het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 26-02-08, 14:57   #1
Nieuw Lid

beeveetee's avatar

Nationaliteit:
Campings in Noord- en Zuid-Bohemen met bungalows

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en, je raadt het al, voor het eerst dit jaar Tsjechië-ganger.

We (ik en mijn vriendin, beide twintigers) willen dit jaar een rondreis gaan maken door het westelijke deel van Tsjechië (Bohèmen).

In Noord -en Zuid-Bohèmen willen we graag een nacht of 2/3 op een camping staan. Ik heb het forum al helemaal afgespeurd, maar kan het niet helemaal vinden, hopelijk kunnen jullie me helpen.

We hebben hiervoor de volgende wensen:

- Camping met huisjes/bungalows die ook per dag verhuurd worden.
- Niet alleen Nederlanders op de camping (willen wel graag merken dat we in een ander land zijn ).
- Niet te toeristisch (liever niet een mega-familiecamping, graag een beetje kleinschalig)
- Leuk stadje/dorp in de omgeving waar we een hapje kunnen eten.

Ja, dit zijn nogal wat eisen , maar het is maar om een idee te geven waar we naar op zoek zijn.

Ik hoor (eh, lees) het graag, bedankt alvast!!
beeveetee is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-02-08, 15:34   #2
VIP Lid

loura's avatar

Nationaliteit:
Vind je het niet leuker om zelf iets te vinden?
Op vrijwel alle, in ieder geval, Tsjechische campings zijn er trekkershutten te huur. De een wat luxer en/of netter dan de ander. Maar dat is iets wat je snel genoeg ziet.
Dat avonturen is toch eigenlijk het leukst?
loura is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-02-08, 17:06   #3
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Camping in zuid Tsjechie

Hallo beeveetee,
Als jouw vacantie bv. in mei plaats vindt, weet ik een camping in zuid Bohemen, tussen Písek en Èeské Budìjovice.Info: www.campingkolodeje.eu of ronaldenliesbeth@campingkolodeje.eu
In juni en september kan jij daar 14 dagen ook Tsjechische cursus volgen afgewisseld met excursies naar diverse steden.
irca is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-02-08, 02:08   #4
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Beeveetee, alles wat ik nu ga schrijven is goed bedoeld!!..
Het hoeft niet, maar misschien is het voor mij en andere Forumleden wat makkelijker om te reageren, op iemand met een "naam". Verder begrijp ik wel dat Tsjechie, ( en andere voormalige oostbloklanden) een, jammer genoeg, verkeerd beeld oproepen bij veel mensen die er nog nooit geweest zijn.. Jullie zijn twintigers!!. Zoek het avontuur op... Dat hebben wij ook altijd gedaan.. Maar ja, ik ben nu wat ouder. Maar wil je echt een voorproefje, van wat er kan gebeuren?
Forum>> Diversen>> mooie verhalen>> Char vertelt.
Ik hoop dat ik, aan het eind van de zomer, minimaal 5 verhalen van jullie hand mag lezen.

Char.

__________________________________________________ ___
char. ...heeft al een nieuwe leesbril...
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-02-08, 11:33   #5
Nieuw Lid

beeveetee's avatar

Nationaliteit:
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Inderdaad is het leuk om dingen zelf ter plaatse uit te zoeken. Afgelopen jaar hebben we een rondreis door Scandinavië gedaan langs hutten die we zelf vooraf geboekt hadden. We vonden dit zelf wel prettig, omdat we daardoor zeker waren van een slaapplaats en niet teveel hoefden te zoeken. We gaan namelijk in het hoogseizoen en ik kan me heel goed voorstellen dat de huisjes op de campings dan op veel plaatsen volzitten. Daarbij zoeken we graag het avontuur op, maar dan graag vanuit de plek waar we dan zitten.

Ik ben zelf nog nooit in Tsjechië geweest, maar mijn vriendin in haar kinderjaren meerdere malen en heeft zich er altijd heel goed vermaakt. Daarbij zijn we zelf de laatste jaren in meerdere "Oostblok"-landen geweest (Macedonië en Kroatië). We hebben dus niet echt een verkeerd beeld hoor ( ) ...

Ik hoop dus toch dat er hier forumgebruikers met tips voor leuke campings komen, alvast bedankt!!

Groetjes,

Bart
Oud 27-02-08, 13:54   #6
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
beeveetee schreef:
Ik hoop dus toch dat er hier forumgebruikers met tips voor leuke campings komen
Vast wel, Bart.
Maar ik raad je van harte aan om daarnaast zelf de zoekfunctie te gebruiken en het forum door te kijken. Je zal dan al enorm veel nuttige info vinden en het voorkomt bovendien dat je dingen vraagt die al uitgebreid zijn besproken op het forum. Succes!
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-02-08, 10:36   #7
Actief Lid

Nationaliteit:
Bart , bijna alle campings hebben blokhutten cq huisjes, de ""echte"" Nederlandse campings in Zuid Bohemen laten wij ook links liggen vanwege het prijspeil, bijna alle campingbeheerders spreken Duits/of Engels. Zuid Bohemen is groot, waar ergens ligt jou belangstelling
Henricus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-02-08, 10:43   #8
Nieuw Lid

beeveetee's avatar

Nationaliteit:
Henricus, in principe maakt het me niet zoveel uit, volgens mij heeft elk gebied daar wel wat moois en anders rijden we daar nog wel een keer langs, ik vind het niet erg om een tijdje in de auto te moeten zitten, dan kom je namelijk ook vaak heel wat moois tegen...

Ik ga me toch maar eens even wat beter inlezen. De Lonely Planet is besteld, dan kan ik waarschijnlijk wel wat gerichtere vragen stellen.

Mocht er iemand tussentijds een camping weten waar we naartoe MOETEN dan hoor ik dat natuurlijk nog steeds graag!
Oud 28-02-08, 12:33   #9
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Bart, kijk voor een campingzoeksite eens op deze website.
Als je er een camping gevonden hebt en er op memories klikt zie je ook wat er te doen is in de omgeving.

En kijk ook eens bij de andere links op dit forum.

Alvast veel voorpret gewenst

Jeanne
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels