het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 31-12-07, 09:03   #11
Lid

ludo's avatar

Hallo,
Medical-center in Harrachov is een privat arts, was mij ook verteld in het pension waar we verbleven. We konden ook 15 km. verderop naar Tanvald naar het ziekenhuis, en dat zou gratis zijn geweest, maar ik dacht laat er even naar kijken, niks aan de hand, iedereen tevreden.
Ja, je moet er inderdaad NIET met schoenen binnenlopen, maar er staan slippers die je kunt gebruiken, en ze waren tegen ons wel vriendelijk, het is er erg netjes binnen en modern.
Hebben we ook weer eens meegemaakt.
Grt ludo
ludo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-01-08, 21:18   #12
Nieuw Lid

Paulien1978's avatar

Nationaliteit:
De eerste keer dat wij op wintersport gingen nu zo'n 7 jaar geleden, brak mijn moeder haar been. Ook vervoerd naar het medical centre in Harrachov en inderdaad contant betalen, gelukkig goed verzekerd dus alles terug gekregen. Achteraf bleek trouwens dat het ritje op de sneeuwscooter van toch zeker 100 meter 2 x zo duur was als de ambulance en de rest. Daar aangekoemen moesten we eerst erg lachen om het personeel, alsof ze zo uit een hele slechte jaren 70 film waren gestapt. Zusters met veel te korte doorschijnende witte jurkjes en witte kniekousen. Been bleek gebroken en gips omheen gekomen er werd gezegd dat het w.s. geopereerd moest worden, maar dat kon ook in NL we zouden de volgende dag vertrekken. Volgende dag voor vertrek nog een anti-trombose spuit gehaald.
In NL stonden ze in het ziekenhuis verbaasd van het materiaal dat in Tsjechie gebruikt werd, zo modern, dat werd hier niet gebruikt, te kostbaar. Volgens de artsen in NL hoefde er niet geopereerd te worden, helaas bleek vele maanden later dat ze beter wel hadden kunnen opereren en heeft mijn moeder er nog lang last van gehad.
Kortom je betaalt er wel een hoop geld voor, wat je als het goed is weer terug krijgt, maar ze hebben wel verstand van zaken. (tenminste in het geval van mijn moeder)
Paulien1978 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-02-08, 17:53   #13
Nieuw Lid

Ineke's avatar

Wij zijn net terug uit Harrachov. Mijn man was gevallen met skieen en had last van zijn pols. We dachten niet dat er iets gebroken was, dus een rekverbandje gekocht bij de apotheek, 33 kronen. De volgende dag had hij er toch nog wel veel last van dus naar het Medical centre toe. Er werden gelijk foto`s gemaakt en het was toch gebroken. Het moest ook nog gezet worden. Verdoving dus, toen gips erom heen. Daarna weer twee foto`s en 2 doosjes met Ibuproven. Wij schrokken ons kapot van de rekening en ik heb voor het eerst mijn visa kaart moeten gebruiken. De rekening was: 22850,00 kronen. De foto's alleen ( 5 stuks) kosten 12500,00 en de Ibuproven rekende ze 350 kronen voor. We hadden vandaag voor controle foto`s moeten komen maar zijn gisteren maar naar huis gegaan. Nog zo`n rekening, daar hadden we geen zin in. Hier in nederland vonden ze de foto`s wel abnormaal duur. De breuk was wel heel netjes gezet. Mocht er ooit weer zoiets met ons gebeuren in Tsjechië dan rijden we wel naar een ziekenhuis of naar Nederland. We voelen ons best wel een beetje opgelicht.
Ineke is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-02-08, 17:59   #14
VIP Lid

Nationaliteit:
Tja, dat kan ik me voorstellen dat jullie schrokken van die prijs. Het is totaal toch ruim €900,00 en dat lijkt me, zeker voor Tsjechië, aan de hoge kant. Hebben jullie je klacht ook kenbaar gemaakt?
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-02-08, 21:50   #15
Nieuw Lid

Ineke's avatar

We waren een beetje overdonderd en realiseerde ons later pas dat het om 900,00 euro ging. Vandaar dat we eerder dan gepland naar huis zijn gegaan.
Ineke is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-02-08, 16:46   #16
Actief Lid

Skifanaat's avatar

Nationaliteit:
Ik ben 2 weken geleden in Harrachov van achteren aangereden door een snowboarder. Ik ben toen onderuit gegaan en 100 meter verderop met vole vaart met mijn rug tegen een hek tot stilstand gekomen.
Veel pijn en de dag erop kon ik niet uit bed komen. Toch maar naar het Medical centre in Harrachov gegaan en daar werden foto's gemaakt waarop ze dachten te zien dat er een scheurtje in mn heup zat. Toen moest ik naar Tanvald om daar in het ziekenhuis een echo te laten maken. Bleek gelukkig niets gebroken te zijn alleen zwaar gekneusd. Had een blauwe plek van onder aan mijn bil tot halverwege mijn rug. Toen heb ik nog een spuit gekregen tegen de pijn en wat poedertjes tegen de pijn. Rekening 750 euro.
Geen wonder dat de arts daar in een dikke Audi rijdt. Maar goed, het wordt allemaal netjes terugbetaald. Maar de creditcard moest er ook wel even aan te pas komen.

Eric
Skifanaat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-02-08, 20:53   #17
VIP Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
Zorg dat je je europees erkend verzekerings bewijs bij je hebt!!!!!!
Op vertoon van dit bijwijs heb je gratis recht op medische verzorging. Er kan sprake zijn van een kleine persoonlijke bijdrage. Als deze kaart niet geaccepteerd wordt zit je hoogstwaarschijnlijk in een prive kliniek waar vragen vrij staat.
Ik ben erg benieuwd hoe de nederlandse verzekeringen reageren op een nota van zo'n prive kliniek!

(NB, mijn ervaring met dit europees erkend verzekeringsbewijs: twee jaar gelden kreeg mijn tsjchische echtgenote in italie een ongeval. Op vertoon van dit bewijs werden alle noodzakekijke acties ondernomen en hoefden we niets te betalen. (De service ging zelfs nog verder, de italiaanse "intaker" bleek zelfs tsjechisch te spreken, vreemde talen waren zijn hobby)
semabyt is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-02-08, 22:45   #18
Actief Lid

Skifanaat's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
semabyt schreef:
Bericht bekijken
Zorg dat je je europees erkend verzekerings bewijs bij je hebt!!!!!!
Op vertoon van dit bijwijs heb je gratis recht op medische verzorging. Er kan sprake zijn van een kleine persoonlijke bijdrage. Als deze kaart niet geaccepteerd wordt zit je hoogstwaarschijnlijk in een prive kliniek waar vragen vrij staat.
Ik ben erg benieuwd hoe de nederlandse verzekeringen reageren op een nota van zo'n prive kliniek!

(NB, mijn ervaring met dit europees erkend verzekeringsbewijs: twee jaar gelden kreeg mijn tsjchische echtgenote in italie een ongeval. Op vertoon van dit bewijs werden alle noodzakekijke acties ondernomen en hoefden we niets te betalen. (De service ging zelfs nog verder, de italiaanse "intaker" bleek zelfs tsjechisch te spreken, vreemde talen waren zijn hobby)

Dat europees verzekeringsbewijs hadden we bij ons. Maar de kliniek in Harrachov is inderdaad prive en dan kun je gewoon betalen. Mijn zorgverzekeraar heeft overigens al te kennen gegeven deze rekening volledig te zullen vergoeden.
Skifanaat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-02-08, 23:33   #19
Geroyeerd Lid

Om het iedereen verder makkelijk te http://www.ehic.nl/web/default.aspx maken.
Anke& is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-02-08, 00:39   #20
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Stel: Je bent iemand, zoals mijn broer Dirk. ( Zie de foto hiernaast ).
En stel: je hebt geen creditcard, of voldoende geld op de bank, om dit soort bedragen te kunnen pinnen.... Wat zou er dan gebeuren?..
Het is natuurlijk wel een rekening " achteraf "!!!..( van tevoren vertellen ze je niks, natuurlijk )
Kunnen ze dan die rekening niet gewoon beter naar jouw zorgverzekeraar/ reisverzekeraar sturen?. Of vallen ze dan echt door de mand, qua prijzen?..

Char.

Onderwerp-opties

Berichtregels