![]() |
|
|
#2 |
|
Super Lid
|
Dan zullen er flink wat verblijfsvergunningen minder worden uitgegeven. Of het examen moet niet te moeilijk zijn, maar dat zal wel moeilijk gaan, want het is een moeilijke taal. Een lastige opgave dus.
( Dit kan ik nog niet in het Tsjechisch vertalen ) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Geroyeerd Lid
|
Dit zal Tsjechië een stuk minder interessant maken voor emigranten, die de schoonheid van het land zo appricieerde dat ze zouden besluiten er heen te vertrekken.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Correctie: dit gaat alleen om "trvaly pobyt" (vergunning voor 10 jaar), niet voor de dlouhodoby pobyt (voor 1 jaar), die de meeste buitenlanders hebben als ze voor een tijdje in Tsjechie zijn. Je krijgt recht op een trvaly pobyt als je 5 jaar een dlouhodoby pobyt hebt gehad, getrouwd bent met een Tsjech(ische) enz. De test wordt overigens niet moeilijk, grammatica zal er nauwelijks aan de orde komen. Het gaat vooral om een basis aan communicatieve vaardigheden in het Tsjechisch. Dat las ik vandaag op www.idnes.cz.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Dus gewoon zorgen dat je VOOR 2009 dat papiertje in handen hebt.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
hiep hoi,scheelt weer, wij gaan dus 7 maart het papiertje halen....
Ben dus ook bezig met de taal, maar ik denk net zoals jan zegt, er dan minder vergunningen worden uitgegeven vooral ivm die taal. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Super Lid
|
ja, misschien geld het alleen maar voor mensen van buiten de eu. in nederland geld die toets toch ook niet voor iedereen.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
Wat ik mij afvraag:
Kan men met een 1 jarige verblijfsvergunning dan ook een huis kopen in Tsjechië? |
|
|
|