![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Van waaruit oriënteren in West-Tsjechië?
Hallo allemaal,
Over een aantal weken (ik denk dat dan de sneeuw al weer een heel stuk mider is) gaat het er toch eindelijk van komen dat ik ter orientering voor het eerst naar Tsjechie ga. Ik wil op een zo kort mogelijke reisafstand van Nederland een huisje kopen en wil daarom in de West-Bohemen een beetje gaan rondrijden en rondkijken. Vanuit welke stad kan ik dat het beste doen? Karlovy Vary, Plzen, .....? Belangrijkste is dat het een beetje centraal in het Westen ligt en er een redelijk hotel is. "Kroegje op de hoek" is natuurlijk ook leuk Ik wil ongeveer een week gaan en dan een aardig beeld hebben van Tsjechie en de Tsjechen. Wie geeft mij wijze raad?? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Mariánké Láznì is een leuk plaatsje en ligt tussen Plzen en Karlovy Vary in.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Super Lid
|
Als het de eerste keer is dat je in Tsjechie komt, krijg je volgens mij niet direct een aardig beeld ( het beeld zal meer dan aardig zijn ), maar een eerste indruk. Neem in ieder geval rustig de tijd om rond te kijken en laat je heel erg goed voorlichten.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Super Lid
|
ga vooral kijken in kleine dorpjes. daar zie je de echte tsjechen
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Forum Freak
|
Ja, want in de steden wonen alleen onechte!! Ik ben het erg met Jan eens, één week is erg kort om Tsjechië te leren kennen, ik hoop wel dat je iets vind wat je graag wilt. We horen het wel van je, succes. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Volwaardig Lid
|
...en kijk vooral in de etalages en op de publicatieborden bij de lokale makelaars in de kleinere plaatsen, dan heb je vast een idee van het aanbod...
succes met zoeken en vooral heel veel plezier! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
Kijk eens bij reisorganisaties die naar Tsjechië gaan. Op hun sites kan je heel veel informatie over West Bohemen vinden. Probeer eerst een locatie/omgeving te vinden die je aanspreekt en ga dan kijken in Tsjechië. Dat scheelt al een hoop werk.
Succes met de speurtocht. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
hoi tumtum,
wil je in 1 week een beeld krijgen van DE tsjechen... poeh he. dat is wel een korte tijd hoor. hoe ben je erbij gekomen om voor tsjechie te kiezen om iets te kopen? spreek je de taal? wat zoek je precies? mijn wijze raad is, neem wat meer tijd voor dit leuke en bijzondere land en haar inwoners.groetjes! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
VIP Lid
|
Ik zou toch eerst eens wat verder kijken dan direct zonder kennis van het land een omgeving te kiezen.
Ook Zuid-Bohemen is niet ver van Nederland, Pisek is vanuit Arnhem ook maar 8 uur rijden! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nieuw Lid
|
Bedankt voor alle reakties tot nu. Natuurlijk hebben jullie gelijk dat een week pas een eerste indruk geeft. Dat realiseer ik mij ook maar drukte het iets te enthousiast uit.
Ik ga zo veel mogelijk zien van West (en de rest )Mijn voordeel is denk ik, dat ik alleen ben en al gauw voor mijzelf heb bepaald of iets mij aanstaat of niet. Het is natuurlijk ook meteen wel een nadeel dat ik niet kan overleggen met een vriendin maar dat ben ik zo onderdehand wel gewend ik heb er geen moeite mee. Zie het eerder als een voordeel om je eigen gang te gaan. Ik heb al als prive bericht een aanbod voor een heel betaalbaar adresje gekregen dus dat is ook meegenomen. Verdere tips zijn nog steeds welkom want van goede raad krijg ik nooit te veel. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte. |
|
|
|