|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Generator/aggregaat: voldoende vermogen?
Wij kunnen een agregaat/generator overnemen, benzinemotor, 500 watt. Is de capaciteit voldoende om in tijden van nood, hierop over te schakelen, om b.v. vriezer, koelkasten, minimale verlichting en het electrische gedeelte van onze verwarming te bedienen? De verwarming bestaat uit 2 combiketels(kolen,hout), maar pompen en bedieningspaneel worden natuurlijk elektrisch bediend.
Ik heb er het archief al op nageslagen,maar hier wordt heel weinig over capaciteit gesproken. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Geroyeerd Lid
|
Cees dit is eenvoudig te controleren door te kijken op het informatieetiket (meestal achterop het apparaat) kom je na samenvoeging boven de 500 W dat is de agregaat te licht.
bovendien vergt een benzine aggregaat nogal wat onderhoud. Het is maar dat je het weet. Bericht 18-02-08 om 21:44 aangepast door Anke&. Reden: Tip van Rijk |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Moderator
|
Reken maar, dat dat doosje bij de belasting van 500 W begint te stotteren. Kolen/hout verwarming heeft dringend pompcirculatie nodig bij stroomuitval, CV = max 150 W in een gemiddeld huis en heeft altijd voorrang.
2 - 3 spaarlampen van 20 W en een klein vriezertje en de koek is zeker op. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Ik weet natuurlijk niet wat je voor die generator moet betalen maar het is misschien wel interessant om deze site eens te bekijken:
www.solaronline.nl |
|
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
Henk, weet je dat zeker? 500 Watt----Moet dat geen 5000 zijn?
Char. __________________________________________________ ___ Char. ...ook onvermogend... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nieuw Lid
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
|
special offer by MAKRO deze week: een viertakt(!) agregaat met een uitgaand vermogen van 2000 Watt voor ongeveer 4700 czk.
Een agregaat(je) van 500 watt is erg licht! De meeste goedkope agregaten zijn tweetakt met een vermogen van 100 Watt, in NL volop te koop voor ongeveer honderd euro. Wil je zekerheid ga dan voor een viertakt! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
Wij hebben hier in Zaltbommel eenn paar maanden geleden een stroomstroing gehad van 2 dagen. We hadden samen met de buurman een agregaat van 2000 Watt. Ider dus 1000 Watt
Wat was maar net voldoende voor de noodzakelijkste dingen. Ons waterbed bijv. moest afgewisseld wordenmet de diepvries. Samen ging al niet als je ook nog hier en daar een lampje en de koelkast aan had staan. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
Hallo Mensen, allemaal hartelijk dank voor de tips, ik ben weer heel wat wijzer geworden en heb besloten de generator niet te kopen.
Ik weet wat ik moet weten en ga naar een sterkere generator uitkijken. |
|
|
|
|
|