het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 24-02-08, 11:25   #11
Actief Lid

Lubnik's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
Negatief of niet - ikzelf vind het eerder realistisch - char heeft wèl een punt met wat hij zegt.

Wie een eigen toko begint in Tsjechië en op deze manier probeert gratis personeel te werven (terwijl het daar stikt van de relatief goedkope arbeidskrachten), heeft slecht gerekend of speculeert bewust op de goed/gekheid van medemensen, om voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten.
Helemaal mee eens Punk en Char

Wij betalen hier voor een lokale aannemer 150 kc per uur,voor iemand die wat bij wil verdienen 50-75 kc per uur.
Waar praat je dan over als Hollander?
Lubnik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-02-08, 16:11   #12
Lid

Nationaliteit:
stuur me dan maar eentje door,goedkoopste wat ik heb doorgekregen is 150 kronen.

want a: er is geen lokale bevolking
b: je blijft toch met taalprobleem
c: wie kun je waar zoeken
en het laatste het is toch ook geen strafkamp, vraag alleen maar of iemand een dagje wil helpen als ze in de buurt zijn.Niet meer en niet minder.Ben teleurgesteld in het forum als een vraagbaak,je wordt alleen afgezeikt.
pension rianka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-02-08, 16:17   #13
VIP Lid

paula's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
pension rianka schreef:
Bericht bekijken
want a:er is geen lokale bevolking
En jullie zitten in Tsjechie?????????????????????
paula is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-02-08, 16:28   #14
Actief Lid

Noelle's avatar

Nationaliteit:
Misschien moeten we proberen elkaar wat meer met respect te behandelen. Dan blijft het vast gezelliger hier op het forum.

Zoals al gezegt, weten niemand hier iets van de achtergrond.
En wat is er trouwens tegenwoordig mis met het helpen van je medemens?

Laatst aangepast door Noelle; 24-02-08 om 20:02.
Noelle is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-02-08, 16:39   #15
Lid

Nationaliteit:
gisteren zei een gast van ons, je moet eens op forum vragen voor hulp, er zal heus wel iemand reageren.
Nou, dat reageren is gebeurt,hihi.
Ik kan vantevoren niet plannen wanneer ik in Tsjechie zit, dus ikkan ook niemand vragen van hier.
Ik weet alleen dat we er zijn als er gasten zijn.
Oud 24-02-08, 18:44   #16
Volwaardig Lid

alice k's avatar

Nationaliteit:
ik vind de vraag niet zo raar, ben al jaren lid van de svr en als het kampeerseizoen begint worden er altijd oproepen geplaatst voor mensen die in ruil voor een mooie plaats, hand en spandiensten verrichten op de camping.

laten we niet te snel oordelen!!
alice k is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-02-08, 19:43   #17
Actief Lid

Joss's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
pension rianka schreef:
Bericht bekijken
............Nu voorzichtig het eerste voorjaarszonnetje doorkomt, gaan we plannen maken voor dit jaar?................
Ga je nu pas plannen maken?

Citaat:
pension rianka schreef:
Bericht bekijken
wij zijn een gezin uit limburg die vorig jaar naar tsjechie zijn geemigreerd...............
Citaat:
pension rianka schreef:
Bericht bekijken
..................Ik kan vantevoren niet plannen wanneer ik in Tsjechie zit, dus ik kan ook niemand vragen van hier.
Ik weet alleen dat we er zijn als er gasten zijn.
Begrijp ik het niet of is hier een en ander met elkaar in tgenspraak?

Citaat:
Noelle schreef:
Bericht bekijken
Misschien moeten we proberen elkaar wat meer met resprect te behandelen. Dan blijft het vast gezelliger hier op het forum.
...................
Helemaal mee eens Noelle. Ik weet niet op wie of welke opmerking je bedoelt maar Pension Ranska gaat op een niet zo leuke manier in de verdediging omdat niet iedereen positief is over zijn verzoek. Het komt het een beetje over als: jullie mogen best een eigen mening hebben als die maar overeenkomt met die van mij anders ga ik onaangenaam doen in de vorm van: critiek is in mijn ogen afzeiken.

