![]() |
|
|
#31 |
|
Volwaardig Lid
|
Sneeuwkettingen (hoezen)
Ik heb zgn. Autosock bandenhoezen als alternatief voor sneeuwkettingen. Wie kan me vertellen wat de geldende regels zijn in CZ. Zijn de Autosocks daar toegestaan?
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Volwaardig Lid
|
sneeuwnetten
Bij Halfords heb ik een heel andere soort zien liggen: Het zijn een soort netten die om de banden gaan.
Kosten: 99,- euro per set. Zelf heb ik ook gekeken naar die hoesen, maar vind ze er nou niet echt uitzien om ze de komende jaren te blijven gebruiken. Ze zijn volgens mij nogal slijtgevoelig. Dus: Wie kent die netten?? Ze zijn van Michelin. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Actief Lid
|
Ik heb zelf een set goede winterbanden op mijn Skoda liggen en ik heb kettingen bij, dus je zou zeggen dat ik goed ben voorbereid op alles.
Maar ik heb in Tsjechie al diverse auto's van de lokale bevolking zien schuiven omdat ze met gladde zomerbanden rijden. En als je met winterbanden plots vol in de rem moet ga je ook gewoon schuiven hoor. Wel minder natuurlijk dan met zomerbanden, maar het blijft goed opletten en afstand houden. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo,
Even een kleine correctie: Het is in Duitsland slechts verplicht winterbanden te hebben als er winterse weersomstandigheden zijn. Raadpleeg hiervoor het weerbericht. Als er geen winterse omstandigheden zijn heeft u geen winterbanden nodig. Dus het kan best meevallen in maart hoor. Neem maar een korte broek mee ![]() |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Niet zo'n erg "slim" advies dus!! ![]() |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
Zolang het winterse weer daarom 'vraagt' is in Duitsland een deugdelijke winteruitrusting verplicht: winterbanden, een goed functionerende ruitensproeierinstallatie en goed werkende ruitenwissers. dat is wat ik heb gelezen in een folder van de ANWB. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Legende
|
en wij verleden jaar half oktober 's avonds laat onderweg, van een dagje op stap, naar ons huisje ... en de auto hadden we net 3 weken. je ziet jezelf al in gedachte de weg af glijden, zo het bos in.
er lag binnen een half uur bijna 10 centimeter. we waren niet blij verrast uiteraard. de volgende keer gooi ik ze er gewoon om in oktober. en als we dan weer thuis komen, gaan ze de schuur weer in tot ergens eind november. |
|
|
|