|
|
#101 |
|
Forum Freak
|
Ik ben benieuwd Moesti, maar ik kan me er al een heel klein beetje bij voorstellen!!
|
|
|
#102 |
|
VIP Lid
|
de burcht is erg mooi. ook erg mooi is de petrin toren heb je mooi uitzicht over de stad. ga ook een dagje de stad uit als dat kan
|
|
|
|
#103 |
|
Super Lid
|
Het blijft 'n grapjas he, die anoek.
|
|
|
|
#104 |
|
Actief Lid
|
wel Corrie, hier dan mijn verhaal...
Begin december lln. verbleef ik in het A plus hostel in Praag. Ik heb daar op doorreis al meerdere keren gelogeerd en vind de prijs/kwaliteit daar altijd zeer behoorlijk. Van overnachten in een meer- persoonskamer maak ik geen probleem. Een goede sfeer berust trouwens op wederzijds respect en vertrouwen van kamergenoten. Om de kamergenoten niet te storen bij hun slaap, besloot ik om op de vooravond van mijnvertrek mijn rugzak te gaan klaarmaken in het aangrenzend keukentje. Het gereed maken van mijn rugzak verliep in een minimum van tijd. En toen gebeurde het ! Plots stapte er een kwieke gelaarsde jongedame binnen die regelrecht ging aankloppen op twee deuren die een rechtstreekse toegang verleenden. tot de plaats. Ze wervelt enkele keren weer naar buiten - komt weer binnen en doet erg zenuwachtig en druk (Afleidingsmanoeuvers kan je dat -achteraf beschouwd - noemen...) Ze zucht, doet alsof ze in een hopeloze situatie verkeert en vraagt me in het Tsjechisch of ik haar vrienden daar binnen ...werkelijk niet gezien had ..? In mijn allerbeste Tsjechisch verzekerde ik haar dat er in die kamers niemand logeerde ! (Maar dat had ik achteraf bekeken ook maar beter gezwegen. Zij wou namelijk zekerheid om niet verrast te worden bij het ondernemen van een diefstal) Het meisje bleef maar opnieuw vragen alsof ze daar echt zeker wou van zijn en ging toen nog meerdere aankloppen. Tenslotte liet ze zich neervallen op een stoel aan de tafel waarop ik nog mijn grote - (openstaande) - fototas had staan..In deze tas had ik mijn reisdokumenten en de meeste kostbaarheden gestopt tijdens het maken van de rugzak. Ik was van plan om deze naar mijn kamer te brengen en de fototas met de kostbaarheden mee te nemen naar de douche... Het meisje duikt onverwachts in haar grote boodschappentas en haalt er tot mijn verbazing een nieuwe bustenhouder uit, waaraan het prijskaartje nog hangt. Ja, ik herkende dat modelletje wel ; eentje uit het gamma van H&M van 299 Kr, waar je op reklameborden en in de metro niet naast kon kijken.. Bij mezelf dacht ik : dwaas mens, wie hoeft er nu te weten wèlk ondergoed jij aantrekt ! Ik ken je niet eens en het interesseert me niet ! (Dat was zonder dat ik het nog steeds beseft, haar zoveelste afleidingsmanoeuwer en een poging om vertrouwen wekken. Vanop de stoel zat ze nu wat dichter in de buurt van de nog openstaande fototas, waarvan zij de inhoud met voorbedachten rade goed kon inspecteren.) Ik wou liefst zo vlug mogelijk mét rugzak én tas uit die keuken verdwijnen. Maar de eigenaardige bezoekster slaakte plots kreten van helse pijnaanvallen. Prachtig theatraal staaltje !!! Ze schreeuwde dat ze bloedingen kreeg en bedelde me met een haast heilig gezicht dringend om maandverband. Ze maakte een scène van het allerergste en dommer kon het niet : ik dook in het zijtasje van mijn rugzak en bezorgde haar het gevraagde