Laat ik voorop stellen dat ik het met Charlo en Punkenstein eens ben maar (na zo'n begin komt er altijd een maar ) waarom wordt nu door nogal wat mensen gereageerd op het feit dat er critiek is op het feit dat er iemand vraagt om gratis arbeid te leveren?
Ik kan mij een andere topic herinneren (kan hem niet terugvinden)waarin gewoon om geld gevraagd werd voor een soort opvanghuis in Tsjechië. Daarin werd gesteld dat je wel geld mocht storten maar dat men liever niet had dat men langs kwam. Men kon dus nooit controleren of er daadwerkelijk iets met je geld werd gedaan. Deze meneer had zich wel aangemeld bij één of andeere organisatie die controle over inkomsten en uitgaven deed maar hij was op het moment van de post nog geen lid.
Daar is totaal niet op gereageerd, ook niet door mij, hoewel m'n bloeddruk wel iets steeg. Dat heb ik meestal met dit soort dingen.Ik heb niet gereageerd omdat iederen zelf moet weten hoe hij met dit soort oproepen/vragen om wil gaan.
Dat ik nu wel reageer ligt aan het feit dat er door pension Ranska vanuit wordt gegaan dat zo’n oproep normaal is en als daar dan kritiek op komt men zich op de teentjes getrapt voelt.

Laatst aangepast door Joss; 25-02-08 om 07:03.
Reden: tikfout
Joss is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-02-08, 19:57   #18
Actief Lid

Noelle's avatar

Nationaliteit:
Dank je voor je reactie Joss, maar ik vind zo'n oproep van pension Rianka best normaal. Volgens mij gebeurt het inderdaad wel meer dat je ergens op een soort werk vakantie kunt. (Paar dagen klussen en ondertussen ook een beetje genieten van het land).

En er kunnen tal van redene te bedenken zijn waarom ze gratis hulp vragen.
Ik vond dat er wel een beetje te hard geoordeeld wordt. Conclusie's getrokken worden zonder enige kennis van achtergrond.

Ik persoonlijk ben geen voorstander van een felle reactie zoals teruggegeven werd door Pension Rianka, maar kan me de frustratie's wel voorstellen.
Leek er toch even op alsof hij in een "kwaad" daglicht werdt gezet.
Ach alleen moet je daar gewoon boven staan.

En het feit dat ze geemigreerd zeggen te zijn, en vervolgens in Nederland zitten en niet weten wanneer ze wel en niet naar Tsjechië gaan kan ook van alles betekenen. Misschien wel omstandigheden die ze daartoe hebben gedwongen? Ik weet het niet, ken hun leven niet, dus probeer er niet over te oordelen. Heb alleen een grote fantasie dus kan me er vanalles bij voorstellen
Noelle is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-02-08, 19:59   #19
Lid

Nationaliteit:
beste jos,achteraf heb ik spijt dat ik de advertentie gezet heb,zoals ik al zei kwam het als een tip van een gast.
Gasten die geweest zijn weten hoe de vork in de steel zit.Laat me duidelijk zijn dat het niet mijn bedoeling was om van iedereen te profiteren, met het pension wil ik dit jaar een grote stap voorwaarts doen,dus voor het kampeerterein zijn weinig financiele middelen (voor het pension trouwens ook),omdat we toch de nodige reserves moeten behouden.En toch wil ik de campinggasten een voldoende kwalitatieve plaats kunnen aanbieden, en wat is er tegen als mensen hand en span diensten verrichten, en als ik erom vraag!!!!!
Dit alles is niet goed voor de naam van mijn pension op dit forum,klein voorbeeldje er wordt gezegd dat men hulp kan krijgen voor 50 kronen,ik vraag hem waar die zijn, geen antwoord.
Maak nu elke dag mee dat de tsjechen het grote geld ruiken en dat het niet makkelijk is om als buitenstaander binnen te dringen in de tsjechische wereld
Oud 24-02-08, 20:07   #20
Actief Lid

Joss's avatar

Nationaliteit:
Ik denk niet dat je spijt moet hebben van het feit dat je advertentie geplaatst hebt er komt misschien toch hulp uit voort.
Ik denk dat als je anders had gereageerd op de kritiek, door b.v. bovenstaande uitleg te geven dit al heel veel kou uit de lucht zou hebben genomen.
Mij zul je niet zien komen klussen in juni (andere maanden ook niet hoor), al betaal je een wereldsalaris.
Ik heb dan namelijk vakantie

Groetjes,

Jos

Laatst aangepast door Joss; 25-02-08 om 07:04.
Joss is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels