![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Boekdrukkerij gezocht
Hallo,
Ik wil een boek in eigen beheer gaan uitgeven en laten drukken in Tsjechië. Mijn keuze om in Tsjechië te laten drukken is de veel lagere productiekosten in combinatie met het gegeven dat Tsjechië relatief dicht bij huis ligt. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld het verre oosten waar je ook relatief goedkoop boeken kunt laten drukken. Wie kan mij helpen aan adressen van (een) boekdrukkerij(en) in Tsjechië ??? Alvast hartelijk dank! Vriendelijke groeten, Maurice |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Boek drukken
Maurice, goedemiddag
Weet je al wat het zou kosten in Nederland? Heb je al enig idee hoeveel pagina's? Of het allemaal tekst is of ook veel fotowerk of illustraties? Papier is momenteel een wereldprijs en zal niet zoveel verschillen met Nederland. En ook de druktechnieken zullen verschillen. Geef mij even wat meer informatie en ik zal proberen je in contact te brengen met 2 boekdrukkers. Een in Pilzen en een in Kralupy. Bij de laatste laat ik altijd mijn boeken drukken. En natuurlijk ligt het ook aan de oplage. SJORS |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo Sjors,
Dank voor je snelle reactie. Het betreft een uitgave van circa 124 pagina's en alleen tekst. Geen illustraties en geen fotowerk. Papier het liefst offset (ruw) omdat dat het prettigst leest, liefst 90 of 100 grams met opdikking van 1,3 tot 1,5. (Om het boek wat meer volume te geven ;-)) Verder een softcover, full color, hoogglanzend. In NL kost het ongeveer EUR 1,85 per boek. Ik dacht aan een eerste kleinere oplage van 3000 boeken, waarna, als het aanslaat, altijd grotere oplagen besteld moeten kunnen worden. Maurice Laatst aangepast door MauriceW; 12-02-08 om 13:22. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Super Lid
|
Hoi Maurice,
Als je een mat MC neemt dan kan je het boek een selfcover geven (ivm met je full color cover, dit ziet er niet uit op offset). Je hebt dan 8 katernen van 16 pagina´s, waarvan 7 katernen in 1 kleur. Misschien interessant om te vergelijken met een apart te drukken omslag, zoals je nu omschrijft. Overigens kan Liesje (dutch design Praha) je misschien ook wel helpen. Succes, Maria |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
http://www.freemusketeers.nl/index.p...werkt-het.html |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Super Lid
|
interessante site! (ik ga snel een boek schrijven
). |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
Over je belevenissen op dit forum?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
Hallo Maria, we hebben nog meer overeenkomsten dan alleen onze woonplaats Putten, je bent ook nog eens grafisch onderlegd, ik heb altijd in de papier- en enveloppenbranche gewerkt.
Wat je allemaal niet te weten komt via dit forum, haha Groetjes Henk |
|
|
|