![]() |
|
|
#1 |
|
Volwaardig Lid
|
Goedkoopste ziektekostenverzekering in Tsjechië?
Heeft iemand enig idee wat de goedkoopste ziekteverzekring is in Tsjechië? Wij zijn bij Vseobecna, en nu hebben ze de maandelijkse toelage alweer verhoogd, gaan we elk 1450 Kc betalen, wat neerkomt op een totaal bedrag van 36000 Kronen op jaarbasis. Toch wel heel erg veel als je niet veel ziek bent. Dan vond ik het systeem in België toch wel beter.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
Klopt, wij betalen nu ook Kc 1456 p.p.p.maand.
Ook moet je een kleine bijdrage gaan betalen elke keer als je medische hulp nodig hebt. De prijzen stijgen nu echt snel, elk half jaar gaan ze omhoog! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Ik denk dat jullie het hebben over de smluvní pojištìní voor buitenlanders zonder Tsjechisch inkomen, want als werknemer betaal je beduidend meer (dat is afhaneklijk van je inkomen namelijk). Deze basisverkezering van VZP dekt overigens heel weinig, je mag bijvoorbeeld niet vrij je ziekenhuis of dokter bepalen en tandartskosten (ook de basiszorg) zit er niet in.
Bij VZP vertelden ze mij dat je beter af bent met een buitenlandse hospitalisatieverzekering als je niet al te vaak ziek bent. Andere tip: schrijf je zelf in als werknemer in je eigen s.r.o., het kost je wel wat meer, maar je hebt dan ook nog recht op andere voordelen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Geroyeerd Lid
|
Ik weet van mijn partner dat hij voor medische zorg verzekerd is door de project opdrachtgever en dat hij daarvoor een regeling heeft getroffen met de zorgverzekering hier.
Maar ook dat hij een drie jaar geleden ernstig ziek werdt in Tsjechië en dat hij daar (zijn woorden) voortreffelelijk geholpen is, voor, tijdens en na de operatie, zelfs de revalidatie was volgens hem vele malen beter als hier. Zelfs een 'taal' probleem had hij daar niet, hij zegt weleens; als vorst behandeld te zijn. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Volwaardig Lid
|
Wij hebben een zaak op eigen naam, en betalen toch dit gedeelte. We hebben toch onze eigen dokter, tandarts mogen kiezen. We kunnen ook gewoon naar het ziekenhuis gaan? Ik had geen idee dat je andere pakketten kan kiezen? Bestaat er eigenlijk in Tsjechië zoiets als een extra verzekering die bv de kosten dekt van een eenpersoonskamer in een ziekenhuis,...
|
|
|
|