|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Waarom ga jij naar Tsjechië?
Iedereen heeft zijn eigen redenen om naar Tsjechië te gaan, maar wat is het dat jou het meest daarheen trekt om op vakantie te gaan?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Re: Waarom ga jij naar Tsjechië?
Ten eerste kom ik 2x keer per jaar in Praag zomer en winter vakantie.
Verder vindt ik het een schitterend land qua natuur. Het land biedt eigenlijk alles voor een perfecte vakantie zon, water, bergen, enz enz. Verder ligt de prijs kwaliteit verhouding op een dusdanig peil, dat je daar nog voordelig op vakantie kan gaan met een prima verzorging. Het eten en drinken is daar van goede kwaliteit. Ik kijk alweer uit naar de Kerst in Tsjechie. Sneeuw of geen sneeuw in die periode interesseert me niet zal me evengoed wel prima vermaken. Praag staat zeer zeker weer hoog op de lijst, maar hangt wel van de condities van de wegen af of we 30 december in Praag zijn. Hoop het wel want dat is namelijk onze trouwdag. En ja hoor waar zijn we getrouwd in Praag. Werkelijk super. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
Wat ik misschien wel het allerbelangrijkste vind is dat ik me thuisvoel in Tsjechie (en ik ben geen Tsjechische...) maar elke keer als ik de grens over ga en daarna "mijn" dorpje binnenrijd is het net of ik thuis kom, heerlijk! Eigenlijk zijn verder de meeste keuzes ook wel van toepassing. Ik ga 2 keer per jaar skien, heb er vrienden wonen, geniet eigenlijk van alles dat het land biedt qua natuur en cultuur. Wanneer je er ook bent, elk seizoen heeft zijn eigen charme. Ik kijk nu al weer uit naar de herfstochtenden bij het Skalkameer. Hersftzon, ijs op het gras en damp die opstijgt van het meer, prachtig!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
|
heb in pardubice redelijk vrienden wonen,alsook in prelouc... . en zoals marianne het zo mooi beschrijft... het is als thuiskomen..... elke keer als ik van die trein stap...dat ik de eerste beste taxi neem naar men beste kameraad zen woonst... komt er een spontane 'eindelijk' uit men mond.... een gevoel van thuiskomen....(:maar ik ben even gelukkig als ik terug in men eigen stadje oostende ben hoor,zou het ook niet kunnen missen).... .
en traditioneel dat ik aankom:verwelkomst door men beste kameraad,zen ouders,zus enz... dan tesamen een budvar gaan drinken in het cafe rechtover hun woonst(ze wonen in de potravinarska skola in pce) en komen er enkele leerkrachten langs,enkele naaste vrienden.... dan richting hostel,bagage afzetten,vlug een douchke en klaar voor onze eerste zware ('chlastat')nacht ) en de volgende dag..... weer helemaal de stad doorkruisen,om te zien dat er geen nieuwigheden zijn,nieuwe pubs?,welke hospodas er weer gesloten zijn....en dinsdag 26 october vertrek ik voor de 10de x richting pce(en dit jaar reeds de 4x) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
Ik sluit me volledig aan bij Marianne.
Ga ook een paar keer per jaar naar Tsjechie, voel mij er heel erg thuis als ik naar mijn nog niet afgemaakte boerderij kom. Groetjes Sylvia |
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
ik ga voor de natuur, mensen, cultuur, praag en dat mede mogelijk gemaakt door de prijzen. En krijg ik steeds meer zakelijk contact, dus dat gaat de goeie kant op
![]() rene |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lid
|
Ook ik ga vooral gewoon lekker "naar huis". Heb er familie en vrienden wonen, waarmee je daar prima de natuur kan verkennen, lekker eten, winkelen, stappen...;vanalles eigenlijk. Heb er alweer zin in. Nog 2 weekjes...
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
Gewoon huis, familie, vrienden en heel mooie natuur!
![]() |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
voor ons geld de cultuur en natuur, de wintersport en daarnaast is het leuk dat het goedkoop is. Maar ook de rust die er heerst vind ik erg belangrijk en prettig. dus eigenlijk te veel redenen om op te noemen en in elke keus zit wel iets wat ons aanspreekt.
![]() |
|
|
|