![]() |
|
|
#31 |
|
Lid
|
Maar dat is toch normaal? Dat soort regels geldt hier in Nederland ook.
Allochtonen moeten hier ook integreren en de eerste eis die gesteld wordt is: "Spreek de taal, ken de cultuur". Daarvoor is de inburgeringscursus. Wat dat betreft is Tsjechië dus gewoon heel soepel, je hoeft het pas na vijf jaar af te leggen. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Actief Lid
|
Maar voor je s.r.o. heb je toch geen permanente verblijfsvergunning nodig? Je had het in een eerder bericht over een 1-jarige vergunning en daarvoor hoef je geen test te doen, zoals al meerdere keren vermeld in deze discussie.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Actief Lid
|
Een Tsjech in Nederland heeft geen verblijfsvergunning of taaleis of inburgeringseis nodig. Een paspoort is voldoende. Het betreft het vrij verkeer en vestiging van personen binnen de EU.
Een Nederlander in Tsjechië heeft ook geen verblijfsvergunning nodig. Je Nederlandse paspoort volstaat. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Actief Lid
|
Ja hallo maar als ik een stuk grond wil kopen of een huis dan heb ik wel degelijk een verblijfsvergunning nodig.....is mij verteld....of klopt dat nu niet (meer)?
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
VIP Lid
|
Kopen is wel mogelijk zonder verblijfsvergunning, voor het bijschrijven in het kadaster is een verblijfsvergunning wel nodig!
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Nieuw Lid
|
i.v.m. het schengen verdrag is alles een stuk makkelijker geworden, wij hadden een verblijfsvergunning voor 2 jaar gingen terug in januari voor verlening kregen gelijk een inleg vel voor in ons paspoort en hoeven niet meer te verlengen ons paarse boekje moesten we inleveren. dus ik weet niet of dat door gaat in 2009.
kopen zonder verblijfsvergunning is niet mogelijk alleen als je en sro hebt. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Moderator
|
Dat onderwerp wordt al uitvoerig elders op het forum besproken. Graag deze discussie beperken tot het taalexamen.
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
(als je het artikel gelezen hebt dat de bron voor deze discussie is kom je er achter dat vakantiehuis eigenaren niets te vrezen hebben!) (ps: laatste alinea: dit slaat niet op punk maar geld voor een ieder die in dit onderwerp geint. is) |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Actief Lid
|
De boel is duidelijk vervroegd, zie onderstaande link (engels)
http://aktualne.centrum.cz/czechnews...html?id=605358 |
|
|
|