke verhalen? Kom op dan!
|
|
|
|
#200 |
|
Forum Freak
|
Haha, prachtig verhaal Char, en ik kan iedereen verzekeren, wij waren die vogelaars niet!! Tenslotte ben ik niet lelijk!!!
![]()
|