het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 26-02-08, 12:57   #61
Actief Lid

Tieske's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
mathijs_cz schreef:
Bericht bekijken
en zowieso denk ik dat er niet meer dan 10000 supporters naar de wedstrijd gaan wat ik overigens erg jammer vind maarja

veel plezier iedergeval als je gaat, en vertel je ook nog hoe het was??
groeten Mathijs
Niet overdrijven he Mathijs!!! Als je mazzel hebt zijn het er 6.500. Tsja, Sparta is mischien wel de "grootste" club van Tsjechie maar het trekt zeker niet de meeste toeschouwers. Wil je gezellig naar voetbal kijken in een klein maar bijna altijd uitverkocht stadion, dan moet je naar Bohemians. Maar het is helaas dus lastig om hiervoor aan kaarten te komen.
Tieske is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-02-08, 17:54   #62
CZ Moderator

Gambrinus's avatar

Nationaliteit:
Mocht je naar de 'kotel' (ultras sector) van Sparta willen, dan moet je tegenwoordig een seizoenskaart aanschaffen, of in ieder geval een kaart voor meerdere wedstrijden voor 200,-. Dit is één van de maatregelen in het kader van de 'Sparta steunt netjes' (Sparta fandi slusne) campagne. de ultras zullen zich netjes gedragen, in ruil daarvoor mogen ze in hun sector blijven, wel onder strenger toezicht. Het is een actie die waarschijnlijk nodig was, maar waar (te) veel ophef rond is gemaakt en waarin het bestuur een te arrogante houding heeft genomen.
En was het maar zo'n feest dat er net meer dan 10.000 toeschouwers zouden zijn bij elke wedstrijd... de kleine derby werd bezocht door iets meer dan 7000 mensen (mede door tv uitzending).
Gambrinus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-02-08, 23:56   #63
Actief Lid

mathijs_cz's avatar

Nationaliteit:
re

hihihihi,
stiekem had ik gehoopt dat tieske niet had geantwoord, dan dacht de beste jongen dat er veel mensen naar sparta gingen,

maarja als bohemians dit seizoen niet blijft in de 1e divisie, of binnen een paar jaar geen vorderingen komen met de standen, dan denk ik dat de club ook wel at minder toeschouwers gaat krijgen hoor
mathijs_cz is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-02-08, 02:03   #64
VIP Lid

Nationaliteit:
denk je, of hoop je .

Nu ja,zelfs in derde klasse heeft bohemka vele malen voor een uitverkocht stadion gespeeld..... Sparta krijgt zijn barak alleen maar vol bij de derby's en tegen banik....
stef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-02-08, 16:59   #65
Actief Lid

Tieske's avatar

Nationaliteit:
Inderdaad Stef! Je hebt helemaal gelijk. Vorig seizoen speelden Bohemka nog in de 3e klasse en echt elke wedstrijd zat er gewoon minimaal 5.000 man. Bijna uitverkocht dus! Dat zie ik Sparta niet doen als ze in de 3e klasse spelen...

En voor de leukste ijshockey wedstrijden moet je ook nog steeds in Pardubice zijn, ook al speelt het team momenteel niet echt geweldig...
Tieske is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-02-08, 17:26   #66
Actief Lid

SE16's avatar

Hmmm, volgens moet je voor volle stadions (ijshallen) in Tsjechie zowiezo bij ijshockey zijn. Op een klein aantal getrouwen na die je bij iedere club vindt en een beperkt aantal clubs (Bohemians, Banik en Brno in de jaren '90) leeft voetbal gewoon niet in Tsjechie en dat zie je terug in stadionbezoek. Iedere keer als ik in de gelegenheid ben, ga ik in Tsjechie weer naar het voetbal en evenzoveel keren blijf ik me verbazen over de lage toeschouwersaantallen, ongeacht welke club. Hooguit het nationale team wil de wedstrijden wel uitverkopen maar zelfs dan zijn kaarten (op de zwarte markt) eenvoudig te krijgen. Weliswaar duurder maar in vergelijking met de prijzen in Nederland nog steeds niet absurd duur.

Wat ikzelf nog verbazender vind en zo is deze thread ooit in 2005 begonnen, is dat de meeste Tsjechen die ik ken uberhaupt geen uitgesproken voorkeur hebben voor welke club dan ook. In Nederland heeft bijna iedereen toch wel een favoriet. Zelfs toen ik bij een Tsjechisch transportbedrijf werkte (en met name van chauffeurs verwacht je toch voetbalinteresse) was er nauwelijks eentje te vinden die echt geinteresseerd was in clubvoetbal.
SE16 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-02-08, 20:05   #67
VIP Lid

Nationaliteit:
en in tsjechie is het ook wel een beetje zo(neen, is gewoon zo): ofwel voetbalminded, ofwel hockeyminded.....
nu ja, on topic:
was een 7 dagen in Pardubice vorige week, Marketa had onze sjaals al klaar:

[media]http://fanclub-hbcfanclub-hcpce.wbs.cz/sala_obe_strany_original.jpg[/media]
Oud 02-03-08, 16:12   #68
Actief Lid

mathijs_cz's avatar

Nationaliteit:
re

ik hoorde van mijn oma vorig jaar dat de mensen DIE naar voetbal gaan meestal naar een club in de buurt gaan(amateurclubs bijv) en niet naar de grote clubs, kan dat ook kloppen dat er daarom zo weinig mensen zitten in de stadions, bijv als je kijkt dat bij slavia tegen tottenham toch wel redelijk verkocht was, en een paar dagen erna maar amper 3000 man zit, oftewel GLORYHUNTERS of er is geen geld beschikbaar, of willen de mensen lekker thuis voor de buis zitten...
mathijs_cz is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-03-08, 16:56   #69
VIP Lid

Nationaliteit:
matthijs, sparta idem hoor 'gloryhunting'. Vele Tsjechen hebben een grotere sympathy voor het prazsky fotbal(bohemians-slavia) dan sparta....(en heeft niks met mijn persoonlijke voorkeur te maken) .

De dag nadat sparta ook europees heeft gespeeld voor uitverkocht kot tegen een engelse ploeg,of andere grootheid zal ik ook komen overtuigend(lol) ) verklaren: zie wel sparta heeft gloryhunters, hun kot zal vol,en match nadien thuis in de gambrinusliga amper 5000. Kan begrijpen dat je pro sparta bent, maar gelieve wel je commentaren serieus te houden. Het is toch al jaren zo dat het tsjechische voetbal in het slop zit qau toeschouwersaantallen? Moest je al weten.

De amateurvlubs trekken ook het grote volk niet hoor, ik bekijk regelmatig op fotbal.cz de toeschouwersaantallen: als je meer dan 150 mensen treft is het een succes. Mss vroeger dat dit wel zo was, kan oo
Oud 02-03-08, 17:35   #70
CZ Moderator

Gambrinus's avatar

Nationaliteit:
Hehe mooie sjaals Stef, die 'inhoud' is natuurlijk helemaal fout, maar ze zien er goed uit
Zelfs de nieuwe 'merchandise' van de Ultras bij ACS is triest, net zoals de toeschouwersaantallen... waar we al jaren met ledeogen naar kijken en er niets in zien veranderen... maar het is eenmaal zo en er zal weinig aan veranderen.
En een prettige verjaardag gewenst, vše nejlepší a hlavně hodně štěstí a zdraví.
Gambrinus is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels