![]() |
|
|
#21 |
|
Nieuw Lid
|
Staat Praag al bij Dresden (en daarna) aangegeven? Ik wil deze route dit jaar voor het eerst proberen, Google maps geeft dit als snelste route aan.
Normaal ging ik altijd via het zuiden, langs Nurnberg en Pilzen, Tomtom (is waarschijnlijk gedateerd) geeft dat ook aan als snelste route,maar is uur langer dan via Dresden. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Super Lid
|
Ligt er natuurlijk ook aan waar je moet zijn.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Actief Lid
|
Normaal gesproken rijdt bijlsma altijd vanuit Nieuwegein over arnhem, dortmund, kassel, erfuhrt, chemnitz, en bij marienberg de grens over en via chomutov naar praha (a12, a3, a2, a44, a7, a4, 7).
Das goed voor een kleine 9 uurtjes rijden inclusief tanken en het uitzicht is nog leuk ook. Af en toe van snelweg wisselen en heir en daar wat heuveltjes, zodat het niet saai wordt. Afgelopen weekend besloot ik mijn Garmin GPS het werk te laten doen, en die stuurde me vanuit nieuwegein via geldermalsen, tiel, nijmegen, venlo, duisburg, bonn, frankfurt am main, wurzburg, nurnberg, plzen, naar praha (a2, a15, a73, a40, a3, a6, d5). Hoewel het verdraaide saai was op dat erg lange stuk van de a3, was de rijtijd maar 7.5 uur inclusief tanken. Als ik vanuit groningen rij, dan is het vrij simpel, de weg is door anderen al meerdere malen beschreven. Ik hoop dat iemand er wat aan heeft :-) |
|
|
|