|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#133 |
|
Het is al jaren geleden.
We staan op een Tsjechische camping. Zo in de avond haal ik een lekker tappie uit de kroeg op de camping. Dan zit ik op mijn stoeltje en mijmer over de dag achter me en bekijk met een glimlach de activiteiten op de camping. De camping is rustig. De avond is warm en zwoel van de nacht die komen gaat. Het begint te schemeren en er komt nog een auto met caravan aan, die gaat zich rustig ergens te installeren. Ik loop naar de kroeg en haal nog een tappie. Finito zegt de baas en ik zeg oke, het glas zet ik morgen wel bij je neer. De kroeg gaat dicht en ik neem plaats op mijn stoeltje en bekijk het veld. Loom, heerlijk loom. De "nieuwe nederlander" zie ik naar de kroeg lopen, ik hoor een vloek. Tja de tent is net dicht. Hij loopt langs me heen en ik vraag of hij een biertje wil. Nou graag. Ik pak een halve liter voor hem. We proosten en raken aan de praat over alles en nog wat. We drinken lekkere biertjes in de donkere warme nacht. Laat duiken we het bed in. Het was heel gezellig om zo te kletsen met een volstrekt onbekend iemand. De volgende dag is de caravan alweer verdwenen. Tevreden denk ik terug aan die warme avond. |
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Actief Lid
|
Heerlijk Kukel, zo een lome lekkere avond en kletsen met vreemden. Dat is zo heerlijk aan vakantie. Niets moet en alles mag.
Groetjes Gerda
|
|