![]() |
|
|
#182 |
|
Actief Lid
|
Weer zo'n leuk verhaal waar mee je weer een glimlach op mijn gezicht tovert.
|
|
|
#183 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Dit is een lekker verhaal Char ![]() Maar heeft het echt maar een jaar geduurd? Waarom was het in het volgende jaar alweer over?
|
|
|
|
#184 |
|
VIP Lid
|
Ik weet het echt niet Mayca. Maar het is net zo iets, als met "Mode".
Vrouwen zijn daar veel gevoeliger voor, dan mannen. Er liep, bijna, geen ene man Topless!!.. Char. ___________________________________________ Char. ...vind 'm zelf ook wel leuk... |
|
|
|
|
|
#185 |
|
Super Lid
|
![]()
|
|
|
|
#187 |
|
VIP Lid
|
even stom
Ja. dat is de juiste titel!.. Soms, grijp je terug in een ver verleden, om een verhaal te schrijven. En dan vergeet je de (on)gewone gebeurtenissen van het afgelopen jaar!!.. Deze zomer stonden wij op de camping. Slun... en nog wat... Cista/Cerny Dull ( Kom maar op, Freddy!) en op de camping was het niet druk. Er staan wel "vrienden" . Waarom, vrienden?...Ik zal het proberen uit te leggen.....Hoewel wij, en zij, allemaal schatten van mensen zijn, klopt het soms niet! Soms, met elkaar, eten in de Toko, en nog belangrijker: elke middag een "paar" pivo's in de Toko. Ik ben de meest normale man. Die andere twee?... Een komt uit het Oosten van Nl, (W) (moeilijk te verstaan) en de ander heeft iets anders aan de hand!.(W.J) Maar goed, iedereen heeft het reuze naar de zin , op de camping!!!..En ik heb een traditie!!!.... Ik drink dus NOOIt thee!!.. Behalve daar!!!...Om 7.30 uur, als de Toko opengaat, help ik een beetje mee, om de de boel op orde te brengen. EN IK HEB DAAR MIJN EIGEN HEINEKEN GLAS!... van een halve liter... Die gaat dus vol met thee!!.. En dat wel 4 X maal! Dan komt om 8 uur, W. voor een bak goede koffie, het uitzicht over de camping en de verse broodjes. Samen genieten op het overdekte terras van de Toko. Ik leg al jaren, een muntje van 2 of 5 kronen, op een tafel even verderop. Kijken welk kind dit in de kauwgom/ of ander apparaat steekt. En het mooie is dat, na herhaalde waarschuwingen, ouders dit geld laten liggen. Maar ook niets, hierover, tegen hun kinderen vertellen!! Elke morgen vindt een ander kind, bij het broodhalen, een onverwacht muntje!! .. Mooi toch?..
Maar nu moet ik toch even terug naar "boven". ...even stom... In een ver verleden, heb ik (geheel nuchter, Ahum ) tegen mijn vrienden vertelt dat ik de enige was met een "rekening" bij de Toko!! Dat klopte, en is nog steeds zo! Ik betaal per dag, en ben pas 1 maal belazerd. ( het arme kind werkt er niet meer) Elke keer, wanneer ik vertrek van de camping, en mijn "vrienden" staan nog een paar dagen, zeg ik: Dat bier? Zet maar op mijn rekening!! ( tot 1500 kronen) En elk jaar gaat dat goed!!...Ik hoef elke nieuwe zomervakantie niets extra's te betalen! Ze maken geen misbruik van mijn oude aanbod!... Volgend jaar, probeer ik als laatste te vertrekken! Volgens mij ben ik een paar jaar "stom" bezig geweest!!!.. Char. _________________________________ Char. ... Is al jaren stom bezig... |
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Legende
|
Citaat:
Moet je deze nog ? Autocamp Slunečná ![]()
|
|
|
|
#189 |
|
VIP Lid
|
Dank je wel, Freddy!!
En... kom volgend jaar, maar een paar pivo' s halen, daar!!!! Op mijn rekening, natuurlijk. Char. |
|
|
|
|
|
#190 |
|
VIP Lid
|
Even een rondje
Het is zondagmiddag. Het jaar?.. 2003 of 2004. Midden in de zomer. Wij komen om een uur of drie aan in Cervena Hora. Beetje spullen uit de auto halen. Het huis opnieuw verkennen, want zo vaak komen wij er niet. En dan,.. naar de kroeg!!..De kroeg, sorry, het restaurant, van Honsa. Gewoon 50 meter verderop en zeker op de terugweg " beloopbaar "!!! Maar goed, ..het is stralend mooi weer. Voor de toko zitten wat mensen op de bankjes en aan de twee tafeltjes. De meeste mensen ken ik. Peter en zijn vrouw Vera (onze overburen). De vader van Peter en nog een aantal plaatsgenoten.Totaal een man/vrouw of 8. Handen schudden dus. Mijn vriendin en onze dochter nemen een ijsje, Super schepijs, daar!.. IK loop naar binnen. En daar zitten nog 3 of 4 bekenden uit het dorp, aan de stamtafel. En Honsa staat wat pivo's te tappen, achter de bar... Een vreugdevol weerzien...Ik maak hem duidelijk, dat ik iedere bekende een pivo (of wat anders) wil geven. Gewoon een rondje dus. Gaat helemaal goed!.. Ik drink buiten nog twee pivo's, en dan gaan we naar het huis. Na dik anderhalf uur, gaan we terug naar Honsa, om daar te eten. Vrolijke boel daar!! Peter zit nog buiten. Ik vraag waar zijn vader is. Ja, zijn vader is naar huis. Naar bed dus... Hij kan niet zo goed tegen bier. Hoeveel heeft hij er op?..vraag ik. Een stuk of vijf!!!..Wij naar binnen, om te eten... Ik denk, ik vraag even naar de tussnstand van mijn rekening. Honsa pakt het papiertje, en begint te tellen. Dat duurt akellig lang!!.. Bijna 1200 kronen!!... En een halve liter kostte toen daar 12 kronen.. Enfin, het halve dorp lam en Char kon niet meer stuk in het dorp..
En dat voor 1200 kronen!!.. Honsa had mij niet zo goed begrepen, en dat heb ik hem nooit kwalijk genomen. Ik sprak geen Tsjechisch, en hij kon het heel goed schrijven!.. Maar, als ik nu aan de Stamtafel een rondje geef, dan vraagt Honsa: Eine?.. En dan knik ik van JA!!!..Hij schaamt zich er nog steeds voor.. Mooi dorp, toch?.. Char.
|