het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 04-02-08, 07:14   #31
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
De opmerkingen en vragen over De Graaf Vastgoed heb ik naar het Archief verplaatst. Over zijn ervaringen met deze makelaar heeft henkgrol inmiddels een apart topic geopend:
http://www.tsjechie.net/board/f78/de...oed-17770.html
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-02-08, 18:33   #32
Nieuw Lid

kopenmaar's avatar

Nationaliteit:
Ik wordt steeds wijzer, vanuit mijn stoel voor de monitor, na het lezen van de reacties en de eerdere ervaringen van anderen. Met meer aandrang nu vraag ik makelaars om aanvullende info bij een paar objecten uit hun aanbod. Maar het merendeel reageert niet of niet voldoende. De tips van "zelf er naar toe en er op af" neem ik serieus. Andere aangeboden tips zal ik nog opvragen. Ik ben van plan in de voorjaarsvakantie, eind februari (ja, ik werk bij het onderwijs) met mijn zoon ( hij spreekt vloeiend Engels en mijn Duits is heel behoorlijk) naar Tsjechie te gaan. Te snel? Nou ja, als je wat wilt dan ....... Op jacht dus. Voor die tijd zal ik mij nog een paar maal melden hier. Maar met wat vooraf geselecteerde huizen op zak vind ik de reis net iets serieuzer. Deze week ga ik nog na of de financien oke zijn. En dan voor weinig geld die droomvilla, zonder achterstallig onderhoud op een groot perceel met schitterend
uitzicht uitzoeken. Ik ben niet echt naief hoor!
Hans (Kopenmaar)
kopenmaar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-02-08, 18:43   #33
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Hallo Hans,

off topic:
Ik heb dus deze week vakantie (ook onderwijs maar dan in carnavalsand )

On topic:
Ik neem je heel serieus maar je noemt een aantal dingen die naar mijn ervaring niet echt samen gaan.
Goedkoop en geen achterstallig onderhoud en een groot perceel en een schiterend uitzicht ben ik nog niet in deze combinatie tegengekomen.

Wij gaan dit ook organiseren nu maar zien hiertoe alleen maar mogelijkheden door iets nieuws neer te gaan zetten. Of de term goedkoop dan nog van toepassing is in jou definitie weet ik niet maar waag ik te betwijfelen als ik alles goed gelezen heb van je.

Ik ben benieuwd, hou ons maar op de hoogte.
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-02-08, 19:01   #34
Lid

henkgrol's avatar

Nationaliteit:
Alles is relatief. Wat voor de één een schitterende combinatie is vindt de ander maar niets.
Ik vind persoonlijk dat wij de, voor ons, perfecte combinatie hebben gevonden.
Een kast van een landhuis voor net boven de 1.500.000 kroon, géén achterstallig onderhoud, we konden er zo in. Een heerlijk uitzicht want we staan op de top van een berg en kijken zo een dal in. Last but not least hebben we ook nog eens een stuk grond (achtertuin) van ongeveer 750 m2.
Dus Feertje22, de ideale combinatie IS er wel hoor.

Keep the faith and you will succeed!
henkgrol is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-02-08, 19:42   #35
Nieuw Lid

kopenmaar's avatar

Nationaliteit:
Tja, ......... best wel veel info over alle mogelijke objecten verzameld
(zelf objecten in Hongarije, maar daarover teveel discussie binnen het gezin) maar ook over bepaalde objecten binnen Tsjechie, bv. veel discussie in de zin van "toch geen appartement zeg, ben je gek".
Wel , wat opvalt is dat de ene makelaar (bemiddelaar) wel redelijk snel aanvullende info toestuurt en eigenlijk veel anderen maar niets laten horen. En inderdaad het is hier al vaker opgemerkt, snel vragen om geld, zelf voor basisinformatie komt ook voor. Het lijkt erop dat men bang is dat je met de info zelfstandig aan de slag gaat.
Bij een contact heb ik gevraagd of men misschien dacht dat ik met de aanvullende info soms een eigen bemiddeling voor Tsjechie wou opstarten. Gelukkig kwam de extra info na mijn reactie alsnog en heel uitgebreid. Toch wel heel goed dan weer van deze makelaar.

Veel over makelaars gelezen ook op dit forum. Interessant, daar moet ik mijn voordeel mee kunnen doen, hoop ik.Tja...... toch met bemiddeling (dus vooraf afspraken voor bezichtiging) afreizen en zelf eenmaal daar ook zonder bemiddeling op zoek? Ik weet het nog niet, misschien komen er toch nog veel reacties op mijn vragen om aanvullende info, zodat ik meer afspraken kan maken. Mijn ervaringen ter plekke zijn natuurlijk pas echt interessant voor dit forum, maar hoe reis ik nu met een goed gevoel af naar ..............? Wie geeft mij dit goede gevoel mee?
kopenmaar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-02-08, 20:23   #36
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben een panden bezichtigd en ook een perceel bekeken zonder dat daar een cent voor gevraagd werd.
Ik denk dat het heel erg afhangt met wie je in zee gaat.

In mijn beleving zou een makelaar pas een rekening moeten presenteren als je daadwerkelijk een pand via hen koopt

Daarbij is het ook nog zo dat er helaas veel nederlandse makelaars rond lopen die niet eens zelf panden in hun aanbod hebben staan maar ze zelf gewoon van andere websites plukken. Maar goed daar is al veel over geschreven op dit forum.

Ik zou (als ik nu nog een bestaand pand zou willen aanschaffen) naar CZ gaan en daar bij de makelaar zelf naar hun aanbod gaan kijken en die hele Nederlandse clan overslaan.
Wel een goede advokaat in de arm nemen daar heb je veel meer aan.
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-02-08, 12:06   #37
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
het is al niet veel anders dan in nederland bij het kopen van een huis.
bijvoorbeeld :
- staat er geen jaartal bij de CV ? dan is het een oude CV.
- geen staat van onderhoud vermeld ? dan weet je zeker dat het niet perfect is
- enz enz enz

bij het eerste huis wat wij ooit bezichtigd hebben in Tsjechie stond erbij : kozijnen : alleen schilderen.
conclusie na bezichtiging : alle 36 kozijnen moesten vervangen worden.

je ontkomt er nooit aan om eerst ter plekke polshoogte te nemen.
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-02-08, 01:50   #38
Actief Lid

moesti's avatar

Nationaliteit:
dat klopt !

Ga in elk seizoen kijken!!!
Het huisje dat boven een dorpje ligt, met het mooiste uitzicht, ligt in de winter in dikke nevelen van gele rook van het hele dorp.

laat maar horen,

Susan[

Half februari zijn we op zoektocht gegaan naar een huis en Susan heeft gelijk : de opstijgende rook kot je soms tegen ... (Hoe staat het in werkelijkheid met de CO2 uitstotingsnormen voor Tsjechië ?) zo te zien kan men in Tsjehë nog het hartje ophalen met vuurke-stook.. Daar krijg je hier bij ons al een niet goedkope boete voor..
moesti is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-02-08, 19:15   #39
Nieuw Lid

rimpelsteeltje's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben ook een huis in Noord Bohemen gekocht, sinds aug 2007, Kijk even op de site van www.giantrealestate.nl wordt je een boel wijzer van en wij zijn er goed geholpen
rimpelsteeltje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-02-08, 21:51   #40
Actief Lid

boeda's avatar

Nationaliteit:
Wat leuk!!
Lees ons verhaal!
http://www.giantrealestate.nl/index.php?reference&itm=5

M.V.G. Boeda
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg huis 1.jpg (133,8 KB, 13x bekeken)
boeda is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels