![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Ervaringen van de eerste Tsjechië reis (Spindleruv Mlyn)
In tegenstelling tot wat ik gelezen en gehoord had moet ik zeggen dat, op één uitzondering na, de mensen in CZ allemaal zeer vriendelijk en behulpzaam zijn. Het was een zeer leuke ski week in Spindler. Het hotel Orea Hortal was absoluut geen 4* waard. Het hotel beschikte welliswaar over de nodige infrastructuur maar voor alles moest je extra betalen. Je kreeg een beetje het citroen gevoel, uitpersen maar! Voor de onbewaakte buitenparking, het zwembad, de sauna en zelfs de biljard 2 kronen per minuut moest je betalen.
Het hotel lag ook ver van het centrum wat maakt dat je eens in het hotel er meestal ook blijft. Volgens andere gasten in het hotel stijgen de prijzen jaar na jaar, de kwaliteit spijtig genoeg niet. Er waren toch verschillende gasten die CZ voor de laatste keer als bestemming zagen, zelfs na zeven jaar CZ. Ook de ski bussen zijn zeer slecht georganizeerd en zitten propvol. Ik heb ook mijn les geleerd in het wisselkantoor waar men in het groot schrijft dat men € aankoopt aan 24, .. Ik gaf 500 € en kreeg een wisselkoers van amper 19 ??? Toen ik weigerde zijn men mij dat dat niet meer mogelijk was en dat deze wisselkoers in kleine letters op een bord stond. Vanaf een aankoop van 15000 kronen zou ik wel 24 krijgen. Bijkopen om aan 15000 kronen te komen kon ook niet meer. Stom van mij maar eigelijk pure oplichting. Ik denk dat de mentaliteit moet veranderen want anders is het gedaan met de toeristen. Dat blijkt trouwens ook uit de verhalen van de plaatselijke commercanten die duidelijk merken dat er jaar na jaar minder toeristen komen. Maar nogmaals dat heeft onze pret niet kunnen bederven. Het eten is over het algemeen zeer goed. We hebben op een middag ook hotel Phaha bezocht en daar het middagmaal genomen, zeer lekker eten en mooi hotel met supervriendelijke verantwoordelijke. We zijn via Praag terug gereden, een zeer mooie stad. Je hebt echter meer dan een dag nodig om de stad te bezoeken. Dat krijgt zeker nog een vervolg. Greetz Erikske |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Forum Freak
|
Leuk verslag Eric!
Wat ik alleen niet begrijp is waarom je niet gewoon gepint hebt, dat is toch altijd voordeliger dan die obscure wisselkantoortjes?
|
|
|
#3 |
|
Nieuw Lid
|
Bedankt
Tja, de dag nadien hebben ze mij enkel nog aan de pinautomaten gezien ! Ik had het vlug begrepen, helaas heb ik daar een prijs voor betaald : ) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Forum Freak
|
Een echte bank is geen probleem, die wisselkantoortjes, dat zijn oplichters en dat zijn ze ook altijd al geweest!!
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Wel jammer die slechte ervaringen in het Orea Hortal. Wat een foute bedrijfsvoering om voor ieder kleinigheidje te laten betalen. Die parkeerplaats sloeg echt alles. je bent toch een klant! Maar dat wisselkantoor... Jeetje zeg, wat een afzetters.
Maar Tsjechië is en blijft een prachtig land en onze ervaring is dat de mensen er aardig en behulpzaam zijn. Praag is inderdaad niet in één dag te doen. Persoonlijk vind ik 10 dagen zelfs te weinig. Maar in het hele land valt zoveel te zien en te genieten. Als je er eenmaal door bent 'geraakt' dan blijf je er komen. Ik ben blij dat jullie er een fijne tijd hebben gehad en hoop dat jullie het er vaker nog veel fijner krijgen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nieuw Lid
|
Ach ja, we zijn een ervaring rijker en een paar kronen armer
![]() Al bij al een goede vakantie gehad. Ik hou er wel van om af te wisselen en dan maak je zo een dingen wel vaker mee. Volgend jaar misschien wel terug of misschien eens naar Bulgarije, wie weet ! Het grote probleem in die Oosterse landen is de ingesteldheid van de mensen en vooral het management. Zet daar een Westerse manager en je boekt sukkses. In ieder geval lijkt het mij wel een mooi land. Laatst aangepast door Gorrit; 22-02-08 om 17:22. Reden: opmaakcodes verwijderd |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Super Lid
|
Nou Erik, je hebt in ieder geval toch nog genoten.Jammer dat het hotel tegen viel.
Wij zijn tot nu toe altijd in de zomer naar Tsjechie geweest, en vanaf de eerste keer ben ik verliefd op het land. Ik zou best wel eens willen gaan kijken in de winter, maar ik blijf me afvragen of het ooit echt 'n wintersportland zal worden.
|
|