![]() |
|
|
#11 |
|
Volwaardig Lid
|
Hoi Stefan,
Als je naar Tsjechie wilt verhuizen is het verstandig je van te voren goed te oriënteren. Zie daarvoor ook de reeds aangedragen links naar deze onderwerpen op het forum. Een tip is wel om de taal goed onder de knie te krijgen, want anders heb je straks je eigen wereldje in den vreemde. Maar met een redelijke goed beheersingsniveau van de taal kun je uiteraard er wat van maken. Succes in ieder geval! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
VIP Lid
|
In een paar maanden tijd ging ik buiten werktijd al veel vaker om met collega's dan in 11 jaar werken in Nederland.
Verder maak je tijdens het uitgaan ook sneller contact met mensen vind ik. En natuurlijk mensen die ik ken van de wedstrijden van Slavia, vooral als je elkaar ook ziet bij uitwedstrijden. ![]() |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Ahoy wij hebben ook twee jaar geleden de stap gemaakt. En ja je vrienden ga je zo wie zo missen, net zo als ik mijn twee jongens
heel erg mis. Maar des te blijer ben je als je ze weer ziet. ze blijven dan meestal een weekje en dat is gelijk een echte feestweek En wat het vrienden maken betreft, ook dat gaat eigenlijk vrijwel vanzelf. Wij leerden onze buren beter kennen doordat wij daar uit eten gingen in hun Restaurant, en zij spraken gelukkig een beetje duits. Door deze vrienden leer je meer mensen uit de omgeving kennen. En het mooie van deze vrienden is dat ze ons nu aan het leren zijn om de taal onder de knie te krijgen,wat heel erg moeilijk is maar alle beetjes helpen en het gaat op een vriendschapelijke manier.En wat ook een leuke bijkomstigheid is dat er heel veel Nederlanders het roer om hebben dus er woont er vast wel eentje in de buurt. |
|
|
|