![]() |
|
|
#441 |
|
Nieuw Lid
|
Wij zijn afgelopen week in Rokytnice geweest. We verbleven in Jizera Cottage; een aanrader!
We hebben ondanks het warme weer (op zich heerlijk natuurlijk met die zon!) elke dag kunnen skiën. Op Studenov waren de lager gelegen pistes open, deze worden met kunstsneeuw op orde gehouden, voornamelijk ook voor de skischolen. Van de hoge pistes werd geen werk gemaakt, wat wij erg jammer vonden. Op de eerste dag zijn we wel omhoog gegaan, even heerlijk in de zon gezeten, maar de sneeuw was te drassig en ook veel groene plekken. Later in de week gingen inderdaad de liften naar boven dicht. De rest van de week zijn we vervolgens gaan skiën in Paseky. Een heel leuk gebiedje vlakbij Rokytnice, waar de rode pistes erg goed werden onderhouden en ook een leuke blauwe (nr 7). 's Ochtends was het hier prima skiën, maar in de middag werd de sneeuw wel snel erg zacht door het warme weer. Skies hadden we gehuurd bij Classic in Rokytnice, prima bevallen. Al met al is het ons meegevallen, we waren niet erg positief door de weersvoorspellingen en éénmaal ter plaatse waren we erg blij dat er genoeg pistes open waren en hebben we heerlijk kunnen genieten van een zonnige vakantie en genoeg skiplezier! ![]() |
|
|
|
|
|
#444 |
|
Lid
|
er zijn geen grenzen meer die zijn weg, wij rijden over gorlitz de 13 op naar frydlant richting liberec de 14 naar RNJ maar volgens mij kun er nog veel meer over vinden zoeken rechts boven en als je meer wilt weten hoor ik het wel![]() Laatst aangepast door notarisappel; 18-02-08 om 11:10. Reden: foutje |
|
|
|
|
|
#445 |
|
Nieuw Lid
|
Wij zijn via Zittau gereden, dat betekent 2 minuten Polen. Er waren inderdaad geen grenscontroles.
Volgende keer maar eens bij Görlitz over de grens en dan langs Jelenia Gora, denk dat dat nog wat vlotter rijdt, langer snelweg. |
|
|
|
|
|
#446 |
|
Nieuw Lid
|
wij zijn vorig jaar ook bij Gorlitz de grens overgegaan, alleen toen was dat een wachttijd van ca. 1,5 uur !! en toen via Jelenia Gora richting Harrachov, rijd lekker door.
Als grensovergang naar polen geen wachttijd meer heeft gaat het super! |
|
|
|
|
|
#449 |
|
Super Lid
|
Nou, ik kijk ook op de diverse sites, het wordt warm en geen sneeuw. Boek meenemen dus!
|
|
|
|