het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 18-02-08, 13:25   #11
Super Lid

Maria's avatar

Misschien is de vader er niet (meer)?
ik vind het wel heel wat om kinderen uit hun vertrouwde omgeving weg te halen, een relatie heeft natuurlijk geen garantie tot slagen. Ook al mis je elkaar nu heel erg vanwege de afstand, elke dag 'op elkaars lip' zitten kan heel anders uitpakken, zeker gecombineerd met (andermans) kinderen, die ook aandacht nodig hebben en verdienen.
Ik zou dus zeggen: vertrek daarnaartoe, kijk hoe het uitpakt, naar NL gaan kan ook nog als de relatie zich bewezen heeft.
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-02-08, 14:05   #12
Actief Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Helemaal mee eens Maria! Als jij (Karel) naar hier komt en het pakt niet goed uit, kun je terug. Kinderen op die leeftijd verkassen met een kans dat het niet werkt en ze weer terug moeten is niet echt verantwoord.

Gewoon doen! Soms moet je niet teveel nadenken, niet teveel wikken en wegen. Als we alles op voorhand zouden weten, zou niemand meer een belissing durven nemen.
Liesje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-02-08, 17:15   #13
Nieuw Lid

Karel1979's avatar

Nationaliteit:
Bedankt

Ahoj,

Bedankt allemaal voor jullie informatie en meningen
Ben er echt blij mee!

Ten eerste Stephanovitz,

Bedankt voor je uitgebreidde antwoord!
Ik weet inderdaad dat je geen Nederlands salaris kan verwachten in Tsjechie, en ik heb ook gezien dat Praag echt een andere wereld is.
Dat zou ook de stad van mijn keuze zijn. Of iets er heel dichtbij.
Maar goed tegenover het minder verdienen staan dan ook de goedkopere prijzen natuurlijk.

Ik spreek nog weinig Tsjechisch maar denk dat ik hiervoor een cursus ga volgen binnenkort. Ik heb ook geen haast ik hoef morgen nog niet weg maar als het zo goed blijft gaan met haar als het gaat ( en ja als je samenwoont is het anders idd) maar dan zal het er toch een keer van komen zo een beslissing.

Wat ik hier opgeef is eigenlijk vrienden, familie voornamelijk.
Zij in principe hetzelfde, maar haar kinderen hebben natuurlijk hun school ed. waar ze nu wonen.

Bastiaan, thanks misschien heb ik straks nog veel aan je en neem ik nog wel een keer contact met je op als het eenmaal zover is.

Voor de rest, nee de vader van de kinderen is niet echt meer in de picture, het is een lang verhaal waar ik jullie niet mee zal vervelen.

En ja het is ook heel wat, ik neig ook eerder erheen om naar Tsjechie te gaan dan haar hierheen te laten komen. Maar dan komt punt twee. Ze heeft zelf liever niet dat haar kinderen daar opgroeien, ze is zelf heel modern en leeft tussen ouderwetse mensen dus voor haar is het soms vrij lastig. Als je het dan zo bekijkt, als je het dan toch doet kunnen ze beter maar jong zijn.

Een punt is wel heel erg waar, een relatie is altijd een risico, voor mij minder omdat ik gewoon weer naar Nederland kan gaan, voor haar is het risico veel groter omdat ze dan met kids hier zit als het mis mocht gaan. Dus dit vind ik wel een heel sterk punt!

In ieder geval bedankt voor alle berichtjes, very appreciated

Stephan als je het goed vind zou ik wel een keer met je in contact willen komen. Ik denk dat je me een hoop kunt vertellen hierover!

Ciao,

Karel
Karel1979 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-02-08, 17:20   #14
Super Lid

Maria's avatar

Leuke reactie Karel, succes met het nemen van een beslissing!
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-02-08, 20:47   #15
Nieuw Lid

Karel1979's avatar

Nationaliteit:
thanks Maria, maar wat je zegt is waar!
we kunnen altijd nog naar NL als de relatie zich heeft bewezen

soms is het goed de nuchtere mening van een ander te horen
Oud 18-02-08, 23:38   #16
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Heel veel geluk met welke beslissing het ook wordt Karel!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-02-08, 08:31   #17
Nieuw Lid

Karel1979's avatar

Nationaliteit:
Beslissing

Goedemorgen allemaal,
Misschien vinden jullie het wel leuk om te weten dat we een beslissing hebben genomen.
We hebben geluisterd naar de argumenten op dit forum en besloten het te proberen in Tsjechie.
Zoals ik al zei wil mijn vriendin daar graag weg, maar om de kids maar 1x te belasten met zo een grote verandering hebben we besloten te kijken
Hoe het gaat. Samen een flat te kopen of huren aldaar en wellicht na een jaar of misschien twee de overstap te maken naar danwel Nederland danwel Engeland.
(Haar vader woont in Engeland). Het zal niet van vandaag op morgen zijn, maar zal best nog wat voet in aarde hebben.
Zelf wil ik genoeg geld achter de hand hebben voor eventuele zaken die kunnen gaan spelen. Ik wil het wel goed aanpakken allemaal en met een goed gevoel afreizen naar haar toe.
We hebben goede gesprekken gehad en ze is het er ook mee eens
Dus diegene die mij op termijn een beetje kunnen ondersteunen met belangrijke zaken om dit te regelen, alle hulp is mooi meegenomen
Nu snel een Tsjechische cursus in NL zoeken
Ik heb er zin an!
Groetjes,
Karel
Oud 20-02-08, 08:50   #18
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Karel1979 schreef:
Bericht bekijken
...Nu snel een Tsjechische cursus in NL zoeken....
Karel, ik denk dat jullie een verstandige keuze gemaakt hebben en ik wens jullie dan ook heel veel geluk.

Hier een overzicht van allerlei cursussen. Bij de sublinks worden ook nog andere cursussen genoemd.

Groetjes

Jeanne
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-02-08, 09:27   #19
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Karel heel fijn dat jullie het er over eens zijn en 'n weloverwogen besluit hebt kunnen nemen.Ik wens jullie dan ook heel erg veel geluk.
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-02-08, 10:03   #20
Actief Lid

Noelle's avatar

Nationaliteit:
Goh, spannend hoor.
Heel veel succes en veel geluk in Tsjechië.
Noelle is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels