Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Onroerend Goed
Belastingaangifte 2007 voor SRO

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 16-02-08, 09:11   #1
Jan57
Actief Lid

Jan57's avatar

Nationaliteit:

Hallo Tsjechiëgangers,

Mijn huidige invuller is er plotseling mee gestopt daarom ben ik nu op zoek naar iemand die onze belastingaangifte kan invullen over 2007. We hebben een SRO in Tsjechië. Het gaat alleen om een kleine aangifte voor onze woning verder hebben we geen bedrijfsactiviteiten. Een kopie van een aangifte van iemand anders waarna we de boel gewoon kunnen overpennen is ook prima.

Alvast bedankt voor jullie hulp/suggesties.
Jan57 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-02-08, 09:25   #2
nick_db
Volwaardig Lid

nick_db's avatar

Nationaliteit:
Geen tip in de vorm van NAW (de onze zit te ver bij jullie uit de buurt en spreekt alleen Tsjechisch), wel wat andere:
- Er zijn fiscalisten (daňový poradce) en boekhouders (účetní). Allebei vinden ze dat ze het te druk hebben, maar de boekhouder is het makkelijkst te benaderen vaak. Is ook goedkoper.
- Een andere taal spreken vinden ze vaak eng. Dus ook als ze tijd hebben, houden ze soms toch de boot af.
- Hou in de gaten of afspraken nagekomen worden. Er zijn maar weinig van dit type mensen die hun afspraken daadwerkelijk op tijd nakomen.
Kleine klanten hebben lage prioriteit. Dus, afspraak maken voor bezoek en ter plekke aangifte laten invullen/printen. Daarna aangifte zelf inleveren bij belastingkantoor. Dan weet je zeker dat het goed gaat.

Deze tips klinken wellicht wat pessimistisch, maar we hebben wat frusterende ervaringen achter de rug. Pas na een paar keer van kantoor wisselen hebben we nu eindelijk te maken met een professional die netjes werk levert.

Groetjes, Nico
nick_db is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-02-08, 13:20   #3
henk1948
Actief Lid

henk1948's avatar

Nationaliteit:
Misschien heb ik een tip voor je, wij laten onze boekhouding doen door EKRK, totdat we vast in CZ wonen.
EKRK is (was) onze makelaar, maar kan ook de boekhoding verzorgen, je kunt zowel in NL als in CZ contact met hen opnemen. In CZ zijn ze gevestigd in Olomouc,ze spreken Tsjechisch, Nederlands en Engels.Als ik je bericht lees, meen ik er uit op te maken, dat het om een aangifte gaat en neem ik aan dat e.e.a.per post geregeld kan worden. Voor meer info en contactpersonen, zie www.ekrk.nl
groet henk1948
henk1948 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-02-08, 14:10   #4
Jan57
Actief Lid

Jan57's avatar

Nationaliteit:
Gevonden

Iedereen bedankt voor het lezen en de suggesties. Heb inmiddels via een pm een forumlid gevonden die de aangifte voor me wil verzorgen.

Moderators,
Deze topic kan dus naar het Archief.
Jan57 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-02-08, 16:34   #5
chinto
Lid

chinto's avatar

Nationaliteit:
Is er iemand die ook voor mij de aangifte in Tsjechie wil verzorgen.

Chinto
chinto is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-02-08, 19:12   #6
rimpelsteeltje
Nieuw Lid

rimpelsteeltje's avatar

Nationaliteit:
Wij laten ons belasting aangifte verwerken door mr Viktor Hanzelin te Liberec
rimpelsteeltje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-03-08, 08:50   #7
Liesje
Actief Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Ik kan ook hulp gebruiken. Moet dit jaar voor het eerst zelf aangifte doen. Ik heb een 'gewoon' salaris en heb daarnaast twee rekeningen (primovy doklad) betaald gekregen...
Liesje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-03-08, 08:53   #8
tsjechov3
Nieuw Lid

Belastingaangifte 2007

Ook wij hebben problemen met de personen die onze aangifte zouden doen. Binnenkort is er 31 maart, dus als we er deze week niet uit komen moeten we iemand anders vinden.
Onze SRO heeft enkel een kavel te koop staan in de omgeving van Trutnov. Heeft iemand hier ervaring mee?
tsjechov3 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed