|
|
#1 |
|
Lid
|
De Graaf Vastgoed
Hallo Medeforumleden,
elders in dit forum kwam ik de naam 'De Graaf Vastgoed' tegen, website: www.degraafvastgoed.nl. Ik zelf ben inmiddels de hele kermis over geweest van makelaars, advokaten, verblijfsvergunningen enz.enz. en ben sinds 21 december j.l. de trotse eigenaar van een schitterende woning. Om een lang verhaal kort te maken heb ik (achteraf) onnodigd geld uitgegeven aan makelaarskosten e.d. In eerste instantie heb ik bemiddeling gehad via EUReality en waren we in een vergevorderd stadium om in het reuzegebergte een oude boerderij te kopen. Lof voor EUReality, ze hebben ons fijn geholpen en waren naar ons gevoel altijd redelijk en eerlijk. Dat het uiteindelijk niets is geworden kunnen zij niets aan doen, dat kwam omdat de eigenaar het huis terugtrok. Daarna zijn we (en vraag me niet meer hoe het contact tot stand kwam, dat weet ik echt niet meer) in contact gekomen met meneer de Graaf van 'De Graaf Vastgoed'. Het nu volgende stuk is absoluut niet geplaatst om deze meneer zwart te maken noch om jullie ervan te weerhouden met hem zaken te doen. Ik schrijf het om toekomstige klanten te waarschuwen om te voorkomen dat hen hetzelfde overkomt als ons: Wij hebben een uitermate prettig startgesprek gehad waarin de heer de Graaf een professionele en betrouwbare indruk op ons had. Mede daardoor hebben we toen ook besloten om met hem in zee te gaan (na nog een weekje bedenktijd). Het leek echt wat te worden want hij maakte gebruik van een vragenlijst waaruit dan bleek wat soort huis wij zochten. Dit om te voorkomen dat hij objecten zou aanbieden die toch niet in onze smaak zou vallen !!!!! Uiteindelijk heb ik het contract met deze meneer verbroken en wel omdat hij mij niet transparant genoeg werkt. Meerder malen heeft hij ons een object aangeboden wat absoluut niet aan onze eisen voldeed. Daarnaast kregen wij een factuur waarin al zijn kosten gespecificeerd (dat dan weer wel) stonden. Hierin waren kilometers vermeld (in CZ) die hij had gemaakt om objecten te bekijken. Daar zit hem nu de crux...ik moest dus betalen (km. was wel afgesproken tegen een vast tarief per km.) voor ritten naar objecten die, conform de vragenlijst, NIET in onze zoekcategorie vielen. Dat plus een schofterige behandeling per mail op nette kritische vragen van onze kant heeft teleurgesteld en kwaad doen afhaken. Zelfs op het netjes en schriftelijk opzeggen van onze overeenkomst kwam nog een niet netjes (zacht uitgedrukt) antwoord retour. Kijk natuurlijk zullen wij ook fouten hebben gemaakt (hoewel ik niet zou weten wat) en hadden we wellicht eerder moeten optreden maar wat ik maar wil zeggen; dit soort mensen moet je kunnen vertrouwen. Mijn boodschap is,nogmaals, dus niet om deze meneer de grond in te duwen maar om jullie deelgenoot te maken van onze ervaringen/teleurstellingen. Daarnaast: Uiteindelijk hebben we, gesterkt door de ervaringen met EUReality EN de Graaf vastgoed, uiteindelijk ons doel bereikt door gewoon volledig alles zelf in de hand te houden. In CZ bij een makelaar naar binnen gestap en alles afgerond. Zo dat was een lang verhaal, ik ben het kwijt en ik hoop dat jullie hier wat aan hebben/ mee kunnen. Henk Bericht 04-02-08 om 07:17 aangepast door PuNkEnStEiN. Reden: Website toegevoegd. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lid
|
EuReality kon, we zijn inmiddels al voorzien.
En de reden van de switch was omdat we in het geval van de Graaf een contactpersoon in Nederland hadden. Toen leek ons dat handiger. Daar denken we inmiddels heeeel anders over. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi Henk,
Ook wij hebben contact gehad met De Graaf Vastgoed. Hij bood kavels aan waar hij absoluut te weinig insite informatie over had. Wat niet te denken van een kavel die direct naast een spoorlijn lag en met het antwoord dat er toch maar elk uur een trein langs reed. Deze informatie kregen wij pas na dagen, en had hij als insite informatie moeten weten. Helaas was het vertrouwen snel tot het nulpunt gedaald en heb ik snel afscheid genomen van dit heerschap. Voor overige informatie kun je mij altijd prive mailen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
Ik begrijp vaak de geheimdoenerij rond bepaalde objectomschrijvingen niet zo goed : Wat heb ik als geinteresseerde koper aan vaagheid als : "in een klein dorpje ergens ..." ?
Als een bemiddelaar nalaat om de specifieke locatie mee te delen dan haak ik op voorhand af. Ik wil best een reis naar Tsjechië ondernemen op efficiënte basis maar ik sponsor geen verplaatsingen die in geheimdoenerij gehuld zijn of kale reizen. Men kan beter de streek eerst zelf verkennen en dan op zoektocht gaan. Het is ook opvallend dat veel makelaars - (net als bij ons) - de toeristische info wille meeverkopen ipv zich op het object te concentreren.... |
|
|
|