maandverband. Mijn intuitie kwam toen op de proppen , ook de drang om de inhoud van de geopende fototas direct te controleren. want ik meende een schijnbeweging gezien te hebben terwijl ik voor haar het maandverband uit mijn rugzak haalde . Al roepende "toalet" ritste de zigeunerin onmiddellijk het keukenje uit. Nog vooraleer ik kon vaststellen dat er een briefje van 1000 Kr uit mijn toch stategisch verstopte geldbeugel verdwenen was, was ook die vrouw al lang spoorloos ! Dat ze dus niet naar het toalet gelopen was om daar op mij te wachten was duidelijk..(valse piste in het achtervolgen...) Moraal van het verhaal, lieve dames: Verwijs onbekenden die je met allerhande drukte aanklampen of met foefkes naar maandeverbanden vragen maar beter naar de hotelreceptie of een apotheek .. en vergeet niet dat mensen met lange vingers vaak meer psychologisch doorzicht hebben dan de hulpvaardige brave mensen die ze er proberen op te leggen... Alles bij elkaar mag ik nog héél blij zijn dat ze er niet met de volle tas en alle papieren van onder is gegaan... . Bericht 23-02-08 om 13:42 aangepast door moesti. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Super Lid
|
Heel vervelend verhaal Moesti.Ik kan daar altijd zo kwaad om worden, mensen die de boel besodemieteren en al helemaal als ze inspelen op je behulpzaamheid.
Pas nog 'n verhaal gehoord van 'n maat van ons in Barcelona, jammer genoeg kun je ze overal tegenkomen.
|
|
|
|
#106 |
|
Forum Freak
|
Zo Moesti, dat is niet niks!!!
Daar wordt je toch echt pislink van zeg!! Gelukkig dat jij nog argwanend genoeg was dat ze niet al je spullen heeft meegenomen. Maar dat je zo in de maling wordt genomen, ik kan me voorstellen dat je dan in alle staten bent!!
|
|
|
#108 |
|
Actief Lid
|
Wat moet je zien, als je naar Praag gaat.
Ha die vakantiegangers/sters,
Als je naar Praag gaat, moet je zeker naar de Astronomische klok gaan. MAAR PAS OP VOOR ZAKKENROLLERS. Veel plezier, zelf ga ik samen met mijn verloofde en schoonmoeder op 2 juli 2008 naar Praag. Geniet er van een maak er een te dag van.Van, Patrick Kroon uit Waalwijk.
|
|
|
|
#109 |
|
VIP Lid
|
ja die klok is erg mooi, je vind het vlakbij het oude plein. ga ook zeker kijken in de joodse wijk. daar lijkt het soms of de tijd heeft stilgestaan.
|
|
|
|
#110 |
|
Actief Lid
|
Praag in 2 dagen wat MOET ik gezien hebben?
Wij gaan aankomende zomervakantie waarschijnlijk 2 dagen naar Praag. Het is de bedoeling met de trein van TRutnov naar Praag te reizen omdat mijn kleine vriendje van 6 zograag met de trein wil in tsjechie. Dan willen we daar 1 nachtje overnachten en dan aan het einde van de dag weer terug.
Nu weet ik dat er al veel over praag geschreven staat. Ik zou graag van mensen met ervaringen willen weten: wat ik GEZIEN MOET hebben in Praag? en wat dan ook nog leuk blijft voor een jongetje van 6 jaar. en heeft iemand een overnachtingstip het liefste midden in praag lijkt me wel zo leuk voor die ene nacht. en heeft iemand een tip om dan 's avond ergens bijzonder of erg goed te eten?? wat een vragen he? Maar ik ga graag goed voor bereid weg en heb een man die eigenlijk NIET naar praag wil Dus als ik het nu niet doe word het waarschijnlijk nooit meer wat Laat de tips maar komen........................... ![]() |
|
|
|
|
|